Probleem met Juicy 5 schijfremmen van Avid

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mink
Probleem met Juicy 5 schijfremmen van Avid

Bericht door Mink » zo nov 12, 2006 11:23 am

Ik heb een set Juicy 5 remmen op mijn Santos zitten en die werken prima.
Maar nu heb ik dit weekend in de modder en regen gereden en nu lijkt het of mijn achterrem vol met lucht zit.
Enkele weken eerder nog een paar toertochten gereden en dat ging allemaal prima, de remblokken lijken niet versleten, er zit nog zo'n 1-1.2mm op de blokken dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt met zijn/haar schijfremmen, en zo ja wat kan de oorzaak en de oplossing zijn.

gr.matthijs

Tinno
Contacteer:

Bericht door Tinno » zo nov 12, 2006 5:19 pm

Wat voel je precies al je de rem inknijpt? Remt je rem nog wel gewoon, maar voelt ie wat sponzig, of..?

Mink

Bericht door Mink » zo nov 12, 2006 7:25 pm

Het begon met steeds minder remmen totdat ik op een gegeven moment de remhandel kompleet tot aan het stuur moest inkknijpen om iets remmends te krijgen, en dan nog kon ik door de rem heen fietsen.n dat terwijl eerder je de rem maar aan hoefde te kijken en het ding remde gelijk keihard.

Heb ondertussen de blokken eruit gehaald en ga deze week nieuwe halen maar ben bang dat het daar niet aan ligt.

Heb je een idee.

gr.matthijs

stephan

Bericht door stephan » zo nov 12, 2006 7:56 pm

ik denk dat je remmen ontlucht moeten worden

stephan

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo nov 12, 2006 8:15 pm

lekkage ergens misschien??

Mink

Bericht door Mink » zo nov 12, 2006 8:26 pm

Remmen zijn nog niet zo lang geleden ontlucht dus lijkt me niet de oorzaak.
En een lekkage kan natuurlijk maar dan denk ik dat je gewoon helemaal geen druk hebt en de vloeistof ergens uitkomt als je remt, en dat is het ook niet.
Hij remt wel maar pas als de handel zo ongeveer tegen het stuur aankomt, terwijl eerder de handel maar een cmterjte in moest drukken om de rem keihard te laten remmen.

gr.matthijs

hund

Bericht door hund » ma nov 13, 2006 11:11 am

kan het niet zijn dat de schroefjes om je hendel af te stellen zijn losgetrild
is bij mij wel vaker gebeurd bij hayes remmen. schroefje zit in de buurt van het scharnierpunt. beetje locktite eraan afstellen en klaar.
if you ain't having fun, get of your bike

Plaats reactie