XTR schijven sponzig?
Moderator:Beheerders
ze zijn sponzig ja(heb er net even mee gereden)
Maar ik had door de remgrepen het id dat het toch hele directe remmen zijn.
Ik zou ze zo nemen, ook al zijn ze wat sponzig.
De remgrepen liggen heerlijk in de hand, voelt heel direct wat het sponzige weer een beetje teniet doet
Maar ik had door de remgrepen het id dat het toch hele directe remmen zijn.
Ik zou ze zo nemen, ook al zijn ze wat sponzig.
De remgrepen liggen heerlijk in de hand, voelt heel direct wat het sponzige weer een beetje teniet doet
Re:XTR schijven sponzig?
Jaja woensdag komt het XTR spul binnen, en de XT 2004 onderdelen heb ik er ondertussen al afgehaald, dus hij kan straks gelijk opgebouwd worden!!!
Super vet, ben mega benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien, maar tot zover kan het alleen maar heeeel mooi worden!!
GreetZ Rob
Super vet, ben mega benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien, maar tot zover kan het alleen maar heeeel mooi worden!!
GreetZ Rob
met welk frame/vork/wielen maak je het af?
Wat is er allemaal xtr en wat is er xt?
Wat is er allemaal xtr en wat is er xt?
Cannondale optimo frame, mat zwart (type F2000sl 2004)
Headshok fatty Ultra vork
a"der+v"der XTR
Trapas+crank XTR
Hendels+schijfremmen XTR
Crossmax SL disc wielen
Easton EC 70 stuur
Thomson set-back zadelpen
Fizik nisene twintech titan zadel
pazzaz carbon bar-ends
hutchinson python gris UST banden
PD-M959 pedalen (XTR dus)
dura ace ketting en XT cassette (XTR heeft geen enkele meerwaarde...)
verder wel gewoon de originele headshok stuurpen, miskien ook nog een keer een thomson...
:-*
Massol
Headshok fatty Ultra vork
a"der+v"der XTR
Trapas+crank XTR
Hendels+schijfremmen XTR
Crossmax SL disc wielen
Easton EC 70 stuur
Thomson set-back zadelpen
Fizik nisene twintech titan zadel
pazzaz carbon bar-ends
hutchinson python gris UST banden
PD-M959 pedalen (XTR dus)
verder wel gewoon de originele headshok stuurpen, miskien ook nog een keer een thomson...
Massol
rob_the_biker schreef:
Massol
Welke meerwaarde heeft XT boven LX dan? XT gaat minder lang mee, maar schakelt misschien iets preciezer (bijna niet merkbaar). Bij XTR zijn de grootste vier kransjes van titanium..
-
En wat doet titanium? Juist, minder snel slijten!
V.

V.
Waarom gaat XT minder lang mee als LX?
XTR heeft boven XT geen meerwaarde voor mij omdat die krengen voor veel te veel geld net zo hard slijten als een XT...
XT heeft wel meerwaarde boven LX doordat deze niet alleen preciezer schakelt, maar ook door zijn beter open gewerkte kransjes lost hij het vuil beter dan bij een LX.
Ook zorgt het plaatsen van de kransjes op een alu "body" ervoor dat de tandwielen niet op de groeven op je body kunnen inlopen. Dit komt doordat er een geheel op de body wordt geschoven en niet allemaal losse tandwieltjes die met pinnen aan elkaar zijn gemaakt en nog steeds onafhankelijk van elkaar je body beschadigen
Daarom dus...
Massol
XT heeft wel meerwaarde boven LX doordat deze niet alleen preciezer schakelt, maar ook door zijn beter open gewerkte kransjes lost hij het vuil beter dan bij een LX.
Ook zorgt het plaatsen van de kransjes op een alu "body" ervoor dat de tandwielen niet op de groeven op je body kunnen inlopen. Dit komt doordat er een geheel op de body wordt geschoven en niet allemaal losse tandwieltjes die met pinnen aan elkaar zijn gemaakt en nog steeds onafhankelijk van elkaar je body beschadigen
Daarom dus...
Massol
ik heb alleen het id dat je beter een sram 9,0 kunt kopen omdat dat nog beter schakelt.
Het is heel gek maar dit is er aan de hand:
Op mijn fiets zaten standaart een xt ketting met een 9,0 cassette met ene xtr long cage der(2002)
mijn vader had op zijn nieuwe fiets een xt cassette met een xt ketting en een xtr short cage(2002) der.
Mijn fiets schakelde net iets beter, hoe ik het bij hem ook afstelde.
Nu heb ik een xt cassette en een xt ketting, en ik heb hetzelde, het schakelt iets minder snel. Niet veel. niet hinderlijk maar je merkt het wel.
Dus volgens mij schakelen de sram 9,0 cassette"s beter dan de xt"s.
iemand met mij eens?
Het is heel gek maar dit is er aan de hand:
Op mijn fiets zaten standaart een xt ketting met een 9,0 cassette met ene xtr long cage der(2002)
mijn vader had op zijn nieuwe fiets een xt cassette met een xt ketting en een xtr short cage(2002) der.
Mijn fiets schakelde net iets beter, hoe ik het bij hem ook afstelde.
Nu heb ik een xt cassette en een xt ketting, en ik heb hetzelde, het schakelt iets minder snel. Niet veel. niet hinderlijk maar je merkt het wel.
Dus volgens mij schakelen de sram 9,0 cassette"s beter dan de xt"s.
iemand met mij eens?
Ze zijn idd sponzig, maar remmen goed.

Nou ik heb er afgelopen zondag voor de eerste keer mee gereden, met andere woorden, me bike is dus klaar!!!
Echt een genot om met de XTR te schakelen, heel licht en super snel.
Over de remmen, ik heb er nu de metal blokken inzitten en ik merk wel dat het aardig tijd kost om ze echt goed in te remmen. Ze hebben namelijk nog niet echt mega power. Ik ga zo straks de zachtere blokken derin jassen en kijken of dat beter is.
Massol
Echt een genot om met de XTR te schakelen, heel licht en super snel.
Over de remmen, ik heb er nu de metal blokken inzitten en ik merk wel dat het aardig tijd kost om ze echt goed in te remmen. Ze hebben namelijk nog niet echt mega power. Ik ga zo straks de zachtere blokken derin jassen en kijken of dat beter is.
Massol
rem is een paar keer vanaf redelijke snelheid(20-30) hard tot stilstand. Laat je remmen tussen de remperiode´s door ff paar min afkoelen en dan weer doen. Laat ze dan echt helemaal afkoelen, en voila als het goed is zul je zien dat ze al een stuk harder remmen.
Hoorde bij goossens dat je ong 10 uur rijden(met gemiddeld remgebruik) nodig hebt voodat je remmen echt top werken, dit als je ze niet inremt zoals ik hierboven heb beschreven dan.
Hoorde bij goossens dat je ong 10 uur rijden(met gemiddeld remgebruik) nodig hebt voodat je remmen echt top werken, dit als je ze niet inremt zoals ik hierboven heb beschreven dan.
Ik heb nu de zachtere versie van de bijgeleverde blokken gemonteerd, en deze remmen zonder ze al ingeremd te hebben al een heel stuk harder.
De metal blokken hebben echt een super hard compound waardoor je gewoon minder remkracht hebt, maar wel minder slijtage in de winter.
Verder niets dan lof over de XTR groep, en de hele bike rijdt trouwens super strak, maar ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd.
De metal blokken hebben echt een super hard compound waardoor je gewoon minder remkracht hebt, maar wel minder slijtage in de winter.
Verder niets dan lof over de XTR groep, en de hele bike rijdt trouwens super strak, maar ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd.
heb je foto´s??
Alleen hele grote, +600 Kb en die staan dus alleen op me harde schijf.....
Ga ik ze hier maar niet mee lastig vallen, misschien is via msn overpompen een optie.....?
Of je moet me kunnen vertellen hoe ik JPG formaat nog kleiner kan opslaan!
Ga ik ze hier maar niet mee lastig vallen, misschien is via msn overpompen een optie.....?
Of je moet me kunnen vertellen hoe ik JPG formaat nog kleiner kan opslaan!
Simplistic way: Bestand openen in paint, ctrl+w, 50-50 ofzo invullen, opslaan en klaar!
ik kan in paint alleen maar als .BMP opslaan waardoor het bestandje nog groter wordt....
Hey..... Pssst...
Wel ff op f5 douwen... msn staat geen deeplink toe... Maar daar zie je, dat je in dat drop-down menuutje ff jpg met selecteren...
Wel ff op f5 douwen... msn staat geen deeplink toe... Maar daar zie je, dat je in dat drop-down menuutje ff jpg met selecteren...
rob_the_biker schreef:
ik kan in paint alleen maar als .BMP opslaan waardoor het bestandje nog groter wordt....
Nope, gewoon opslaan als .JPG
Ja duhhh, ik ben nie lomp ofzo, maar ik heb in paint geen mogelijkheid om als jpg op te slaan..... alleen verschillende .BMP en GIF
Geen .JPG dus!!!!!!! Tis trouwens wel paint in windows "98
Massol
Massol
rob_the_biker schreef:
Dan kan idd, dan heb je waarschijnlijk nooit iets geinstalled (Photshop of iets in die richting) dat die codecs had, want Paint heeft die zeker tot Win 200 NIET standaard.
ze gaa nhier niet blij zijn met een foto van +600 kb....
Heb jij een oplossing ruud?
rob_the_biker schreef:
Mij ff toevoegen op MSN.
Ruud schreef:
[rob_the_biker schreef:
Mij ff toevoegen op MSN.
Is dus gebeurd.....
voor foto zie forumdeel mountainbikes.....