Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
geertjes - Berichten:266
Bericht
door geertjes » zo dec 02, 2007 7:47 am
DeKerf's schreef:
verklaar dan maar eens waarom de poederlak op mijn vorken zo goed blijft zitten?
Heb jij zoveel deuken met vuller in je vork? Of heb je een vork van plastic?
Als het bij jou werkt zou het ook wel bij dit frame werken denk ik.
Ik heb er ook geen verstand van ik plak gewoon een sticker over een deuk heen...
-
steelhead
Bericht
door steelhead » zo dec 02, 2007 12:58 pm
Ik zou idd eens bij de schade hersteller vragen. Misschien weten die iets. Als je zelf gaat vullen moet je dat pre stralen doen.
Ik kan het deukje zo voor je vullen met zilver en weer glad vijlen. Dan zie je er niet van. Een goede spuiter kan dit ook doen met plamuur.
Plamuur geeft de minste verzwakking. Ik denk dat de deuk die er nu in zit ook niet al te veel verzwakking moet geven. Het is immers niet een licht gewicht frame dus er zal een marge zitten op het materiaal. Met zilver moetje toch een beetje warmte in het materiaal brengen. (dit kun je wel beperken). ZIlver geeft wel de mooiste oplossing. Mocht je stuur nog eens dubbel klappen op een stuk plamuur heb je kans dat deze er zo af springt. Zilver blijft echt zitten.
Cas
-
TommyGun
Bericht
door TommyGun » di jan 01, 2008 11:21 pm
Hier heb ik ook een deukje in me frame, komt omdat ik me derry te vast had aan gedraaid. Ik weet, lomp is lastig. Heb daarom toch maar voor de zekerheid een momentsleuteltje aangeschaft! Op die plek kan ik niet gaan vullen met plameur of polyester, omdat me voorderaileur de vuller kapot maakt. Niet echt handig, zou het niet verstandig zijn om die deuk op te vullen met een aluminum lasje, het frame is tenslotte van alu!

No pain, no gain
Don't feed the Trolls
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo jan 02, 2008 9:39 am
TommyGun schreef:Hier heb ik ook een deukje in me frame, komt omdat ik me derry te vast had aan gedraaid. Ik weet, lomp is lastig. Heb daarom toch maar voor de zekerheid een momentsleuteltje aangeschaft! Op die plek kan ik niet gaan vullen met plameur of polyester, omdat me voorderaileur de vuller kapot maakt. Niet echt handig, zou het niet verstandig zijn om die deuk op te vullen met een aluminum lasje, het frame is tenslotte van alu!
http://i2.pinkbike.com/photo/1673/pbpic1673364.jpg
6000 of 7000 serie alu?
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » wo jan 02, 2008 10:10 am
Ziet er uit als een Fuel?
JJ
-
TommyGun
Bericht
door TommyGun » wo jan 02, 2008 11:00 am
klopt jah fuel 100, 7000 alu
No pain, no gain
Don't feed the Trolls
-
Ninkoo - Berichten:141
Bericht
door Ninkoo » wo jan 02, 2008 9:18 pm
JJ: Zou persoonlijk voor het vertinnen (of zilver) van die plek gaan, toch wat sterker dan een beetje vuler lijkt me. Er komt nogal eens regelmatig een steen of tak tegen een frame aan, of iets tijdens het vervoer en met vuller ligt het dan weer zo open lijkt me? Even dicht tinnen en schuren naderhand....
-
Rubenio
Bericht
door Rubenio » wo jan 02, 2008 10:44 pm
Hey Jelle,
Als dank voor de hulp van vanmorgen wou ik deze tip even geven voor de deuk in je frame:
Je zou contact op kunnen nemen met Vincent van de bikeshop in amersfoort, die is heel erg goed met bouwen/repareren etc. van fietsen en onderdelen.
Hier lost hij een verglijkbaar probleem op:
http://www.rijwiel.net/eerder/project_k ... lstra.html
Als je geinteresseerd bent kan ik je zijn gegevens wel pb'en.
Grtz.
Ruben