ISIS BB
Moderator:Beheerders
-
Re:ISIS BB
geen isis hoor er allemaal slechte dingen over?
divere rules schreef:
geen isis hoor er allemaal slechte dingen over?
?? Hoe bedoel je. Ik zoek een betrouwbare ISIS BB. Het soort BB (octalink, vierkant, isis of whatever) maakt een BB niet meer of minder betrouwbaar mbt duurzaamheid.
En trouwens ik ga mijn crankset niet de deur uit doen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Niet helemaal waar. De ISIS fabrikanten hebben allemaal een beetje moeite om een bracket te maken dat echt lang meegaat. Heeft waarschijnlijk te maken met de dikte van de as en de ruimte die de lagers dan nog hebben IN de lagerschalen.
Daarom is het nieuwe systeem van Shimano (en nu ook RaceFace e.a.) een uitkomst: Lagers buiten het bracket huis, zodat er gotere lagers gebruikt kunnen worden.
Wat nu de beste ISIS brackets zijn? Ik weet dat er nu een "kennis" al meer dan 1.5 jaar met een Race Face rijdt, maar het lijkt of er nogal wat spreiding in de kwaliteit van ISIS brackets zit.
Daarom is het nieuwe systeem van Shimano (en nu ook RaceFace e.a.) een uitkomst: Lagers buiten het bracket huis, zodat er gotere lagers gebruikt kunnen worden.
Wat nu de beste ISIS brackets zijn? Ik weet dat er nu een "kennis" al meer dan 1.5 jaar met een Race Face rijdt, maar het lijkt of er nogal wat spreiding in de kwaliteit van ISIS brackets zit.
truvativ heeft wel 2 goede brackets...
De giga pipe team sl (3 lagers en chromoly as)
of de giga pipe max ti (4 lagers en titanium as)
Dan nog race face met de signature ti of de xc, die hebben ook meerdere lagers... (2 rijen van 2 lagers...)
Dit zouden qua duurzaamheid wel 1 van de beste isis assen moeten zijn denk ik. Ook al zal zo"n as niet snel de duurzaamheid hebben van een vierkant...
Ninko
De giga pipe team sl (3 lagers en chromoly as)
of de giga pipe max ti (4 lagers en titanium as)
Dan nog race face met de signature ti of de xc, die hebben ook meerdere lagers... (2 rijen van 2 lagers...)
Dit zouden qua duurzaamheid wel 1 van de beste isis assen moeten zijn denk ik. Ook al zal zo"n as niet snel de duurzaamheid hebben van een vierkant...
Ninko