slx of saint

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
quinn
slx of saint

Bericht door quinn » di apr 20, 2010 7:56 pm

afgelopen weekend heb ik een dikke tak tussen m'n achterwiel gekregen waardoor m'n derailleur m'n pad en enkele spaken het begeven hebben. dit was een slx maar zou een saint willen steken. nu zag ik op de website van shimano dat : front difference 14T is bij een saint en 22T bij een slx, ik veronderstel dat het tandenverschil is. vanvoor heb ik een slx crank steken met 3 bladen (44-32-22T) 22 tanden verschil dus.
Daarnet was ik bij een fietsen maker die me vertelde dat dit helemaal geen probleem kan geven. Maar ik tel 22 tanden verschil en een saint kan er maar 14 aan?
kan iemand me zeggen of ik de saint kan steken of niet?

MERCI!

marten

Re: slx of saint

Bericht door marten » di apr 20, 2010 8:20 pm

quinn schreef:afgelopen weekend heb ik een dikke tak tussen m'n achterwiel gekregen waardoor m'n derailleur m'n pad en enkele spaken het begeven hebben. dit was een slx maar zou een saint willen steken. nu zag ik op de website van shimano dat : front difference 14T is bij een saint en 22T bij een slx, ik veronderstel dat het tandenverschil is. vanvoor heb ik een slx crank steken met 3 bladen (44-32-22T) 22 tanden verschil dus.
Daarnet was ik bij een fietsen maker die me vertelde dat dit helemaal geen probleem kan geven. Maar ik tel 22 tanden verschil en een saint kan er maar 14 aan?
kan iemand me zeggen of ik de saint kan steken of niet?

MERCI!
Je haalt de specs van de achterderailleur en de voorderailleur door elkaar. De achterderaileur gaat volgens S tot 37 tanden, een beetje minder dan de normale 45T. Hoeveel rek daar nog inzit weet ik niet, op papier kom je met een normale mtb cassette te kort
/Marten

quinn

Bericht door quinn » di apr 20, 2010 8:54 pm

merci, ga es tegoei kijken wat voor een cassette ik heb steken,
maar wat is dan: front difference ? bij de specs van een achterderrie?
is dat niet het verschil op de voorste bladen?

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo apr 21, 2010 9:13 am

Je achterderraileur moet natuurlijk ook een bepaald verschil in tanden van je voorbladen opvangen. Een te groot verschil in tanden kan ertoe leiden dat je deraaileur niet meer de ketting kan spannen of dat de ketting te strak is.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo apr 21, 2010 2:12 pm

ik rij DH met een saint.. 38 voor..

ik HAD een normale MTB casette.. en kon er gewoon mee overweg..

als je de extremen vermijd moet je gewoon een MTB casette kunne runnen ermee
11-34

marten

Bericht door marten » wo apr 21, 2010 6:12 pm

cyberhawk schreef:ik rij DH met een saint.. 38 voor..

11-34
Tja daar is Saint voor gemaakt, dus dan zal het wel werken. OP heeft echter een triple met een flink tandenverschil en de vraag is of de achterderailleur dat ook nog er bij trekt, want officieel doet Saint daar niet aan
/Marten

quinn

Bericht door quinn » wo apr 21, 2010 7:44 pm

vandaag met een vertegenwoordiger van shimano gepraat, in zijne dealer boek stonden er hele andere dingen dan op de website. volgens hem mag het geen probleem geven
en zou alles goed moet schakelen, heb ze dan ook besteld en we zullen zien wat het geeft.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do apr 22, 2010 8:22 am

marten schreef:
cyberhawk schreef:ik rij DH met een saint.. 38 voor..

11-34
Tja daar is Saint voor gemaakt, dus dan zal het wel werken. OP heeft echter een triple met een flink tandenverschil en de vraag is of de achterderailleur dat ook nog er bij trekt, want officieel doet Saint daar niet aan

hmm dat klopt idd hij kan voor het tandverschil niet opvangen...
ik dacht ook alleen aan single ring .. :oops: my bad..

Plaats reactie