meer olie in demper rockshox pike?
Moderator:Beheerders
Kep sinds vandaag besloten de olie eens te verversen aangezien dit door de vorige eigenaar nog niet is gedaan.
Tevens zit er een standaard u-turn veer in, maar om dus de vork minder snel te laten bottomen moet ik er eigenlijk een x-firm veer er in zetten. ( ben namelijk 85 kilo schoon aan de haak)
Nu kan ik de demping waarschijnlijk ook wel zwaarder maken door er meer olie in te gooien, maar mijn vraag is, of dat ook verstandig is?
Zou ik de demper verne*ken als ik er bijvoorbeeld 2 cc meer ingooi dan de gebruikelijke 15cc voor de demper?
Tevens zit er een standaard u-turn veer in, maar om dus de vork minder snel te laten bottomen moet ik er eigenlijk een x-firm veer er in zetten. ( ben namelijk 85 kilo schoon aan de haak)
Nu kan ik de demping waarschijnlijk ook wel zwaarder maken door er meer olie in te gooien, maar mijn vraag is, of dat ook verstandig is?
Zou ik de demper verne*ken als ik er bijvoorbeeld 2 cc meer ingooi dan de gebruikelijke 15cc voor de demper?
Deels , wat beter zal werken is een iets dikkere olie .zndr schreef:dat klopt, en door meer olie toe te voegen, moet er meer olie door het gaatje en heb je meer demping, of zie ik dat nu verkeerd
Ipv de 5wt of 7,5wt die er nu in zit 1 trapje zwaarder gaan .
Dus heb je standaard 5wt erin ga je eerst naar de 7,5wt , heb je er standaard 7,5wt in ga je naar 10wt zo krijg je meer demping.
Dit werkt echter alleen bij een "open" systeem zoals bv een marzocchi , of het ook voor jouw vork zo werkt weet ik niet
- cHoc
Re: meer olie in demper rockshox pike?
De standaard veer is voor personen tot ~85 kg, een x-firm voor personen boven de 100 kg.zndr schreef: Tevens zit er een standaard u-turn veer in, maar om dus de vork minder snel te laten bottomen moet ik er eigenlijk een x-firm veer er in zetten. ( ben namelijk 85 kilo schoon aan de haak)
shoot me again, I ain't dead yet