Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Benani - Berichten:127
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 5:52 pm
Schijfremmen
Bericht
door Benani » vr nov 12, 2004 9:47 pm
Jep,
Ik zit met e dilema, heb op m"n hardtail Magura louise en op m"n fully XT 2004. Met de louisen heb ik nog nie kunnen rijden omdat die bike nog nie helemaal af is. Nu denk ik eraan om die Louise"n op m"n fully te plaatsen, maar zijn deze wel beter dan die XT"s? Vindt van de XT"s dat ze in natte condities wel veel van hun remkracht verliezen. In die XT"s zitten nochtans de rode koolstop remblokken. Graag wa advies van de kenners.

En van die Louise"n kan eventueel nog e 180 mm schijf monteren.
Greetz
-
Jurriaan
- Berichten:5742
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 8:44 pm
Bericht
door Jurriaan » vr nov 12, 2004 10:00 pm
zelf testen een idee?
Dus de Louise"s op je fully en fietsen maar
-
Mario - Berichten:9
- Lid geworden op:di jan 13, 2004 7:17 pm
Bericht
door Mario » vr nov 19, 2004 12:34 pm
De louies verliezen ook remkracht in natte onstandigheden met zowel 3.1 als 3.2 blokken van Magura.
Ze slijten ook hard in slechte omstandigheden.
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Bericht
door Jumping Hansje » vr nov 19, 2004 1:02 pm
Als gewicht niet (te) belangrijk is dan zou ik gaan voor de 4 pots XT remmen. Als je ze nog te pakken kunt krijgen, heb deze al ruim 4 jaar en nog steeds geen problemen mee gehad.
-
Benani - Berichten:127
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 5:52 pm
Bericht
door Benani » zo nov 21, 2004 7:01 pm
Heb de louisen op m"n fully gemonteerd en effe getest . Moet zeggen vindt ze nu al wa krachtiger zijn dan de XT"s (2004) en ze zijn nog nie helemaal ingereden. Ze lopen niet aan en zijn beter doseerbaar dan de XT"s. Duss Shimano heeft een stap achteruit gedaan met de XT"s 4 pot remmen te vervangen ! >:(
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Bericht
door Jumping Hansje » ma nov 22, 2004 9:11 am
Klopt, er zijn zelfs rijders van het ten Tuscher team die de 2004 XT remmen verruild hebben voor de "oude" XT staalflex uitvoering i.v.m. aanlopen/ remvermogen.
Dus in dit geval denk ik dan toch dat het er inderdaad niet beter op is geworden met de nieuwe XT remmen.
-
Benani - Berichten:127
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 5:52 pm
Bericht
door Benani » ma nov 22, 2004 7:44 pm
Die "oude " XT"s staan nochtans nog steeds op de site, maar nieland weet of ze nog nieuw te krijgen zijn. ??? En een tweedehands set zie ik nie direct zitten. Dusss is het zoeken oom een alternatief. In mijn geval die Louisen volgende zomer twee 180 mm schijven erop , da zal al heel goe remmen, denk ik.
Grtz
-
pigwin - Berichten:332
- Lid geworden op:zo dec 22, 2002 8:32 pm
Bericht
door pigwin » do feb 10, 2005 9:29 am
heb een nagelnieuwe achterset liggen , met staalflex ... "k heb ze net 140€ betaald ...
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Bericht
door Jumping Hansje » do feb 10, 2005 10:59 am
Gebruik anders de zoek functie. Volgens mij worden de "goede" XT"s nog aangeboden. Nieuw wel te verstaan. Volgens mij staat er ergens op DP een link van een LBS.
-
Bruno - Berichten:834
- Lid geworden op:do jul 08, 2004 9:51 pm
- Locatie:Antwerpen
Bericht
door Bruno » do feb 10, 2005 5:37 pm
Elke schijfrem verliest remkracht in natte omstandigheden, lijkt me normaal, niet?
Ik heb ook XT"s 4piston, met harde (endurance) blokken, verliezen ook aanzienlijk wat kracht bij vochtig weer, en janken/krijsen, echt ni normaal, vanaf het nog maar wat mistig is, paar keer remmen en is wel weer weg hoor maarja, allee, ik rij nu ook ni echt veel in de regen. Bij droog weer echter echt uitstekend, zachte blokken nog niet geprobeerd.
-
pigwin - Berichten:332
- Lid geworden op:zo dec 22, 2002 8:32 pm
Bericht
door pigwin » do feb 17, 2005 11:33 am
Jumping Hansje schreef:
Gebruik anders de zoek functie. Volgens mij worden de "goede" XT"s nog aangeboden. Nieuw wel te verstaan. Volgens mij staat er ergens op DP een link van een LBS.
waar dan wel Hans ? .. ik zoek nog een voorsetje , anders blijven mijn Magra"s erop en gaat het achtersetje terug de deur uit .. :P
-
pigwin - Berichten:332
- Lid geworden op:zo dec 22, 2002 8:32 pm
Bericht
door pigwin » za feb 26, 2005 12:39 pm
"k ben eentje aan"t volgen op Ebay , heb immers enkel het voorsetje nodig ....
thx anyway
-
pigwin - Berichten:332
- Lid geworden op:zo dec 22, 2002 8:32 pm
Bericht
door pigwin » ma feb 28, 2005 11:39 am
yeps, heb"t net gezien ....
btw , weet iemand "t verschil tussen de M755 & M756 "s ( behalve de prijs )
zou ze in combinatie met de Goodridge leidingen bestellen ..
een vlotte leverings-service ?
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Bericht
door Steelhead Rider » ma feb 28, 2005 1:00 pm
uhm volgens mij (kweet t niet cker) is de M755 het calipermodel van 2002 en de M756 die van 2003
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Bericht
door Jumping Hansje » ma feb 28, 2005 1:29 pm
Zie mijn link, de M755 is de remklauw en de M756 is de remgreep/hendel.
Volgens de advertentie dan.
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Bericht
door Jumping Hansje » ma feb 28, 2005 4:36 pm
Volgens mij klopt bovenstaande van mij wel.
Zie bijgaande link van Shimano.
http://www.shimano-europe.com/cycling/c ... psid=11153
Volgens Shimano zou de M755 25% meer remkracht opleveren en de downhill uitvoering zijn.
Volgens mij zijn ze identiek en krijg je met de M755 alleen een 203 mm remschijf i.p.v. 160 mm.
Meer duidelijkheid kan ik je helaas ook niet verschaffen daar zelfs de Shimano site niet echt een duidelijk beeld geeft hoe en wat.
-
pigwin - Berichten:332
- Lid geworden op:zo dec 22, 2002 8:32 pm
Bericht
door pigwin » ma feb 28, 2005 6:04 pm
volgens beide links gaat"t weldegelijk om 160 mm schijven ...
ik heb ze effe aangeschreven om meer uitleg , je hoort"t hier wel .
-
pigwin - Berichten:332
- Lid geworden op:zo dec 22, 2002 8:32 pm
Bericht
door pigwin » di mar 01, 2005 9:53 am
The difference is in the lever and the hose, the 756 has hose that can be cut if needed (requires olive and insert) the 755 has hose that is very good but the braiding is not coated and is not kind to paintwork.
Calipers are the same on both brakes.
recht van de shop ...