nieuwe velgen?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
quinn
nieuwe velgen?

Bericht door quinn » di mei 10, 2011 11:20 pm

Ik heb me een week of 2 geleden een dirtbike van de decathlon gekocht (ik woon nu in gran canaria en hier is geen enkele fietsenwinkel met dirt/bmx bikes, vandaar...)
ik ben hier enorm tevreden van qua de manier van rijden aangezien de sport ook volledig nieuw is voor mij.
nu heb ik ondertussen al 2 achtervelgen krom gesprongen ( door slechte landing van een 180)
iedere keer krijg ik een nieuwe van hun mee, dus een superservice wel...
nu wou ik nieuwe velgen kopen die steviger zijn, maar ik lees op verschillende forums dat een achtervelg tijdens een slechte landing altijd krom zal gaan
maw: heeft 't nut om andere velgen te kopen of niet? zal ik andere ook krom maken?

Hippie

Bericht door Hippie » do mei 26, 2011 8:07 pm

tja altijd krom is ook weer overdreven, wat voor iets heb je er nu in zitten? ik denk dat je met een velg als een sun double track behoorlijk moeite gaat hebben.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr mei 27, 2011 7:26 am

Hippie schreef:ik denk dat je met een velg als een sun double track behoorlijk moeite gaat hebben.
:lol: :lol: :lol:
idd.. ;)

maar dan nog zelf spaken en spaken op lengte.. als daar al amper een winkel is..

dan wordt het nogal een groot probleem , :|

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » vr mei 27, 2011 7:59 am

Als je een sterke velg hebt spring je hem niet zomaar krom. Maar alles kan natuurlijk.
Ik heb 3 jaar lang met een Mavic EX729 gereden en die is niet kron te krijgen.
Maar ook bij lichtere velgen hoort het niet zomaar te gebeuren.

Het is wel belangrijk dat je de spaken op spanning houdt!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Plaats reactie