Nokon Konkavex kabels: iemand ervaring ermee???
Moderator:Beheerders
Nokonnetjes
Ik hou van degelijkheid en nu zag ik deze bij B2B. Verschrikkelijk duur (en lelijk IMO), maar het zou veel voordelen meebrengen. Heeft iemand deze kabels en wat zijn de meningen erover???
Anders ga ik lekker toch voor Gore.
Thnx
Ik hou van degelijkheid en nu zag ik deze bij B2B. Verschrikkelijk duur (en lelijk IMO), maar het zou veel voordelen meebrengen. Heeft iemand deze kabels en wat zijn de meningen erover???
Anders ga ik lekker toch voor Gore.
Thnx
Re:Nokon Konkavex kabels: iemand ervaring ermee???

Is toch een beetje overkill???
Mooie headset

Dat is idd een beetje overkill. Voor alleen de schakelkabels lijkt het me heel apart.
Voordelen: vrij weinig schakelwrijving, en bijna geen vuilophoping in de kabel zelf.
Voordelen: vrij weinig schakelwrijving, en bijna geen vuilophoping in de kabel zelf.
En lager gewicht, minder slijtage bla,bla,bla...
Maar heeft iemand ze in gebruik?
Maar heeft iemand ze in gebruik?
-
ik heb laatst op een fiets van een vriend van me gereden die had ze erop voor de remmetjes.....
OF het ligt aan dat dat frame nog kleiner is als me dual bike OF het ligt aan het onderhoud van hem....... ??? maar die dingen zijn toch ook minder onderhoudsgevoelig ???
in ieder geval ik vondt ze heeeeel erg zwaar lopen >:(
:"(

in ieder geval ik vondt ze heeeeel erg zwaar lopen >:(

Ik rijd sinds een lange tijd met deze kabels, heb ze toendertijd (toen ze nog niet verdeelt werden in NL) uit Duitsland gehaald. Had toen alleen derailleurkabels gekocht en nu ik sinds kort weer met V-brakes rijd heb ik de kabels hiervoor ook maar aangeschaft.
Kabels zijn veel stijver dan bijv. gewone shimano sti kabels en ook de remkabels zijn veel stijver. Verschil merk je serieus, vooral met remmen!
Bijkomend voordeel van de nokon kabels is dat je er veel scherpere bochten mee kunt maken waardoor je kortere kabels nodig hebt. ik schat dat je minstens een halve meter binnenkabel bespaart door nokon op je fiets te monteren.
Looks vind ik ook geweldig !
Kabels zijn veel stijver dan bijv. gewone shimano sti kabels en ook de remkabels zijn veel stijver. Verschil merk je serieus, vooral met remmen!
Bijkomend voordeel van de nokon kabels is dat je er veel scherpere bochten mee kunt maken waardoor je kortere kabels nodig hebt. ik schat dat je minstens een halve meter binnenkabel bespaart door nokon op je fiets te monteren.
Looks vind ik ook geweldig !
Ask Diwwek, die heeft ze ook(geloof ik)
ik rij met de nokon remkabels en die gaan na 1000 km nog als nieuw
ze zien er ongeloofelijk vet uit en zijn hun geld zeker waard
kope !!!
ze zien er ongeloofelijk vet uit en zijn hun geld zeker waard
kope !!!
Ik rij zelf sinds anderhalf jaar met zwarte Nokon derailleurkabels en ben er zeer over te spreken.
Ondanks alle bagger en zand lopen ze nog steeds als nieuw.
Heerlijk soepel en super makkelijk te onderhouden!
Met een busje teflonspray zijn ze in enkele minuten te smeren en lopen ze weer als nooit tevoren:)
Echt een aanrader!
Ik heb ze destijds regelrecht bij Tune besteld omdat ze vrij moielijk te krijgen waren.
Ondanks alle bagger en zand lopen ze nog steeds als nieuw.
Heerlijk soepel en super makkelijk te onderhouden!
Met een busje teflonspray zijn ze in enkele minuten te smeren en lopen ze weer als nooit tevoren:)
Echt een aanrader!
Ik heb ze destijds regelrecht bij Tune besteld omdat ze vrij moielijk te krijgen waren.
gaan de nokonkraaltjes niet kraken en gek doen door modder of zand?
nope
zand kan er nie tussen de kraaltjes
ze zijn conisch en schuiven gewoon in elkeaar :P
zand kan er nie tussen de kraaltjes
ze zijn conisch en schuiven gewoon in elkeaar :P
Heeeys
het is zonde van je geld ik ken iemand en die vond het echt K***E
die had er spijt van door een of andere reden, als je intresse hebt zal k even navrage wat de reden daarvan was.
GRTZZ BlackBox
het is zonde van je geld ik ken iemand en die vond het echt K***E
die had er spijt van door een of andere reden, als je intresse hebt zal k even navrage wat de reden daarvan was.
GRTZZ BlackBox
Laat me raden, na het kopen van het setje had hij geen geld meer over voor iets anders.
JD
JD
-
Tjah als materiaalfreak probeer je het wel eens... zo heb ik het ook geprobeert...
Ze liepen goed.. t was een tering werk om ze er op te maken maar wel mooi, ze bleven goed lopen door het volledig gesloten systeem maar het nadeel was volledig gesloten dus meer vrijving.. door de kabel goed in te spuiten liep alles wel lekker soepel maar vergede toch nog normale smering de kabels zijn ook super sterk en soepel, ze blijven glimmen met een beetje spuitwax maar nadeel is dat ze lastig zijn in montage, lastig met schoonmaken omdat tussen ieder schakeltje zand wil gaan zitten, goedbijhouden met wax. ivm. ophopend water tussen de schakeltjes, kabel goed blijven smeren en het maakt een tering herrie tegen je frame.. en sommige mensen houden van een ultiem stille fiets
tis dus meer voor de look
Greetzzz Koenie
ojah.. ik had ze voor de versnellingen.. kwam mooi uit met de metalen leidingen van de xt disc
Ze liepen goed.. t was een tering werk om ze er op te maken maar wel mooi, ze bleven goed lopen door het volledig gesloten systeem maar het nadeel was volledig gesloten dus meer vrijving.. door de kabel goed in te spuiten liep alles wel lekker soepel maar vergede toch nog normale smering de kabels zijn ook super sterk en soepel, ze blijven glimmen met een beetje spuitwax maar nadeel is dat ze lastig zijn in montage, lastig met schoonmaken omdat tussen ieder schakeltje zand wil gaan zitten, goedbijhouden met wax. ivm. ophopend water tussen de schakeltjes, kabel goed blijven smeren en het maakt een tering herrie tegen je frame.. en sommige mensen houden van een ultiem stille fiets

tis dus meer voor de look
Greetzzz Koenie
ojah.. ik had ze voor de versnellingen.. kwam mooi uit met de metalen leidingen van de xt disc
Is mooi maar gaat je lak niet zeg maar STUK door dat getik de hele tijd. maar vind het wel mooi. Ook jammer van dat zware lopen. Ik dag dat da juist beter ging dus meerwaarde behalve looks ontgaat me nu totaal.
Stof tot denken
Binker
Stof tot denken
Binker
Erg tevreden over mijn Nokons. Ga niet voor Gore, dan liever Dara Ace of Xtr kabels, die houden het langer uit!
Nard schreef:
Erg tevreden over mijn Nokons. Ga niet voor Gore, dan liever Dara Ace of Xtr kabels, die houden het langer uit!
Hehehee... ;D
Untrue. Als je je Gore"s goed onderhoud, kunnen ze makkelijk langer meegaan dan XTR of XT... Ik rij er nu al 2,5 jaar mee rond... En het schakelt nog altijd supah!!
Dn Helle schreef:
[Nard schreef:
Hehehee... ;D
Untrue. Als je je Gore"s goed onderhoud, kunnen ze makkelijk langer meegaan dan XTR of XT... Ik rij er nu al 2,5 jaar mee rond... En het schakelt nog altijd supah!!
Ik heb nog steeds nachtmeries van die ene keer dat het fijne linertje dat overal overheen zit overal tussen ging zitten zodat ik een heleboel Leatherman acties moest uitvoeren om door te rijden.
Ik sta niet helemaal alleen meer trouwens, sinds een tijdje. Bike of Mountainbike (duitse) heeft ze getest en kwamen er ook niet goed uit.
Zet op fietsen die veel in de modder moeten graag de XTR erop, potdicht. Bij gore kan altijd vuil tussen liner en kabel komen (vooral bij achterder. bv).
Ik denk dat je hier ben afgeknapt op een persoonlijke ervaring. Mijn persoonlijke ervaring is dat ze goed zijn, ook in modderige omstandigheden.
Oja... eerst vertrouwde ik ook heel veel op de Bike (Duitsland). Maar daar ben ik na een paar keer ook op afgeknapt.
En over het vuil tussen de liner en kabel: probeer eens bij het schoonmaken het kapje bij de a"derailleur, dat de ingang van de kabel beschermt, goed schoon te maken. Die zorgt namelijk voor vuil ophopingen.
Als je dan gaat schakelen, wordt dat vuil mee naar binnen meegenomen.
En zo kun je dus ook met Gore"s goed rijden.
Ik wil hiermee dus niet zeggen dat XTR of XT niet goed is afgedicht, maar het kan beter!
Oja... eerst vertrouwde ik ook heel veel op de Bike (Duitsland). Maar daar ben ik na een paar keer ook op afgeknapt.
En over het vuil tussen de liner en kabel: probeer eens bij het schoonmaken het kapje bij de a"derailleur, dat de ingang van de kabel beschermt, goed schoon te maken. Die zorgt namelijk voor vuil ophopingen.
Als je dan gaat schakelen, wordt dat vuil mee naar binnen meegenomen.
En zo kun je dus ook met Gore"s goed rijden.
Ik wil hiermee dus niet zeggen dat XTR of XT niet goed is afgedicht, maar het kan beter!
Welke kwamen er wel goed uit dan? vindt Nokons wel mooi maar ben bang dat me frame naar de kl*te gaat. XTR kabels dan maar??
Dn Helle schreef:
Ik denk dat je hier ben afgeknapt op een persoonlijke ervaring. Mijn persoonlijke ervaring is dat ze goed zijn, ook in modderige omstandigheden.
Ok, beetje off topic, maar dat moet kunnen. 2 opmerkingen over de bladen...
1 Bike is zeker niet heilig! Ben er op geabonneerd, maar geloof niet klakkeloos alles (zeker de korte introtestjes niet, zijn altijd pos.). Maar de Bike is, van alle bladen die ik heb gezien wel het blad dat op de meest heldere en eerlijke manier test (vergelijk eens met de MTB+ of de O2, auw auw auw!). De test met de kabels is daar een voorbeeld van, dat toevalligerwijs erg goed aansloot bij mijn ervaringen, vandaar dat ik hem er even bij sleepte...

2 De Amerikaanse MTB Action is extreem goedkoop nu. Heb voor 2 jaar een abo voor nog geen 60 euro! ;D Check hun site MBaction.com
On topic
Meeste systemen kunnen goed werken, met wat onderhoud. Mijn criterium is erg goed werken met zo min mogelijk onderhoud.
Bike wordt nog iedere maand door mij aangeschaft... soms staat er echt BS in...
Offtpc; Daarom lees ik alle bladen in de kiosk ;D. Of te duur, of te weinig info, of je haalt het van het net.
Daarom worden die bladen ook steeds duurder he...