advies: schijfremmen commencal combi

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pieter.vdwel
Contacteer:
advies: schijfremmen commencal combi

Bericht door Pieter.vdwel » ma feb 22, 2010 7:41 pm

Ik ben opzoek naar schijfremmen voor m'n commencal combi 2007
zelf heb ik er nog niet veel kaas van gegeten dus graag advies, tips etc

budget zat ik rond de 150 euro te denken, maar ook hierover graag advies.

Afbeelding

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma feb 22, 2010 8:02 pm

Formula K18 is een mooie optie. Past goed bij de fiets, is niet duur (kijk b.v. eens op marktplaats/ebay) en remt erg goed.

Afbeelding

JS

Bericht door JS » ma feb 22, 2010 8:07 pm

Wil je ze zelf installeren of ga je er mee naar de lbs? Als je het zelf doet houdt er dan rekening mee dat je international standard schijven nodig hebt (6 bouts, eigenlijk elk merk standaard, behalve shimano) en ook een international standard (IS) bevestiging van de remklauw aan de vork. Alles is wel pasbaar te maken, maar adapters kosten ook geld (voor als je budget nauw is).

Gène

Bericht door Gène » ma feb 22, 2010 8:13 pm

Zijn de wielen überhaubt disk ready? Anders zul je ook nog andere wielen moeten aanschaffen.

Wil je dat niet: koop dan een beter werkende v-brake of Magura HS33 remmen, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de eerste. De HS 33's zijn lomp en zwaar.

Zijn de wielen wel voorbereid op het gebruikt van schijfremmen. Kijk dan eens rond op de webshops of laat je LBS een degelijke set monteren. Als je bij een webshop koopt, zul je in meeste gevallen de remleidingen moeten inkorten en ontluchten. Dit kan moeilijker zijn wanneer je technisch niet zo handig bent. 2e hands kan ook, maar let dan nog steeds op de leiding lengte en dat je complete set aanschaft.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

JS

Bericht door JS » ma feb 22, 2010 8:43 pm

Aangezien er ook een "Combi disc" versie van de bike bestaat neem ik aan dat ze daar dezelfde wielen voor hebben gebruikt. Je kunt dit controleren door bij de naaf te kijken of er een ring zit waar 6 schroefjes in passen.
Volgens het www zaten er avid juicy three remmen op de combi disc. Net als de oro k18 zijn dat remmen die commencal vaker gebruikt en die zouden dus prima moeten voldoen (ook de prijs daarvan ligt lager dan 150 euro voor een complete set met schijven. Meestal worden de remmen kant en klaar geleverd en kun je ze dus zo monteren. Het oogt wel mooier om de leidingen netjes op maat te maken, zoals Géne zegt, maar het kan zonder als je je daar niet aan stoort (bijvoorbeeld in de tijd dat je zelf wil bekijken of dat rijden met schijfremmen wel iets voor je is). Inkorten hoeft niet moelijk te zijn, maar een ontluchtingskitje is dan wel handig.

Pieter.vdwel
Contacteer:

Bericht door Pieter.vdwel » ma feb 22, 2010 8:53 pm

de wielen zijn er op voorbereid, heb even gekeken.

is het rijden met schijven erg veel anders ?

JS

Bericht door JS » ma feb 22, 2010 9:20 pm

Het is zeker anders dan met v-brakes (of HS'en). En er is maar 1 manier om er achter te komen hoe. Aangezien je er al aan denkt om ze te gaan nemen, zou ik zeggen .... (even een woordje hier weggelaten, anders lijkt het teveel op een bepaalde reclame die me de strot uit komt). Omdat op je frame beide systemen passen kun je eigenlijk geen miskoop doen. Als het niet bevalt haal je het er gewoon weer vanaf. Niet dat ik denk dat je ze er weer vanaf gaat halen...

Plaats reactie