Hi guys,
was effe aan t kijken naar de Crossmax Enduro wieltjes, las ergens dat ze beter schijnen te zijn dan de XL"s ? Iemand meer info hierover ?
Maar vroeg me vooral af ( na lezen van Mavic site ) of de naafspeling niet te verhelpen is op deze wielen ? Bij mijn huidige Crossmaxen zit zo"n speciale sleutel daarvoor, bij die XL"s ook weet ik maar ze bij de specs van de Enduro"s niks daarover terug, lijkt me toch een nadeel als dat niet kan, toch ?
Enlighten me, thanx Arno
Naafspeling CrossMax Enduro niet te verhelpen ?
Moderator:Beheerders
- @sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
- Contacteer:
Re:Naafspeling CrossMax Enduro niet te verhelpen ?
Kan me niet voorstellen dat het er niet op zit. Zelfs bij Crossland"s kan het.
Re:Naafspeling CrossMax Enduro niet te verhelpen ?
je kan bij de nieuwe goedkopere ( niet slechter) wielen van mavic niet meer gewoon de speling er uit halen door de moer aan te draaien. Doe dus AUB geen draaiwerk meer aan je moeren want dan is je lager kapot. De speling word verholpen door een bus van alu die met een bepaald moment word aangedraaid. deze bus zet dan uit en veroorzaakt een klemming met het C3 lager en het moment is dan 25N/M. Dit moet ook gebeuren aan de andere kant van het wiel maar ook op een speciale manier. Neem van mij aan ( ik kom geregeld bij Mavic over de vloer in FRA) doe dit niet zelf en laat het doen door een mavic service center MASC. Hier heb je de beste service maar ook je garantie want Mavic is daar rigelreus in. Zelf lopen sleutelen is geen garantie. Succes er mee.
mzzl Mechanic
mzzl Mechanic
- Rinse Appelstroop
- Berichten:3558
- Lid geworden op:za jul 28, 2001 2:48 pm
- Locatie:Eindhoven
- Contacteer:
Re:Naafspeling CrossMax Enduro niet te verhelpen ?
Mechanic schreef:
je kan bij de nieuwe goedkopere ( niet slechter) wielen van mavic niet meer gewoon de speling er uit halen door de moer aan te draaien. Doe dus AUB geen draaiwerk meer aan je moeren want dan is je lager kapot. De speling word verholpen door een bus van alu die met een bepaald moment word aangedraaid. deze bus zet dan uit en veroorzaakt een klemming met het C3 lager en het moment is dan 25N/M. Dit moet ook gebeuren aan de andere kant van het wiel maar ook op een speciale manier. Neem van mij aan ( ik kom geregeld bij Mavic over de vloer in FRA) doe dit niet zelf en laat het doen door een mavic service center MASC. Hier heb je de beste service maar ook je garantie want Mavic is daar rigelreus in. Zelf lopen sleutelen is geen garantie. Succes er mee.
mzzl Mechanic
Das gewoon een kutstreek, dit geven ze van te voren niet aan. Ik rij zelf met crossmax 2001 waarvan het afstellen v/d naven kinderspel is. Dit is gewoon er voor zorgen dat mensen andere wielen kopen. Welke winkels zijn Mavic Service Centers?
Ik heb het nog nooit zien staan.