ust band op gewone velg

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
KVW
ust band op gewone velg

Bericht door KVW » wo nov 05, 2003 5:27 pm

Kan je een ust band op een gewone velg leggen, met binnenband dan weliswaar?

Mvg
Koen.

Rob G

Re:ust band op gewone velg

Bericht door Rob G » wo nov 05, 2003 5:34 pm

Het kan wel, alleen moet je ten eerste sterk zijn en je zult er dus wel een binnenband in moeten proppen omdat het geheel anders niet luchtdicht gaat zijn. De haken die aan de UST band zitten kunnen ervoor zorgen dat de band er niet lekker recht op komt te liggen waardoor je wat zult moeten wrikken en wringen om hem recht te krijgen. Een sopje wil hierbij goed helpen

Waarom zou je het eigenlijk doen aangezien UST banden zwaarder zijn dan gewone banden en je er toch een binnenband in legt?

Gewone banden op UST velgen gaat wel makkelijk trouwens.

GreetZ

KVW

Bericht door KVW » wo nov 05, 2003 5:42 pm

Wel de reden hiervoor is dat ik meedoe in de panne. En om mijn bestaand materiaal mavic ust velgen met schijfremmen te sparen ga ik rijden met mijn oude velgen en v-brake (1 enkele achteraan). Maar aangezien ik daar niet veel mee rij zou ik mij ust banden (semi-slicks) kopen, die ik dan later kan hergebruiken.

Aangezien gewone banden op ust gaan (dit had ik eerst niet gelezen), zou ik ook gewone banden kunnen hergebruiken en is mijn probleem eigenlijk opgelost.

Bedankt

MVg
Koen.

Rob G

Bericht door Rob G » wo nov 05, 2003 5:46 pm

De panne... op het strand dus! Altijd leuk

Zorg in dat geval dat je een bredere semi slick koopt en die met lage spanning rijd, waardoor je een breder contactvlak krijgt met de grond. Hierdoor zak je niet zo ver weg (wegzakken doe je namelijk al genoeg op het strand).

En het is inderdaad verstandig om je materiaal wat te sparen. Volgens mij heb ik in een eerder topic aleens geadviseerd om belangrijke onderdelen goed met vet vol te stoppen en derailleurs enz met een laagje siliconenspray te beschermen.

Succes

peter

Bericht door peter » do nov 06, 2003 3:00 am

nee helemaal droog dan blijft er niks plakken :-X

Rob G

Bericht door Rob G » do nov 06, 2003 12:10 pm

en dan als je door het zoute water rijd kruipt alles overal tussen....

Beschermlaagje moet het dus voorkomen!

Beetje jammer, maar je moet het zelf weten als je zo zonder maatregelen het strand opgaat, kom je wel achter!

GreetZ

Plaats reactie