goede fiets verlichting?
Moderator:Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
De vraag is wat je er mee doet.
Ik doe nu al een aantal jaren mijn woon werk verkeer met 1 van de eerste Nexus naafdynamo's. Voor woon werk verkeer en schelpenpaden is dat perfect. Nu het oude wiel verkocht en een nieuw wiel staat klaar, een Son Disc Naaf met 28" Mavic A317 Disc velg.

Voorlopig in combinatie met een normale halogeen lamo, maar volgend jaar komt deze erop:

De SuperNova E3, sinds dit jaar leverbaar, heb nog geen tests e.d. gelezen maaar volgens de fabrikant moet de lichtopbrengst (LED) met een naafdynamo fenomenaal zijn, rrrrr
Ik doe nu al een aantal jaren mijn woon werk verkeer met 1 van de eerste Nexus naafdynamo's. Voor woon werk verkeer en schelpenpaden is dat perfect. Nu het oude wiel verkocht en een nieuw wiel staat klaar, een Son Disc Naaf met 28" Mavic A317 Disc velg.

Voorlopig in combinatie met een normale halogeen lamo, maar volgend jaar komt deze erop:

De SuperNova E3, sinds dit jaar leverbaar, heb nog geen tests e.d. gelezen maaar volgens de fabrikant moet de lichtopbrengst (LED) met een naafdynamo fenomenaal zijn, rrrrr
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
lampje
Hmmzz lampje werkt goed.. Ik heb alles mooi kunnen wegwerken in een verhuisfitting.
Nu aan het klooien met de verbinding aan je stuur. Ben al met slangenklemmen in de weer geweest etc iemand een lumineus idee?
Die supernova lampen zien er goed uit. Alleen voor de prijs van de goekoopste kan ik een stuk of 30 van deze lampjes maken denk ik zo. En daarnaast vind ik zelfbouwen veel leuker..
. Maar die kant en klare batterijpacks van hun zijn wel intressant (om na te bouwen)
Nu aan het klooien met de verbinding aan je stuur. Ben al met slangenklemmen in de weer geweest etc iemand een lumineus idee?
Die supernova lampen zien er goed uit. Alleen voor de prijs van de goekoopste kan ik een stuk of 30 van deze lampjes maken denk ik zo. En daarnaast vind ik zelfbouwen veel leuker..

ipv de slangenklemmen even bij lbs in de onderdelenbak duiken... reflectors die bij diverse bikes worden geleverd zijn perfcet voor deze toepassing! hebben een mooie zwarte kunststof klem met een oogje waar het nodig is.
greetz
bettes
btw leuk dat het bij jou ook werkt alleen oppassen voor het smalten van de isolatie om de draden
greetz
bettes
btw leuk dat het bij jou ook werkt alleen oppassen voor het smalten van de isolatie om de draden

Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- didadunlop
smelten
Voor de aansluiting heb ik geen gebruik gemaakt van lusterklemmen maar van een normale aansluiting van een halogeenlamp (GU5.3 fitting). Deze is gebouwd op halogeentoepassingen en ik heb die draad door de gehele fitting gebruikt dus ik denk dat het smelten wel meevalt. Op dit moment heb ik meer last van de verkeerde lijm voor het vastzetten van de lamp. Deze wordt zacht bij de hitte. Dus volgende keer toch iets anders pakken. Ik zat er zelf aan te denken om bij een ijzerboer wat oude alu buis te halen en daar het lampje in te maken. Dan wordt het een grote heatsink en is alles wat makkelijker te bevestigen aan het frame.
Ik zal eens kijken bij de lokale LBS of ze nog wat hebben liggen aan bevestigingsmateriaal en anders knutsel ik zelf wel wat in mekaar.
Tevens aan het kijken naar leuke LED spots en ik denk dat ik een mooie array van 3 LED spots kan maken. Als ik die dan in een mooi doosje zet kan ik gelijk gebruik maken van de 50MM versie daar heb je al zeer lichtsterke LED spots voor.
Ik zal eens kijken bij de lokale LBS of ze nog wat hebben liggen aan bevestigingsmateriaal en anders knutsel ik zelf wel wat in mekaar.
Tevens aan het kijken naar leuke LED spots en ik denk dat ik een mooie array van 3 LED spots kan maken. Als ik die dan in een mooi doosje zet kan ik gelijk gebruik maken van de 50MM versie daar heb je al zeer lichtsterke LED spots voor.
- didadunlop
foto's

Aansluiting op lamp GU5.3 fitting

drukknop en aansluiting mic jack

et voila eindresultaat...
Ergens begin volgend jaar accus bestellen etc. Zoek dat in de kerstdrukte even niet..

euhm je gaat wel op de foute kant van je jack stroom zetten... Bij het mannetje is het namelijk makkelijk om kortsluiting te maken als hij niet is ingeplugd... en daar gaat je batterij. Deze fout had ik eerst ook maar heb ze nog ingezien voor de test.
Lijm: ik heb bison voor het oplijmen van tandwielen... is een tweecomponenten epoxy die tot 100graden aankan, uit de brico
greetz
bettes
Lijm: ik heb bison voor het oplijmen van tandwielen... is een tweecomponenten epoxy die tot 100graden aankan, uit de brico
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- didadunlop
zekering
nah dat valt wel mee aangezien ik toch een zekering ga inbouwen voor de zekerheid.
ik heb nog vloeibare pakking liggen die ik gebruik om zelf camping branders te maken. Denk wel dat die het houdt..
ik heb nog vloeibare pakking liggen die ik gebruik om zelf camping branders te maken. Denk wel dat die het houdt..