Camelbak
Moderator:Beheerders
Na tijden met een zadeltasje rond gebiked te hebben lijkt het me toch wel plezierig, vooral voor de langere tochten, om een Camelbak aan te schaffen.
Alleen... keuzes, keuzes keuzes:
- 2 of 3 L (heb ook nog 1 bidon, dus 2L zal wel genoeg zijn)
- maar hoeveel moet er mee, pomp (misschien ook mn suspension pomp....als het toch past), UST plakset, voedsel, wat geld, telefoon .... nog meer ??
Maar heb je dan aan een Camelbak Classic met 0.65L lege ruimte genoeg
Vast velen met Camelbak-ervaring, wat raden jullie aan ?
Alleen... keuzes, keuzes keuzes:
- 2 of 3 L (heb ook nog 1 bidon, dus 2L zal wel genoeg zijn)
- maar hoeveel moet er mee, pomp (misschien ook mn suspension pomp....als het toch past), UST plakset, voedsel, wat geld, telefoon .... nog meer ??
Maar heb je dan aan een Camelbak Classic met 0.65L lege ruimte genoeg
Vast velen met Camelbak-ervaring, wat raden jullie aan ?
Re:Camelbak
Heb zelf de Rocket van camelbak, zit 1.6 L extra inhoud in en 2.1 L voor water.
Heb er telefoon, binnenband, pompje, gereedschaps tool, en nog een 3 repen erin. dan zit ie wel echt goed vol en past er ook niks meer bij in (zonder te proppen).
Kan zijn dat andere modellen anders uitvallen, maar 0.65 L lege ruimte lijkt me wel erg weinig.
Heb er telefoon, binnenband, pompje, gereedschaps tool, en nog een 3 repen erin. dan zit ie wel echt goed vol en past er ook niks meer bij in (zonder te proppen).
Kan zijn dat andere modellen anders uitvallen, maar 0.65 L lege ruimte lijkt me wel erg weinig.
Als je niet van krappe bepakking houd, ga dan voor een Mule, anders zou je de rocket kunnen nemen. Mule is 3L water inhoud, bepakkinginhoud weet ik niet maar zoiezo groter als rocket. 0.65L waterzak is echt te weinig.
Ik heb ook de rocket,
echt ideaal.Genoeg water, binnenband, plakspullen, pompje, ketting + pons, eten, theedoek, olie en nog meer rotzooi.
Bij hele lange tochten met hoge temperaturen af en toe nog een bidonnetje mee, maar alleen om extra water bij te hebben voor diegene die niet zo"n zak hebben,
Destijds in Duitsland gekocht (bike-discount.de) voor 45 euro.
groeten Koen
echt ideaal.Genoeg water, binnenband, plakspullen, pompje, ketting + pons, eten, theedoek, olie en nog meer rotzooi.
Bij hele lange tochten met hoge temperaturen af en toe nog een bidonnetje mee, maar alleen om extra water bij te hebben voor diegene die niet zo"n zak hebben,
Destijds in Duitsland gekocht (bike-discount.de) voor 45 euro.
groeten Koen
Reken er maar niet op dat als je een Camelbak hebt dat je dan nog een drinkbus gaat meenemen!
Ik zou je waterzak ook zeker niet te klein nemen (je hoeft hem niet altijd vol te doen hé
).
De rocket hangt goed op de rug, maar is idd vrij klein voor extra dingen mee te nemen.
Ik zou je waterzak ook zeker niet te klein nemen (je hoeft hem niet altijd vol te doen hé

De rocket hangt goed op de rug, maar is idd vrij klein voor extra dingen mee te nemen.
ik heb een mule en een blowfish(voor lange dagtochten)
mule= 3L+tool+binnenband+co2 pomp+telefoon+repen/eten+jasje en dan heb je aan de buitenkant nog een netje en een bungee zitten
ik had eerst een rocket maar vond die echt te klein
Dusssss©
mule= 3L+tool+binnenband+co2 pomp+telefoon+repen/eten+jasje en dan heb je aan de buitenkant nog een netje en een bungee zitten
ik had eerst een rocket maar vond die echt te klein
Dusssss©
Ik heb een HAWG die 3L water bevat en rond 14L bagage slikt.
Verder heb ik een Rocket die 2.1L water bevat en 1.6L bagage slikt.
Ook heb ik nog een Deuter Superbike L waar een 3L waterzak in past en ongeveer 24L bagage.
De Hawg gebruik ik in de zomer voor dagtochten als 2.1L water niet genoeg is en 1.6L bagage ook niet.
De Rocket gebruik ik voor training, korte tochtjes en wanneer ik met de auto ergens ga biken.
De Deuter Superbike L gebruik ik voor woon-werk verkeer als ik kleding ed. mee moet nemen en voor dagtochten in de Ardennen of Alpen.
Misschien heb ik wat veel mogelijkheden maar iik denk dat de HAWG toch wel de meest allround is die ik heb.
Kijk anders een naar de Camelbach Blowfish waar je met een rit de rugzak inhoud kan aanpassen aan je behoeften.
Verder heb ik een Rocket die 2.1L water bevat en 1.6L bagage slikt.
Ook heb ik nog een Deuter Superbike L waar een 3L waterzak in past en ongeveer 24L bagage.
De Hawg gebruik ik in de zomer voor dagtochten als 2.1L water niet genoeg is en 1.6L bagage ook niet.
De Rocket gebruik ik voor training, korte tochtjes en wanneer ik met de auto ergens ga biken.
De Deuter Superbike L gebruik ik voor woon-werk verkeer als ik kleding ed. mee moet nemen en voor dagtochten in de Ardennen of Alpen.
Misschien heb ik wat veel mogelijkheden maar iik denk dat de HAWG toch wel de meest allround is die ik heb.
Kijk anders een naar de Camelbach Blowfish waar je met een rit de rugzak inhoud kan aanpassen aan je behoeften.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik heb dus ook een rocket, en vind ik zelf groot genoeg. kan er alles in kwijt.
- Telefoon
- Multitool
- Sleutels
- 2 biba"s
- pomp
- jack
- geld
het jack neem ik niet altijd mee, maar past wel als het moet. Ikheb dan een rocket met 1 groot vak, het model wat jojo heeft, heeft 2 kleine vakjes
Rinse
2 Liter waterzak, alleen bij echt lange tochten onderweg even bijvullen
- Telefoon
- Multitool
- Sleutels
- 2 biba"s
- pomp
- jack
- geld
het jack neem ik niet altijd mee, maar past wel als het moet. Ikheb dan een rocket met 1 groot vak, het model wat jojo heeft, heeft 2 kleine vakjes
Rinse
2 Liter waterzak, alleen bij echt lange tochten onderweg even bijvullen
Rinse Appelstroop schreef:
Mijne is uit 2003 de jouwe is een oudere type (totaal anders volgens mij, wel zelfde naam), wel vreemd dat ze de nieuwere rocket "kleiner" hebben gemaakt, zou toch graag nog een jasje evt. er in kwijt willen.
Ja, het is altijd lekker om een jackie bij je te hebben, of om hem uit te kunnen trekken als het s`middags warmer wordt.
Mule.
Ik had eerst een Rogue maar die was te klein voor dagtochten.
Hoewel de Mule zwaarder is voel ik weinig tot geen verschil.
En je hoeft "m inderdaad niet helemaal vol te doen.
Niet altijd...
Ik had eerst een Rogue maar die was te klein voor dagtochten.
Hoewel de Mule zwaarder is voel ik weinig tot geen verschil.
En je hoeft "m inderdaad niet helemaal vol te doen.
Niet altijd...
ook een MULE sinds kort.
Een rocket vond ik wat te klein, soms wil ik ook wel eens een discman meenemen bijvoorbeeld.
Als er 3 liter water in zit blijft er al niet echt veel ruimte meer over.
Een rocket vond ik wat te klein, soms wil ik ook wel eens een discman meenemen bijvoorbeeld.
Als er 3 liter water in zit blijft er al niet echt veel ruimte meer over.
Ja, inpakken is een hele kunst.
Eerst de volle waterzak erin en dan de rest.
Maar toch wel erg veel meer ruimte dan bij m"n Rogue.
Groter heb ik bewust niet gedaan, omdat ik mezelf ken. Ik stouw "m toch helemaal vol.
Eerst de volle waterzak erin en dan de rest.
Maar toch wel erg veel meer ruimte dan bij m"n Rogue.
Groter heb ik bewust niet gedaan, omdat ik mezelf ken. Ik stouw "m toch helemaal vol.
Ja heb een M.U.L.E. gekocht, bij mn LBS zeiden ze ook met het zicht op het eventueel gaan rijden van marathons komende zomer, dat je die hoeveelheid en pakruimte echt wel nodig hebt.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik heb gewoon apart een rugzak (häglofs, superkwaliteit), en een camelbagwaterzak (alleen de zak dus, 3 liter).
ik vond de camelbags niet veel soeps voor wat je er voor betaald... die rugzak gebruik ik elke dag, en de camelbag gaat er in voor te biken. wel zo handig, je hebt meer keuze, en mss komt het nog goedkoper uit ook.
ik vond de camelbags niet veel soeps voor wat je er voor betaald... die rugzak gebruik ik elke dag, en de camelbag gaat er in voor te biken. wel zo handig, je hebt meer keuze, en mss komt het nog goedkoper uit ook.
-
- Contacteer:
Kheb deze week een MULE besteld, lijkt mij voor dagtochten ideaal, veel water, behoorlijk veel bagage,
- Telefoon
- Pompje
- eten
- jack
- geld
- minitool
Dussss lijkt me bijna ideaal
- Telefoon
- Pompje
- eten
- jack
- geld
- minitool
Dussss lijkt me bijna ideaal

Ik zou absoluut de BLOWFISH nemen
weinig frutsels / 3 liter
makkelijk te comprimeren naar de rugzijde
smalle rugligging
voorzien van xtra opberg gedeelte voor sleutels en doekoe
vind ik persoonlijk beter dan de MULE
mvg
smalle rugligging
mvg
Ik heb vandfaag mijn Rogue afgehaalt. Deze heb ik gekocht omdat ik niet te bepakt en bezakt door het leven wil gaan. Sleutels, 2 bib"s, banden oplichter en een pompje. Dat is het enige wat ik tijdens een lange tocht meeneem.
O ja 2 liter water heb ik natuurlijk ook nog bij me. De rogue zit trouwens redelijk hoog op mijn rug dus ik kan nog wat spul in mijn achterzakken stoppen.
Maar ik ga hem maandag de eerste keer proberen.
mzzl
Gène
O ja 2 liter water heb ik natuurlijk ook nog bij me. De rogue zit trouwens redelijk hoog op mijn rug dus ik kan nog wat spul in mijn achterzakken stoppen.
Maar ik ga hem maandag de eerste keer proberen.
mzzl
Gène
qoop schreef:
Ik zou absoluut de BLOWFISH nemen
smalle rugligging
mvg
Ja dit is waarschijnlijk toch een eindeloze discussie, maar ik vind die Blowfish wel erg groot, krijg je die vol ?? of neem je voor de gein altijd maar een koepeltentje mee als je ff 2 uurtjes gaat biken

je moet de blowfish nader bekijken , en dan ziet U dat de achterste rits een compressie rits is die je dicht kan doen en daardoor een "subtiele" bikebackpack krijgt
grtz
grtz
van uit mijn perspectief zijn de mule en de blowfish het meest practisch omdat ze alround in gezet kunnen worden . Voor het bekende rondje om de kerk , of een dag tocht door de ardennen.Terwijl een Rocket daarintegen erg practisch kan zijn voor dat rondje om de kerk of een wedstrijd . is ie niet echt practisch in de ardennen bij voorbeeld . dan zou je al weer een extra camelbag moeten nemen heb je er 2 . dure bezig heid.,.lijkt mij.
of je moet geld over hebben . maar dan zou ik de gecamoufleerde mule nemen ::)
ps wat gooien jullie in de camelbag voor drinken...?
of je moet geld over hebben . maar dan zou ik de gecamoufleerde mule nemen ::)
amigo schreef:
gewoon water
dusssss©
In mn Camelbak heb ik (tot nu toe) alleen maar water meegenomen, maar met wielrennen neem ik ook weleens wat siroop (KC) in mn bidons mee, of wat van dat poeder met water, maar dat doe ik alleen als ik een D2 training of zwaarder doe. Verder heb ik geen behoefte om 70 gram koolhydraten/uur binnen te krijgen. Tijdens die D1 trainingen eet ik liever wat minder om op een zo laag mogelijk gewicht te komen.
ik heb in het verleden wel eens van die maxim drank in mn camelbag gedaan .
maar daar verkleurt je camelbag zo van , en dat is niet meer schoon te krijgen . en gaat er na verloop van tijd best ranzig uit zien...
maar daar verkleurt je camelbag zo van , en dat is niet meer schoon te krijgen . en gaat er na verloop van tijd best ranzig uit zien...
Hey mensen hoe krijg je eigenlijk die vieze rubbersmaak uit je camelbak. Ik heb er al liters warm water doorheen gespoeld maar zijn er nog andere methoden?? Moet ik er gekookt water doorheen gooien of kan die dat niet hebben??
let me know
mzzl
Gène
let me know
mzzl
Gène