slx of saint
Moderator:Beheerders
afgelopen weekend heb ik een dikke tak tussen m'n achterwiel gekregen waardoor m'n derailleur m'n pad en enkele spaken het begeven hebben. dit was een slx maar zou een saint willen steken. nu zag ik op de website van shimano dat : front difference 14T is bij een saint en 22T bij een slx, ik veronderstel dat het tandenverschil is. vanvoor heb ik een slx crank steken met 3 bladen (44-32-22T) 22 tanden verschil dus.
Daarnet was ik bij een fietsen maker die me vertelde dat dit helemaal geen probleem kan geven. Maar ik tel 22 tanden verschil en een saint kan er maar 14 aan?
kan iemand me zeggen of ik de saint kan steken of niet?
MERCI!
Daarnet was ik bij een fietsen maker die me vertelde dat dit helemaal geen probleem kan geven. Maar ik tel 22 tanden verschil en een saint kan er maar 14 aan?
MERCI!
Re: slx of saint
Je haalt de specs van de achterderailleur en de voorderailleur door elkaar. De achterderaileur gaat volgens S tot 37 tanden, een beetje minder dan de normale 45T. Hoeveel rek daar nog inzit weet ik niet, op papier kom je met een normale mtb cassette te kortquinn schreef:afgelopen weekend heb ik een dikke tak tussen m'n achterwiel gekregen waardoor m'n derailleur m'n pad en enkele spaken het begeven hebben. dit was een slx maar zou een saint willen steken. nu zag ik op de website van shimano dat : front difference 14T is bij een saint en 22T bij een slx, ik veronderstel dat het tandenverschil is. vanvoor heb ik een slx crank steken met 3 bladen (44-32-22T) 22 tanden verschil dus.
MERCI!
/Marten
- didadunlop
Je achterderraileur moet natuurlijk ook een bepaald verschil in tanden van je voorbladen opvangen. Een te groot verschil in tanden kan ertoe leiden dat je deraaileur niet meer de ketting kan spannen of dat de ketting te strak is.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Tja daar is Saint voor gemaakt, dus dan zal het wel werken. OP heeft echter een triple met een flink tandenverschil en de vraag is of de achterderailleur dat ook nog er bij trekt, want officieel doet Saint daar niet aancyberhawk schreef:ik rij DH met een saint.. 38 voor..
ik HAD een normale MTB casette.. en kon er gewoon mee overweg..
als je de extremen vermijd moet je gewoon een MTB casette kunne runnen ermee
11-34
/Marten
- cyberhawk
- Contacteer:
marten schreef:Tja daar is Saint voor gemaakt, dus dan zal het wel werken. OP heeft echter een triple met een flink tandenverschil en de vraag is of de achterderailleur dat ook nog er bij trekt, want officieel doet Saint daar niet aancyberhawk schreef:ik rij DH met een saint.. 38 voor..
ik HAD een normale MTB casette.. en kon er gewoon mee overweg..
als je de extremen vermijd moet je gewoon een MTB casette kunne runnen ermee
11-34
hmm dat klopt idd hij kan voor het tandverschil niet opvangen...
ik dacht ook alleen aan single ring ..