Nieuwe crank/chainguide/derallieur set-up
Moderator:Beheerders
Jow,
Me cranks zijn aan vervanging toe. En nu wil ik door een financiele meevaller meteen wat meer veranderen aan de bike. Ik rijd nu met 1 tandblad voren wat mij goed bevalt. Maar ben aan het twijfelen om misschien met 2 kettingbladen voren te gaan rijden.
Zelf blijf ik 1 tandblad voren het fijnst/prettigs vinden, dubbel tandblad voren spreekt mij niet zo aan, terwijl het waarschijnlijk wel een stuk makkelijker zou zijn ivm dat ik ook nog wel vaker omhoog moet komen.
Ik heb mezelf 3 optie genomen:
Optie 1:
Cranks: Truvativ Holzfeller OCT 1.1, 175mm lengte, 36 tands.
Bottem Bracket: Truvativ Howitzer team.
Kettinggeleider: E-13 LG1.
Optie 2:
Kettinggeleider:: Mrp G2.
Optie 3:
Cranks: Truvativ Holzfeller OCT 2.2 RG, 175mm lengte, 36/24 of 36/22 als dat kan tands, incl. bashguard.
Bottem Bracket: Howitzer team.
Kettinggeleider: Truvativ shiftguide team.
Voorderallieur: Sram X.9 (bottem pull, moet dat volgens mij voor de sx trail zijn).
Shifter: Ik heb nog een X.9 voorderallieur shifter hier liggen, dus niet nodig.
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met een dubbel tandblad voren? Fiets word gebruikt voor Dh, freeride, slopestyle en trails.
Mazzl.
Me cranks zijn aan vervanging toe. En nu wil ik door een financiele meevaller meteen wat meer veranderen aan de bike. Ik rijd nu met 1 tandblad voren wat mij goed bevalt. Maar ben aan het twijfelen om misschien met 2 kettingbladen voren te gaan rijden.
Zelf blijf ik 1 tandblad voren het fijnst/prettigs vinden, dubbel tandblad voren spreekt mij niet zo aan, terwijl het waarschijnlijk wel een stuk makkelijker zou zijn ivm dat ik ook nog wel vaker omhoog moet komen.
Ik heb mezelf 3 optie genomen:
Optie 1:
Kettinggeleider: E-13 LG1.
Optie 2:
Kettinggeleider:: Mrp G2.
Optie 3:
Cranks: Truvativ Holzfeller OCT 2.2 RG, 175mm lengte, 36/24 of 36/22 als dat kan tands, incl. bashguard.
Bottem Bracket: Howitzer team.
Kettinggeleider: Truvativ shiftguide team.
Voorderallieur: Sram X.9 (bottem pull, moet dat volgens mij voor de sx trail zijn).
Shifter: Ik heb nog een X.9 voorderallieur shifter hier liggen, dus niet nodig.
Heeft iemand hier ooit problemen gehad met een dubbel tandblad voren? Fiets word gebruikt voor Dh, freeride, slopestyle en trails.
Mazzl.
Life begins at the end of your comfortzone.
ik had een E13DRS heeft altijd goed gewerkt. Nooit mijn ketting eraf gehad ofzo.
En ik was toch wel blij met mijn voorblad om bijvoorbeeld in namen omhoog te fietsen.
Saint crank is gewoon overkill voor een sx, eigenlijk voor een hoop fietsen vind ik.
een maat van me heeft 3 jaar met een xt crankstell gedaan en toen begonnen de pedalen pas scheef te staan na een flinke drop to flat(per ongeluk, in willingen hadden ze een stukje na de start een halve heuvel weggehaald)
je zou ook kunnen kijken naar een fsa gravity light. Weegt maar iets meer dan een xt crankstell mar heeft wel stalen inserts.
http://bikeparts-online.de/bpo_new/site ... t&id=54394
En ik was toch wel blij met mijn voorblad om bijvoorbeeld in namen omhoog te fietsen.
Saint crank is gewoon overkill voor een sx, eigenlijk voor een hoop fietsen vind ik.
een maat van me heeft 3 jaar met een xt crankstell gedaan en toen begonnen de pedalen pas scheef te staan na een flinke drop to flat(per ongeluk, in willingen hadden ze een stukje na de start een halve heuvel weggehaald)
je zou ook kunnen kijken naar een fsa gravity light. Weegt maar iets meer dan een xt crankstell mar heeft wel stalen inserts.
http://bikeparts-online.de/bpo_new/site ... t&id=54394
-
Heb nu onder een rolletje van point zitten. Lopen is idd niet erg, maar naar boven fietsen is minder vermoeiend dan lopen, vind ik dan.Djamgils schreef:doordat het idd een rol is in plaats van tandwiel ratelt die een stuk meer.
wat voor chaiguide heb je nu?
En heb je vaak problemen met naar boven fietsen? Lopen is ook niks mis mee.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
- Contacteer:
De E13 DRS is verkrijgbaar met een harde of een zachte rol,de zachte is vrijwel geruisloos.Een DRS past dacht ik niet op de SX trail,die komt volgens mij tegen de achterbrug aan.Helemaal zeker weet ik het niet,maar op mijn Enduro uit 2006(bijna hetzelfde frame dus)paste hij dus niet.
Daarbij is de DRS in mijn ogen vèèèèl te duur voor een zak plastic in doordrukstrips die je nog volledig zelf in elkaar moet zetten.(wel vrij licht).
Op mijn VP Free heb ik de shiftguide van Truvativ,ook op de Reign van mijn vriendin zit die en die is goedkoop en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Ik denk trouwens dat je met 2 bladen je fiets een stuk meer multi-inzetbaar maakt.Bij een tocht als bijvoorbeeld de PPduS ben je echt wel blij met je granny.Ook op de tobblerone was ik er wreed blij mee
Daarbij is de DRS in mijn ogen vèèèèl te duur voor een zak plastic in doordrukstrips die je nog volledig zelf in elkaar moet zetten.(wel vrij licht).
Op mijn VP Free heb ik de shiftguide van Truvativ,ook op de Reign van mijn vriendin zit die en die is goedkoop en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Ik denk trouwens dat je met 2 bladen je fiets een stuk meer multi-inzetbaar maakt.Bij een tocht als bijvoorbeeld de PPduS ben je echt wel blij met je granny.Ook op de tobblerone was ik er wreed blij mee

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
heb zelf op beide bikes twee bladen (coiler en de voltage) met bash guards, daardoor veel breder inzetbaar. De voltage heeft truvativ cranks, 32T-22T, heeft wèl ketting geleider nodig.
De coiler: Race Face Evolve DH cranks, 22T-32T en race face bash guard en XT der., rij ermee urban,freeride en dh, nog nooit ketting eraf gesprongen oid, maar kan er dankzij kleine tandwiel, wel een klim mee maken..
De coiler: Race Face Evolve DH cranks, 22T-32T en race face bash guard en XT der., rij ermee urban,freeride en dh, nog nooit ketting eraf gesprongen oid, maar kan er dankzij kleine tandwiel, wel een klim mee maken..
Ik rij nu zelf al een tijdje met double ring setup. Gewoon een RaceFace bash en een DMR Chain Reactor met een dual Pulley onderaan. No probs, nog nooit een ketting verloren.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
gewoon deze er op http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17282
staat op mijne spec enduro standard, ok nog geen probs
staat op mijne spec enduro standard, ok nog geen probs
Sorry voor het omhooghalen van een oud topic maar ik ben naar een shiftguide aan het kijken en dacht eigenlijk aan deze 2. Maar wat is nou het verschil tussen montage bij deze want ik kom er niet echt uit:oops:
Maar ik heb nu een Truvatib ISIS bb, tenminste zo stond het in de specs. maar kunnen deze daar ook gewoon op gemonteerd worden? En zo niet weet iemand dan iets anders(niet te duur euro 30 max ongeveer)?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29931
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29932
alvast bedankt=]
cheers
Maar ik heb nu een Truvatib ISIS bb, tenminste zo stond het in de specs. maar kunnen deze daar ook gewoon op gemonteerd worden? En zo niet weet iemand dan iets anders(niet te duur euro 30 max ongeveer)?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29931
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29932
alvast bedankt=]
cheers
you can only be free when you have nothing to lose
New bike: UMF Hardy 2 2006
New bike: UMF Hardy 2 2006
-
- Contacteer:
pablow schreef:Verschil in montage is bij deze twee modellen exact hetzelfde.Het verschil zit hem in de lagering van het geleidewieltje.....pablow schreef: Maar wat is nou het verschil tussen montage bij deze want ik kom er niet echt uit.
Deze shiftguides kunnen op zo ongeveer alle frames worden gemonteerd omdat je ze monteerd met je trapas(kan dus ook met de Truvativ ISIS BB).Als je ISCG-tabs aan je frame hebt zitten zou ik voor een geleider gaan met ISCG-montage,anders zijn deze modellen geschikt,en goedkoop ook......
P.S.heb er nog wel een liggen hierzo,nauwelijks gebruikt, in prima staat.....20€ excl.verzendkosten.......PB me maar bij interesse....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!