Manitou Skareb vs Rockshox Reba SL

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pinkeltje68
Manitou Skareb vs Rockshox Reba SL

Bericht door Pinkeltje68 » ma okt 26, 2009 12:59 pm

Overweeg om mijn fiets te ruilen met iemand,maar mijn grootste vraagstuk is: ga ik er niet te veel op achteruit.(heb het dan alleen over de vork)
Rijd nu met Reba SL2009 (verstelbare veerweg),maar heb het idee dat de skareb een vele malen mindere vork is.
En volgens mij al een tijdje uit de handel!
wordt ook lid van de MTB Hyve: http://mtb-mountainbike.hyves.nl/

mateis

Bericht door mateis » ma okt 26, 2009 1:10 pm

Ja, de Skareb wordt al een paar jaar niet meer gemaakt, is destijds vervangen door de R-seven (2007 ofzo?). Het was de topserie voor xc van Manitou, maar wel uit de periode dat er teveel problemen met hun vorken waren. Ik zou daar heel erg mee oppassen, er zat teveel variatie in kwaliteit als je het mij vraagt. Als de vork goed werkte, waren veel mensen er wel tevreden over, hoewel afhankelijk van het model. Een Reba is naar mijn mening echter degelijker en door de 32mm vs 28mm binnenpoten sowieso een stuk stijver/fijner voor schijfremmen. De Skareb zal wel iets lichter zijn (behalve voor die rare staalgeveerde Skareb die er ook nog tijdje was).

Pinkeltje68

Bericht door Pinkeltje68 » ma okt 26, 2009 1:37 pm

mateis

bedankt vor je reactie, zo wordt mijn vermoeden al een beetje evestigd, de vork zou nieuw, hooguit een half jaar oud zijn?
Dat is dus al niet mogelijk,denk dat ik nu wel al mijn conclusie kan trekken.
Heb voor de REBA altijd een R-seven gehad,en vond die veel te slap!
wordt ook lid van de MTB Hyve: http://mtb-mountainbike.hyves.nl/

mateis

Bericht door mateis » ma okt 26, 2009 1:43 pm

Nieuw als in niet eerder gebruikt geweest kan natuurlijk. Maar een R-7 zou al stijver moeten zijn dan een Skareb, dus daar schiet je dan eigenlijk niets mee op, nee.

Plaats reactie