Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
S-worker - Berichten:29
manitou???
Bericht
door S-worker » vr jun 25, 2004 6:02 pm
Hellow iedereen!
Ik zou binnekort een nieuwe vork moeten hebben, en ik was aan het denken aan manitou...nu ben ik in contact gekomen met een MTB"er die beweerd dat dat de slechtste vorken zijn die er zijn, en dat die letterlijk alleen maar kapot gaan! Ik dacht eerder dat Manitou een gerenomeerde naam was??? >Zijn ze dan werkelijk zo slecht?
PS: ja...ik ben een noob
fré
-
kooz
-
Contacteer:
Bericht
door kooz » vr jun 25, 2004 7:02 pm
ik heb een manitou x-vert DC al een jaar of 2-3 in mun gary fiser zitten en spring overal vanaf en heb nog nooit problemen gehad..
kooz
-
Christopher - Berichten:133
Bericht
door Christopher » vr jun 25, 2004 7:37 pm
Een vriend van me rijdt nu zn 3e manitou omdat de vorige 2 allebei min of meer tijdens hun eerste rit sneuvelden....fabrieksfoutje....(garantie)
Deze rijdt nu al een tijdje zonder problemen....dus dit is opzich wel een goede vork. Wel jammer alleen dat er maar 1 van de 3 goed was en dat niet gelijk de eerste vork goed funtioneerde....het geeft toch een raar gevoel.
-
cHoc
Bericht
door cHoc » vr jun 25, 2004 10:24 pm
old habits die hard.
welk merk heeft nou geen probleem gevalletjes, manitou dus ook.
daarnaast kun je ook de vork kapot rijden door verkeerde afstelling/verkeerde veren erin
ik zelf heb een manitou Xvert R gehad, en die heeft mij absoluut geen problemen gegeven.
hij heeft het niet overleeft maar dat lag niet aan de vork.
ik koop in elk geval graag weer manitou.
-
R@coon - Berichten:271
Bericht
door R@coon » vr jun 25, 2004 10:52 pm
SPV demping is de beste op dit moment, dus met een Skareb Platinum (SPV Demping) heb je zeer zeker geen slechte vork.
-
S-worker - Berichten:29
Bericht
door S-worker » za jun 26, 2004 10:52 am
dankuwel voor de antwoorden
fré
-
Rudie
Bericht
door Rudie » ma jun 28, 2004 6:22 pm
Die vriend die met zijn derde Manitou bezig is, ben ik. De eerste twee (Black Comp) hadden al vanaf fabriek af een lekker kering. Het kan zo zijn geweest dat de rubber afdichtringen o.i.d. van beide vorken uit hetzelfde ´bakje´ kwamen en dat er in dit bakje alleen maar slechte ringen zaten. Wat wel een bekend euvel is, is het loslaten van de stickers van die vork.
Na een tijd wachten zat er als derde vork een Black Elite in

Dit hield in dat ik een stijvere vork had met meer veerweg. De vork bevalt me prima. Voor schijfremmen is de vork stijf genoeg. Ik ben dus te spreken over Mantiou en ook over de garantie. Maar goed, waarschijnlijk heb je die niet nodig
-
Rudie
Bericht
door Rudie » ma jun 28, 2004 9:00 pm
-
Rudie
Bericht
door Rudie » za jul 03, 2004 11:14 am
Weet je nu eigenlijk al wat je gaat doen?
-
Christopher - Berichten:133
Bericht
door Christopher » za jul 03, 2004 5:17 pm
Als je (eenmaal

) een maitou hebt die goed werkt....dan is dara nix mis mee ;D jaja zit logica in