fietscomputer

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Teun
fietscomputer

Bericht door Teun » do jan 15, 2004 1:39 pm

beste mensen,
heeft er iemand van jullie ervaring met VDO-fietscomputers?
heb een c10+ of c15+ op het oog (draadloos dus), maar heb eigenlijk geen idee van de kwaliteit en betrouwbaarheid van het spul.
heb wel ervaring met Cateye, Sigma en Specialized, maar wil eens wat anders.
alvast dank voor jullie reactie.

Teun

Gast

Re:fietscomputer

Bericht door Gast » do jan 15, 2004 2:55 pm

AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DRAADLOOS

Ok een beetje overdreven reactie, maar ik heb een Cateye Cordless 7 (....draadloos dus... :P) Maar dat is dus echt ellende; ze zijn duurder, goed dat trek je nog wel. Maar het irritante van die draadloze dingen is, is zodat je bij een zendmast van een radiostation o.i.d. in de buurt komt dat ie uit valt. Gruwelijk irritant. Soms valt mn Cateye echt wel 3x per rit voor een minuut of 10 uit.....lekker voor je gemiddelde.
Ik dacht ohhh draadloos: ja is mooi man, goed iets duurder, maar ziet er echt veel mooier uit. Nou wees eerlijk, zit die draad je ooit in de weg ?!? Mij niet, dus ik heb er nu ook weer gewoon een sigma met draadje op zitten.

Die Sigma 1600 is trouwens wel handig, daar kan je een cadansmeter bij zetten (vooral bij wielrennen is dat handig..)

aj

Bericht door aj » do jan 15, 2004 3:34 pm

Ik heb de C10+, en vind het een leuk dingetje. Mooi betrouwbaar (van de zendmast-verhalen heb ik nog geen last gehad), duidelijk, en de functies die erop zitten doen gewoon wat ze moeten (goh ::)).

Is wel een prima dingetje vind ik :)

jojo

Bericht door jojo » do jan 15, 2004 4:20 pm

Ben in het bezit van een 15+, genoeg functies waar je wat aan hebt (voor mij zelfs iets te veel).
Geen slechte ervaringen over het algemeen, enigste is dat ik vindt dat het baterijtje beetje snel leeg is, 1 in een jaar, mijn oude fietscomputer (sigma) deed langer met een baterij.

coccobill

Bericht door coccobill » do jan 15, 2004 4:29 pm

hola,
ik heb sinds kort zo"n MC1.0 (via B2B) waarvan ik dacht...mooi, draadloos, hoogtemeter.lijkt me wel lachen voor de lange toggies. Begin ging goed. Na een poosje viel hij steeds vaker uit en tenslotte vrijwel niks meer (geen signaal; display dat werelds is deed het gewoon). Net nieuwe batterij (waarschijnlijk erg lang bij B2B op de plank gelegen) in de transmitter gedaan en de transmitter (die dus aan de vork zit) dit keer NIET bevestigd zoals volgens het (enorm vage) instructieboekje moest.
Tadaa..werkt weer zoals het moet...
Ben dus gematigd positief...en moet er nog iets langer mee rondrijden voor een goed oordeel.

Mr.Storck

Bericht door Mr.Storck » do jan 15, 2004 4:41 pm

Heb sinds kort ook de MC 1.0. Niet bij B2B kopen (heb ik dus wel gedaan) want ik zag hem laatst ergens anders voor 80 euro (belgische shop). Kan er ook nog weinig over zeggen, moet hem nog instellen enzo... iig lekker veel functies.

May

Bericht door May » vr jan 16, 2004 12:26 pm

Sedert een maand de nieuwe wintech van mavic mooi en zeer overzichtelijk en gemonteerd op de stuurpen.
Wat ook niet onbelangrijk is nu met die nieuwe xtr schifters er is bijna geen plaats meer op het stuur.(Lock-out, hartslagmeter, )

May&vin

Plaats reactie