Schijfremmen importeren
Moderator:Beheerders
Ik ben even naar het kijken naar schijfremmen. Heb twee vragen en hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Kan het al uit om te importeren vanuit VS? lage dollar.
Hoe weet ik of de hendel links of rechts is?
Re:Schijfremmen importeren
volgens mij is bij elke rem licks voor en rechts achter, maar anders even voor de zekerheid vragen
wat voor iets wil je halen?
als je ze uit amerika over wil laten komen?
wel veel verzendkosten denk ik..
als je ze uit amerika over wil laten komen?
wel veel verzendkosten denk ik..
Bij Hayes is het toch zo dat de hendels ook omgewisseld kunnen worden, dus én links én rechts gebruikt kunnen worden?
[sub]dacht ik althans...[/sub]
-
de dollar die je elke keer op het journaal hoort is veelal niet de dollar die jij kunt uitgeven. de bid ask spread van de bank is er ook nog altijd en zij verdienen er het meest aan.
Als je JOUW dollarkoers weet en je transactie kosten voor het omwisselen en overmaken naar een buitenlandse bank meerekend en de import heffing die er bij de NL douane nog overheen gaat en de verzend en verzeker kosten bij neemt denk ik dat je niet veel goedkoper uit bent.
Als je JOUW dollarkoers weet en je transactie kosten voor het omwisselen en overmaken naar een buitenlandse bank meerekend en de import heffing die er bij de NL douane nog overheen gaat en de verzend en verzeker kosten bij neemt denk ik dat je niet veel goedkoper uit bent.
Ik zat te denken aan Shimano XTR. Volgens mij kun je die niet omdraaien. Moet het eerst inderdaad nog even uitrekenen, maar als ik niet weet welke hendel ik er bij krijg hoef daar niet aan te beginnen.
- cHoc
Borro schreef:
Ik ben even naar het kijken naar schijfremmen. Heb twee vragen en hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
dit al gelezen over importeren??
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... eadid=3196
Nee had ik niet gezien. Mijn dank is groot.
-
Koop de schijfremmen vna Mech, zie te koop, voor weinig
Verder, in de Vs wordne Shimano schijfremmen los geleverd, dus leidingen enz los, moet je zelf in elkaar zetten en vullen, prijs van rem is vrijwel altijd ook zonder remleiding, moet je we rekening mee houden.
Verder, in de Vs wordne Shimano schijfremmen los geleverd, dus leidingen enz los, moet je zelf in elkaar zetten en vullen, prijs van rem is vrijwel altijd ook zonder remleiding, moet je we rekening mee houden.
BlizZard schreef:
Bij Hayes is het toch zo dat de hendels ook omgewisseld kunnen worden, dus én links én rechts gebruikt kunnen worden?
Klopt geheel, omdat het een motor fabrikant van oorsprong is.
En soms heb je ook de keus in voor links of rechts, in amerika zijn ze denk ik nog dikwijls anderom gemonteerd.
En in Engeland zitten ze ook vaak "verkeerd om" , ofwel: voor=rechts en achter=links..
Misschien dat aaB je meer kan vertellen? Martijn heeft namelijk na een zeer korte wheelie ondervonden dat hij z"n remmen ook andersom heeft staan

Dank voor de tips. Ik wil touwens de voor rem ook rechts hebben. Vind dat beter. Als shimano met lossen leidingen word geleverd dan kun je toch links en rechts omwisselen. Of vergis ik me daarin?
Alle remleidingen van Shimano zijn om te wissellen, als het om nieuwe remsystemen gaat moet je het zelfs nog aansluiten en op maat maken.
Voor zover ik weet zijn er geen remsystemen waar je de leiding niet (na montage) los kan halen en dus op de andere remgreep kan plaatsen, alleen wel even ontluchten daarna.
Voor zover ik weet zijn er geen remsystemen waar je de leiding niet (na montage) los kan halen en dus op de andere remgreep kan plaatsen, alleen wel even ontluchten daarna.