Rock Shox 2004

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

BlackBox
Re:Rock Shox 2004

Bericht door BlackBox » di okt 21, 2003 9:25 pm

Jahh idd RS is zeer slecht bezig....
vooral met die chrome vorkpote OP EEN SID WORLDCUP nee dat kan niet, k zelf ben overgestapt naar Magura.. veel beterzz

/\/\zzls BlackBox

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr okt 24, 2003 11:29 am

Helemaal mee eens. Ook al ben ik best RS fan, hun nieuwe lijn is echt identiek aan de vorige. Ik zie echt geen reden om mijn sid 2002 sid carbon in te ruilen.... Ik rij al jaren met sids maar denk nu over een fox float rlt, alleen die prijzen auw! Zelfs bij s-tec..

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr okt 24, 2003 3:05 pm

RS heeft momenteel echt geen geld om nieuwe vorken te ontwikkelen. proto"s van RS zien we ook niet..Zonde. zou RS het redden....Of neemt Fox die plek over....

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » vr okt 24, 2003 3:17 pm

Mogelijkheid 1: RS mist de boot en Fox neemt de "leiding" over.

Mogelijkheid 2: In 2005 worden we overrompelt door de nieuwe technieken van RS, Fox is er niks bij en RS is weer back on top.

Ik denk dat die laaste zeker niet moet worden uitgesloten, als Sram RS overneemt hebben ze mischien ff de tijd nodig, maar dan?

Brum.

Bericht door Brum. » vr okt 24, 2003 3:33 pm

Ik denk eerder dat Manitou de leiding overneemt, Fox blijft met zijn prijzen toch niet "echt" voor iedereen een optie. En Rockshox is kwalitatief ook helemaal niets bij Fox, niet eens bij Manitou!

Wytze

Bericht door Wytze » vr okt 24, 2003 5:39 pm

Als Fox alle research kosten er een beetje uit heeft zullen de tegen die tijd oude modellen vast wel onder een ander typenaam goedkoper op de markt komen! Anders zou het zonde zijn dat ze de onderkant van de markt laten liggen, toch?

Enduro

Bericht door Enduro » vr okt 24, 2003 6:26 pm

Interessant:
- Op een Specialized Stumpjumper Comp 2004 (2180 euro) zit een Fox F80X vork (t.w.v. 1000 euro).
- Op een Specialized Stumpjumper 2004 (1560 euro) zit een Fox Float 80 RL vork (t.w.v. ook veel euro).

ZAG

Bericht door ZAG » vr okt 24, 2003 6:37 pm

vind rockshox zelf ook iets hebben wat mij aantrekt.
Maar zoals het nu is, kun je beter voor een fox gaan lijkt me

Sven

Bericht door Sven » vr okt 24, 2003 6:54 pm

ZAG schreef:
vind rockshox zelf ook iets hebben wat mij aantrekt.
Maar zoals het nu is, kun je beter voor een fox gaan lijkt me

Wat trekt jou dan nog naar RS? Het maakt mij nix uit waar iemand voor kiest, maar als ik kijk hoe RS nu bezig is, is RS nu voor mij echt af...

Terwijl ik eerst Rockshox fan nr. 1 was...

ZAG

Bericht door ZAG » za okt 25, 2003 5:16 pm

uiterlijk, die kleurtjes en carbon bovenstuk(vooral die sid worldcup dan he)
Het heeft iets, maar je hebt wle gelijk als je kijkt naar hun huidige manier van doen.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » za okt 25, 2003 5:41 pm

ik denk er het volgende van:
voor vering eou ik alleen voor zocchi opteren, en RS zie ik al een "Elite" merk dat goed is voor door teams gebruikt te worden, dus waardat een ander technologie inka,n en regelmatig vervangen kunnen worden omdat ze niet echt lang zouden meedraaien...

Enduro

Bericht door Enduro » za okt 25, 2003 5:59 pm

Zo denk ik ook wel een beetje, maar ik denk dat als er niets kapot gaat aan b.v. je Vanilla of Psylo, je niet meer onderhoud hoeft te plegen dan bij een Zocchi.

Castor

Bericht door Castor » ma okt 27, 2003 6:31 pm

Of RS komt voor 2005 of voor 2004.5 (denk aan Magura toen ze Rond overgenomen hadden) vast met nieuwe producten. Ze zullen wel moeten.

Volgens mij vergen RS vorken nu eenmaal meer TLC dan Marzocchi. Maar het spreekt dan wel allemaal lekker aan, terwijl Marzocchi toch meer diesel-performance levert.

Als het met Manitou misgaat komt dat door de het snowball effect dat ze bewerkstelligen met hun SPV producten. Dat gaat erg hard... tot het stopt.

Sven

Bericht door Sven » ma okt 27, 2003 7:23 pm

Castor schreef:
Of RS komt voor 2005 of voor 2004.5 (denk aan Magura toen ze Rond overgenomen hadden) vast met nieuwe producten. Ze zullen wel moeten.

Volgens mij vergen RS vorken nu eenmaal meer TLC dan Marzocchi. Maar het spreekt dan wel allemaal lekker aan, terwijl Marzocchi toch meer diesel-performance levert.

Als het met Manitou misgaat komt dat door de het snowball effect dat ze bewerkstelligen met hun SPV producten. Dat gaat erg hard... tot het stopt.

Juist. En dat vraag ik me nu af. Stel dat dadelijk alle nadelen van een voor- of achtervering zijn weggewerkt. Geen trapreflex, slimme vering, lekker licht.

Zoals het nu dus bijna bereikt is. Wat is dan de volgende stap van de fabrikanten? Waar komen ze dan mee?

Bedoeling hiervan is: komt een fabrikant niet enorm in de sh*t als alle "nadelen" zijn weggewerkt?

Ik denk dat RS hier ook een slachtoffer van is... maar ik ben benieuwd naar jullie mening...

ZAG

Bericht door ZAG » ma okt 27, 2003 10:29 pm

daar zit wat in ja, dan kunnen ze geen vooruitgang meer boeken.
En wat V zei, stilstand is achteruitgang

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma okt 27, 2003 10:36 pm

Het volgende project waar de vorkenbouwens van mij aan mogen beginnen is een anti-duik voorziening die licht is, werkt, en als het meezit ook niet te duur.
Wie heeft deze voorziening al, juist. Fox met zijn terralogic totdat je een hobbel tegenkomt ;D :D ;)

cHoc

Bericht door cHoc » ma okt 27, 2003 11:45 pm

we zijn hier met z"n allen wel lekker depri bezig zeg....

RS staat een jaar stil, en direct zijn ze het bokje?? mhoa, denk eens aan de bekende modellen van Fox, de achterdempers, die staan kwa techniek al jaren stil, ja maar pro pedal dan? pro pedal is alleen maar andere shimming, maar het gaat meer om de jaren daarvoor, toen gebeurde er weinig met die dempers, pas sinds 2003 is Fox weer echt bezig met de dempers.

Ok, RS dan weer niet, maar als ik het verschil bekijk in performance tussen Fox en RS, gaat mijn stem toch naar RS. ik heb een Fox RC demper die nu stof licht te vergaren op de kast, en ben nu zowel voor als achter RS equipped, en ik moet zeggen, geen slechte keus, de voorvork moet nog wel wat aan gedaan worden maar dat ligt niet aan RS.
maar de achterdemper, een super deluxe, is echt wel goed, terwij hij echt zacht staat afgestelt, als ik op me fiets alleen al ga zitten ben ik al bijna helft van mijn veerweg kwijt (40-45%), dat is een heeeele zachte afstemming, en mijn gewicht speelt voor de demper ook niet mee, maar toch, ik kan er alles mee, DH, FR, UA, en soakt alles op zonder zwaar en hard uit te bottomen.
dat kan ik van mijn Fox niet zeggen, die hield zo"n afstelling niet lang mee, en ik ben er ook nooit echt tevreden over geweest, en kreeg hem ook nooit goed afgestelt.

En wat worden de verandering bij Fox zelf dan buiten pro pedal shimming, niks toch??

ik zou zeggen wacht eerst nog maar ff een jaar af, misschien brengt 2005 wel nieuwe producten die ze een rechtvaardige positie brengen binnen de markt.
en tot die tijd hebben we altijd nog "onze huistuner" in engeland.
ze hebben in elk geval de moeite genomen om de decals te "verbeteren" ;)

my Afbeelding

Castor

Bericht door Castor » di okt 28, 2003 9:32 am

cHoc schreef:

ze hebben in elk geval de moeite genomen om de decals te "verbeteren" ;)

;D daar hebben ze vast heel wat R&D ingestopt, ze maken de wereld idd een stuk mooier... :-X

Sven

Bericht door Sven » di okt 28, 2003 9:41 pm

Twas nie mijn bedoeling om RS af te kraken, ik ben ook tevreden over mijn onderdeel. Maar het was eigelijk mijn vraag wat RS van plan was... maar ik hoor het al zo ongeveer.

Ben benieuwd in 2005.... Rockshox, due niet duikt bij remmen, superstijf, geen torsiekrachten veroorloofd, megaveerweg, en natuurlijk the brains of einstein....

ZAG

Bericht door ZAG » di okt 28, 2003 9:51 pm

niet duikt bij het remmen?
dat is toch niet mogelijk? Als je met je voorrem remt komt er meer gewicht op te staan en duikt die toch zowiezo?
Of zou je dan weer met zoiets als een brain moeten gaan werken?

Sven

Bericht door Sven » di okt 28, 2003 9:56 pm

Dn Helle schreef:
...en natuurlijk the brains of einstein....

En einstein weet het!!

Als je namelijk krachten van boven krijgt, zou je die toch kunnen onderscheiden, of nie?

BLRacing

Bericht door BLRacing » di okt 28, 2003 10:23 pm

ZAG schreef:
niet duikt bij het remmen?
dat is toch niet mogelijk? Als je met je voorrem remt komt er meer gewicht op te staan en duikt die toch zowiezo?
Of zou je dan weer met zoiets als een brain moeten gaan werken?

Het kan wel. Use heeft een vork die echt niet duikt bij remmen. Exacte gegevens heb ik niet maar het lijkt op een Lefty vork maar dan met een gedeelde scharnierende ophanging. o hier een link http://www.use1.com/antidive/antidive.htm
;)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo okt 29, 2003 9:49 am

Dn Helle schreef:
[
Dn Helle schreef:
...en natuurlijk the brains of einstein....

En einstein weet het!!

Als je namelijk krachten van boven krijgt, zou je die toch kunnen onderscheiden, of nie?

boven en onder niet echt, tenzij zoals bij USE
hoe je t wél kan elimineren is met .... SPV
Het toverwoord dacht je maar uiteindelijk is de boel ontwikkeld tegen het "rollen" in de bochten van Baha trucks. Mercedes gaat SPV gebruiken voor het zelfde doel. En duiken bij t remmen is t zelfde effect
die duikbewegingen zitten in een bepaald range van ingaande snelheid. net zoals pedal bobbing. Als je je platform demping hoger instelt dan die trage snelheden zal hij veel minder duiken.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr okt 31, 2003 5:37 pm

Sufkut schreef:
Het kan wel. Use heeft een vork die echt niet duikt bij remmen. Exacte gegevens heb ik niet maar het lijkt op een Lefty vork maar dan met een gedeelde scharnierende ophanging. o hier een link http://www.use1.com/antidive/antidive.htm
;)

En mocht iemand me daar meer over kunnen vertellen, inbouwhoogte bijvoorbeeld, aarzel dan vooral niet, ik wíl die vork.

PS. Look fournales of hurrycat bijv. duikt net zo hard

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr okt 31, 2003 6:27 pm

Kan niet veel tests vinden maar hier is er een.
http://www.justridingalong.com/biking/review_sub.php

Plaats reactie