Alfine 11-speed
Moderator:Beheerders
Ik heb de mijne bij Rose besteld :
http://www.rose.nl/artikel/shimano-alfi ... 00-11-fach
Maar hij is nog niet bezorgd.
Het is een zootje bij Shimano. Levering half januari is voor mijn bestelling al eind april geworden. Iedere maand komen er weer een paar maanden bij, het lijken wel framebouwersRabies schreef:Ik heb de mijne bij Rose besteld :

/Marten
Je had er in augustus 2010 gewoon al 10.000 moeten bestellen met een optie voor nog eens 5000 stuks, en dat voor de door Shimano genoemde prijs.marten schreef:Het is een zootje bij Shimano. Levering half januari is voor mijn bestelling al eind april geworden. Iedere maand komen er weer een paar maanden bij, het lijken wel framebouwers
Wedden dat je ze dan februari/maart binnen hebt?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Als de huidige prestaties toonaangevend zijn: de naven vermoedelijk wel, de montagekits van een paar euro om er wat aan te hebben vermoedelijk nietHet TUIG schreef:Je had er in augustus 2010 gewoon al 10.000 moeten bestellen met een optie voor nog eens 5000 stuks, en dat voor de door Shimano genoemde prijs.marten schreef:Het is een zootje bij Shimano. Levering half januari is voor mijn bestelling al eind april geworden. Iedere maand komen er weer een paar maanden bij, het lijken wel framebouwers
Wedden dat je ze dan februari/maart binnen hebt?

/Marten
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Vandaag de eerste tocht met de naaf gemaakt. In de bagger.
Eerste impressie: Voelt ongeveer als de 8 speed, in laagste versnellingen voelde hij bij aanzetten iets sponzig. Ik heb denk ik de 18t erop gezet, in combi met een 36t voor blad resulteert dat in een veel te grote overbrenging, ik ben niet in de 7 geweest. Ik denk dat ik achter naar een 21 ga en voor een 32 of 34, dan gebruik je het hele bereik, en heb je ook echt een klein verzetje.
Nu in het terrein in de 3, 4 en 5 gereden, af en toe was de stap net te groot, zeker op een paar zuigende zandpaden zou het af en toe lekkerder geweest zijn om het verzet met een kleiner stapje te varieren.
Onderweg heb ik hem op de weg in wiegetritt twee keer horen kraken.
Ik ben van plan om er de komende tijd mee te blijven rijden, wel leuk om weer een keer versnellingen te hebben.
Mocht iemand een keer willen proberen, hij s vrij makkelijk in een fiets in te bouwen, dus dat is altijd mogelijk. 29"natuurlijk.
JJ
Eerste impressie: Voelt ongeveer als de 8 speed, in laagste versnellingen voelde hij bij aanzetten iets sponzig. Ik heb denk ik de 18t erop gezet, in combi met een 36t voor blad resulteert dat in een veel te grote overbrenging, ik ben niet in de 7 geweest. Ik denk dat ik achter naar een 21 ga en voor een 32 of 34, dan gebruik je het hele bereik, en heb je ook echt een klein verzetje.
Nu in het terrein in de 3, 4 en 5 gereden, af en toe was de stap net te groot, zeker op een paar zuigende zandpaden zou het af en toe lekkerder geweest zijn om het verzet met een kleiner stapje te varieren.
Onderweg heb ik hem op de weg in wiegetritt twee keer horen kraken.
Ik ben van plan om er de komende tijd mee te blijven rijden, wel leuk om weer een keer versnellingen te hebben.
Mocht iemand een keer willen proberen, hij s vrij makkelijk in een fiets in te bouwen, dus dat is altijd mogelijk. 29"natuurlijk.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!