Crankstel: chain suck!!!!
Moderator:Beheerders
Jello,
In deze modderige tijden heeft iedereen wel es last van chain suck, maar in mijn geval is het wel enorm veel . M"n ketting raakt voortdurend klem tss het middenblad en de achterbrug(vooraan). Ook wanneer ik zelfs nie veel kracht gebruik.Heb laatst bijna m"n XO" tje naar de knoppen gereden door dit fenomeen. Op m"n bike zit een LX hollowtech crankstel. Weet iemand wat ik kan doen om die chain suck te verminderen of zelfs helemaal weg te krijgen ???
Heb gehoord dat de Shimano cranks hier wel "t meeste last van hebben.
Greetz B.
In deze modderige tijden heeft iedereen wel es last van chain suck, maar in mijn geval is het wel enorm veel . M"n ketting raakt voortdurend klem tss het middenblad en de achterbrug(vooraan). Ook wanneer ik zelfs nie veel kracht gebruik.Heb laatst bijna m"n XO" tje naar de knoppen gereden door dit fenomeen. Op m"n bike zit een LX hollowtech crankstel. Weet iemand wat ik kan doen om die chain suck te verminderen of zelfs helemaal weg te krijgen ???
Heb gehoord dat de Shimano cranks hier wel "t meeste last van hebben.
Greetz B.
- Xircuit
- Contacteer:
Re:Crankstel: chain suck!!!!
Mijn LX cranks hebben ook BIG TIME last van Chainsuck.....
Binnenkort eens andere bladen monteren, lijkt me de enigste remedie.
Binnenkort eens andere bladen monteren, lijkt me de enigste remedie.
-
het midden blad is van staal en wat buigzamer als alu"s De kans is groot dat je em krom hebt gereden.. Ik had er zelf ook last van maar met een alu CNC blad van BBB nix geen problemen meer
- litespeed.ocoee.fs
Oorzaak nummer 1 van chainsuck is altijd nog versleten tandwielen en/of ketting, dus gewoon die bladen en ketting vervangen, dan ben je er weer een jaartje vanaf.
greetz Casper.
greetz Casper.
De ketting is gloednieuw, dus an deze zal t wel nie ligge
Dan zullen het de bladen wel zijn he ;DBenani schreef:
De ketting is gloednieuw, dus an deze zal t wel nie ligge
Probeer TA bladen, ik heb nl hetzelde gehad en na montage van TA bladen
no problemo

TATATATATATATATATATATATATATATATA
GREETZ Lexus
vervang dat blad gewoon door iets deftigers. (dat nieuw is)
-
Chainsuck kan veel oorzaken hebben, b.v. versleten tandwielen en ketting, een braampje aan je tandwiel(en), "verkeerde" smeermiddel voor de ketting (hierdoor blijft zand en modder meer kleven), bij een fully de beweging die de fiets maakt door het inveren van de achterveer.
De ketting kan hier door "langer" worden waardoor deze vast loopt tussen je voorbladen.
Het schijnt dat orginele XT bladen ook nogal eens last hebben van chainsuck. Heb dit zelf ook gehad en alle voorbladen vervangen door XTR en nog hetzelfde probleem.
Later alle voorbladen vervangen door Black Spire bladen en nog steeds hetzelfde probleem.
Met andere woorden er is niet altijd zo een pasklaar antwoord te geven waarom je dit overkomt. (helaas)
Soms werkt het om de ketting een schakel langer of korter te maken, dit is een kwestie van proefondervindelijk proberen en toepassen.
Bij mij werkte dit in ieder geval wel. (heb wel een fully!!!)
De ketting kan hier door "langer" worden waardoor deze vast loopt tussen je voorbladen.
Het schijnt dat orginele XT bladen ook nogal eens last hebben van chainsuck. Heb dit zelf ook gehad en alle voorbladen vervangen door XTR en nog hetzelfde probleem.
Later alle voorbladen vervangen door Black Spire bladen en nog steeds hetzelfde probleem.
Met andere woorden er is niet altijd zo een pasklaar antwoord te geven waarom je dit overkomt. (helaas)
Soms werkt het om de ketting een schakel langer of korter te maken, dit is een kwestie van proefondervindelijk proberen en toepassen.
Bij mij werkte dit in ieder geval wel. (heb wel een fully!!!)