Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Chameleon - Berichten:12
Welk zadel voor XC/Trail/DH op hardtail?
Bericht
door Chameleon » za dec 09, 2006 4:17 pm
Dag iedereen,
momenteel rijd ik op mijn SC Chameleon met dit zadel:
DMR Expert
Geen probleem in de zomer, wanneer je in Franse bikeparks of op Schotse trails rijdt met 2.5 banden, en vooral leuk omwille van zijn lage prijs (ik geloof 17 euro).
Maar in de winter, met 2.1 modderbandjes op de plaatselijke Bloso-parcourtjes een beetje aan de conditie werken, wordt al gauw een pijnlijke zaak met zo'n zadel. Met de feestdagen in aantocht zou ik graag eens jullie advies horen voor een fijn allround hardtail zadel van zo rond de €50. Niets te flashy liefst, van stijl dacht ik aan:
Syncros Crush Zone AM
WTB Pure V Team
Iemand goeie raad of andere zadelervaringen?
Bert
Santa Cruz Chameleon forever
-
Orbea
Bericht
door Orbea » za dec 09, 2006 6:38 pm
Ik ben zelf fan van fizik, altijd op de vorige editie fizik nisene gereden, xc zadel maar wel n zacht en dikker stevig zadel met tita rails er onder..
nieuwe model zit wel 100 euro boven t budget wat je noemde
en nog wat andere kleuren dacht ik en met koeienvel ofzo
groeten
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000
-
J.BL
Bericht
door J.BL » za dec 09, 2006 6:49 pm
De editie met koeievel ziet er wel super uit, maar die zou ik niet nemen. Dat koeievel is totaal niet slijtvast. binnen enkele ritten, zeker met baggy broek, zit je gewoon op bruin leer.
Ik ben zelf erg te spreken over de SDG Bel-air. Die kosten ook ongeveer 50 (misschien 60) euro. Zwart is standaard, maar er zijn (net zoals de nisene) ook wel flashier kleuren te koop

.
-
dmx - Berichten:138
Bericht
door dmx » zo dec 10, 2006 11:27 am
Neem die Syncros maar, ikzelf heb er twee (op mijn Chameleon en Blur LT). Op mijn Switch en VP Free komen er ook nog, als ik er kan vinden. Iedereen die er mee gereden heeft, wil niks anders meer. Bovendien zijn ze ook heel sterk gebouwd en kunnen redelijk wat abuse verteren.
Enige nadeel is dat ze moeilijk te vinden zijn.

-
Mr Elsworth - Berichten:231
Bericht
door Mr Elsworth » zo dec 10, 2006 10:26 pm
WTB. Stevig, niet al te breed en kun je het lang op uit houden. Naast de (veel te dure) Fizik Aliante voor mij het lekkerste zadel. Of probeer een SDG Bel air te krijgen. Lekker comfy

-
FireFox
-
Contacteer:
Bericht
door FireFox » di dec 12, 2006 12:55 pm
Een SDG BigBoy, is wel wat aan de prijs maar dan zit je wel comfortabel, zelfs zonder zeem
Greetz
Firefox

-
Sven
Bericht
door Sven » di dec 12, 2006 1:10 pm
Verplaatst, hoort onder Onderdelen.
Grt, Sven
-
thomasmb - Berichten:2007
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » wo dec 13, 2006 5:33 pm
Bah die grote zadels zijn echt zo lelijk man , sommige mensen verpesten gwn heel hun bike ( qua looks ) door zo een gatlelijk groot zadel

-
Bericht
door Chameleon » do dec 14, 2006 2:14 pm
Ondanks al jullie goeie raad is het toch deze geworden.
Ik dacht eerst voor de Syncros te gaan, maar
Singletrack Bikeparts had enkel nog de FR liggen en er is momenteel geen verdeler meer voor Syncros in België. Doffe ellende, maar daar was mijn probleem niet mee opgelost.
Ik heb dus gekozen voor het WTB Pure V, wat overigens ook in de meeste build kits van Santa Cruz zit. Ben eens benieuwd.
Bedankt iedereen
-
Bericht
door Chameleon » do dec 14, 2006 9:36 pm
Neen, die mensen zijn ermee gestopt en gaan zich denk ik enkel nog toeleggen op MX. Vandaar dat hun site onder constructie is trouwens.
Jammer maar helaas. Syncros heeft zoveel zalige spullen, hopelijk neemt een andere verdeler in de Benelux de Syncroshandschoen op...
-
Fry
Bericht
door Fry » do dec 14, 2006 9:38 pm
Chameleon schreef:
Neen, die mensen zijn ermee gestopt en gaan zich denk ik enkel nog toeleggen op MX. Vandaar dat hun site onder constructie is trouwens.
Jammer maar helaas. Syncros heeft zoveel zalige spullen, hopelijk neemt een andere verdeler in de Benelux de Syncroshandschoen op...
euh, is dat niet het invoerbedrijf van pascal van hotwheelz in brussel? in dat geval zouden die nooit met MX bezig zijn en zijn die nog vrolijk invoerder hoor.
-
De Jean - Berichten:463
-
Contacteer:
Bericht
door De Jean » wo dec 20, 2006 11:07 am
ik denk dat je hier eerst een foto van uw bloot gat gaat moeten posten vooraleer de jury kan beraadslagen over een geschikt zadel
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing