prototype 10 speed XTR 2008

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Elevation12,000
Re:prototype 10 speed XTR 2008

Bericht door Elevation12,000 » ma okt 24, 2005 12:09 pm

Segunda2 schreef:
[
Kees Kreuge schreef:
Nou zeg, dan kun je echt goed rijden om die Top Mounts kapot te krijgen. Dan moet je precies recht boven op het stuur vallen.

Of kon je, als je sprong, de klap niet opvangen en dat je bovenlichaam de super sterke topmounts kapot ramde! Of deed je body protector dat die je dan waarschijnlijk nodig had?

Super sterke topmounts ?
De originele XT topmounts waren welliswaar heel sterk maar hadden binnenin een heel lullig pinnetje wat het draaiende deel met het vaste deel verbond. Eeen goeie tik tegen de hendel (tak, endo, typische 1e ronde - 1e bocht - funklasse - crash) en je shifter werkte niet meer.
Ik blijf erbij, het verplaatsen naar de onderkant van het stuur was wel een goed idee...
(net als kabels bovenlangs en alu trouwens ;) )

van topmounts heb ik er 0 gebroken, van alu frames 3

ook een materiaal dat de behoefte aan veerelementen wat aanwakkerd trouwens.... enfin, de rest is geschiedenis

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma okt 24, 2005 12:16 pm

op motion nog een storck gespot met duimshifters. dezelfde storck die ook carbon levers voor hope remmen had.
(dit waren ook racefiets shifters met paul klemmers)

Urnyke
Contacteer:

Bericht door Urnyke » ma okt 24, 2005 3:56 pm

De Lars Cuevas schreef:
[
wictor schreef:

Eric Wictor is de beste :-)

Knutselen is leuk, en ik vind het wel grappig wat Ernie allemaal maakt, maar volgens mij schiet hij nog wel eens zijn doel voorbij. Hij zou haast vergeten te fietsen!? Of heb ik het mis?

Groeten, Lars.

Beste Lars,

het is mijn hobby; en daar steek je hobby in. Heb je ooit iets met je handen gemaakt dat je echt kunt gebruiken en aan al je doelen voldoet?

Dat is mooi en ik doe met mijn fiets niet anders

Doelen voorbij schieten: als het resultaat mij voldoening geeft omdat het lichter, mooie, beter en duurzamer is lijkt me dat niet!

Of ik nog fiets? Ja, niet veel, maar genoeg

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di okt 25, 2005 11:46 am

...dan zeg ik: lekker laten draaien die freesbank. :)

Ben wel benieuwd hoe jouw "lichtgewicht projectjes" (niet denigrerend bedoeld) het op lange termijn houden in echt mountainbike-gebruik. Kun je daar wat over vertellen?

Groeten, Lars.

Urnyke
Contacteer:

Bericht door Urnyke » di okt 25, 2005 12:48 pm

De Lars Cuevas schreef:
...dan zeg ik: lekker laten draaien die freesbank. :)

Ben wel benieuwd hoe jouw "lichtgewicht projectjes" (niet denigrerend bedoeld) het op lange termijn houden in echt mountainbike-gebruik. Kun je daar wat over vertellen?

Groeten, Lars.

Beste Lars,

Ik stond 3 jaar geleden in MTB Plus met een fiets van 6,8 kg (106 onderdelen zelf gemaakt/veranderd) van titanium, kunststof en aluminium. Deze fiets heeft ongeveer 50 wedstrijden gedraaid. 2 keer een probleem: een achtertandwiel van Shimano dat verboog, een krom voortandwiel waar iemand tegen aan reed. Voor de rest nooit een probleem gehad.

Alles is heel gebleven!
Ik wil het niet licht hebben als het niet even stevig is als het origineel
(overbemeten stalen boutjes in aluminium daargelaten)

Kijk eens op :http://www.bikeboosting.nl/index.php?lichtg

Afbeelding
voor mijn 3 lichte fietsen die ooit in tijdschriften stonden

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di okt 25, 2005 1:00 pm

6,8 kilo - als ik die van de Martinitoren afgooi dwarrelt hij zo naar beneden, net als een blaadje

2x pech in 50 wedstrijden is idd niet veel. Zijn er zat die vaker pech ( :"( ) hebben. Pech is stom.

Plaats reactie