Re:Lakbeschadiging
Moderator:Beheerders
Zoals in een ander topic al vermeld ben ik gisteren goed op mn muil gegaan (een greppel in gefietst) en zit een nu een beetje zielig thuis (sleutelbeen is uit schoudergewricht geschoten en banden zijn gescheurd)....eigen schuld., geneest wel weer
Maar heb vandaag mn bike (laten) ophalen en zie dat er wat lakbeschadiging op het frame en de vork zit. op het frame 2 stukjes lak weg: rond met diameter 5mm en bij mn vork: rond de rebound knop en rond het ventieldopje is er wat lak weg.
Moet ik dit laten bijwerken om roest te voorkomen ?? en zoja hoe ?? zelf verven of moet dat echt door een bedrijf gebeuren ?
Alvast bedankt
Maar heb vandaag mn bike (laten) ophalen en zie dat er wat lakbeschadiging op het frame en de vork zit. op het frame 2 stukjes lak weg: rond met diameter 5mm en bij mn vork: rond de rebound knop en rond het ventieldopje is er wat lak weg.
Moet ik dit laten bijwerken om roest te voorkomen ?? en zoja hoe ?? zelf verven of moet dat echt door een bedrijf gebeuren ?
Alvast bedankt
HEEEY
bel ridley anders op die doen in spuitwerk enz.
of misschien anders ff snel langs jouw dealer.
GrtZZ BlackBox
bel ridley anders op die doen in spuitwerk enz.
of misschien anders ff snel langs jouw dealer.
GrtZZ BlackBox
Kan je beste zelf doen. Ik zou pas je fiets late spuiten als je het waard vind om dat te doen. En als er wat meer beschadigingen zijn.
Je kan het beste even bij een autohandel een beetje verf halen om wat bij te tippen. Die hebben ook vaak een kleuren kaart en kun je de dichtsbijzijnde kleur uit kiezen. Alleen geeft dit niet zo"n mooi effect.
De keuze is aan jouw. Zit er geen scheur in het frame?? Dan krijg je als je nog garantie hebt een nieuw frame!!!
mzzl
Gène
Je kan het beste even bij een autohandel een beetje verf halen om wat bij te tippen. Die hebben ook vaak een kleuren kaart en kun je de dichtsbijzijnde kleur uit kiezen. Alleen geeft dit niet zo"n mooi effect.
De keuze is aan jouw. Zit er geen scheur in het frame?? Dan krijg je als je nog garantie hebt een nieuw frame!!!
mzzl
Gène
Ok, ja het gaat om mn Rocky en die heb in Duitsland gekocht dus een ritje naar de dealer is niet even op en neer, maar waar "t me meer om gaat; is het nodig ?? als ik "t niet doe krijg ik daar dan roest (want dan is je fiets binnen een half jaar naar de tyfus...) er zitten verder geen scheuren of krassen alleen 2 kleine stukjes lak weg, en wat rond de vork, maar daar zit nog een laklaag onder.
R@coon schreef:
Ok, ja het gaat om mn Rocky en die heb in Duitsland gekocht dus een ritje naar de dealer is niet even op en neer, maar waar "t me meer om gaat; is het nodig ?? als ik "t niet doe krijg ik daar dan[glow=red,2,300]roest[/glow] (want dan is je fiets binnen een half jaar naar de tyfus...) er zitten verder geen scheuren of krassen alleen 2 kleine stukjes lak weg, en wat rond de vork, maar daar zit nog een laklaag onder.
heb je een stalen frame dan ?? ???
Het is het TeamScandium frame.......dus is van uhhh....wat was "t....scandium
Neen, maar heb je dan geen last van roestvorming ??? dan kunnen de kleine stukjes lak die missen me niet zo deren, zou "t alleen bijzonder jammer vinden als mn 2 weken oude fiets over een half jaar is doorgeroest...

Neen, maar heb je dan geen last van roestvorming ??? dan kunnen de kleine stukjes lak die missen me niet zo deren, zou "t alleen bijzonder jammer vinden als mn 2 weken oude fiets over een half jaar is doorgeroest...
Ermmzz,
Als ik het juist heb en me niet vergis heb je een rood8ig goedje dat je op (voordat je met verf aan de slag gaat) de plaatsen waar je lak-verf weg is aanbrengt , het zou roest en dergelijke weren,daarna gewoon overspuiten( of idd met een lakstift ) .
Vraag me nu niet hoe dat goedje noemt (toen ik in het (belgisch)leger zat hadden ze dat daar mee hopen ,aangezien ze bij ons nog altijd met MAN"s rondrijden van bijna 50 jaar geleden !!!! -"die kunnen nog gebruikt worden ."-

-camou-
PS.:Maybe dat iemand anders weet over welk product ik het zou kunnen hebben.,want men geheugen laat me hierbij in de steek .
Het is altijd handig om ook een alu frame met beschadigingen even dicht te lakken, ook alu corrodeerd. Alleen wat langzamer dan staal.
Wat Camou bedoelt is menie. Nog steeds te verkrijgen bij de automaterialen handel. Alleen wat extreem denk ik om een lakplekje dicht te lakken. Ik zou aan de gang gaan met een lakstiftje in de juiste kleur.
Erikje
Wat Camou bedoelt is menie. Nog steeds te verkrijgen bij de automaterialen handel. Alleen wat extreem denk ik om een lakplekje dicht te lakken. Ik zou aan de gang gaan met een lakstiftje in de juiste kleur.
Erikje
ok thx, en dat kan ik gewoon bij een autohandel/garage halen ??
Bij een goede verfspeciaalzaak hebben ze een apparaatje waarmee ze de kleur kunnen scannen en de kleurcode kunnen bepalen.
Je krijgt dat een kleur die weinig tot niks afwijkt van de originele kleur.
Ook zal je via een rocky mountain dealer wel een lakstiftje kunnen bestellen in de juiste kleur.
Succes met je schouder!
Cubeman
Je krijgt dat een kleur die weinig tot niks afwijkt van de originele kleur.
Ook zal je via een rocky mountain dealer wel een lakstiftje kunnen bestellen in de juiste kleur.
Succes met je schouder!
Cubeman
Zou het in de eerste plaats ff bij werken met een lakstiftje. Als je je er aan blijft ergeren dan zou ik het een keer laten overspuiten of poedercoaten.
Of plak er gewoon een sticker overheen.......
camouflage schreef:
Ermmzz,
Als ik het juist heb en me niet vergis heb je een rood8ig goedje dat je op (voordat je met verf aan de slag gaat) de plaatsen waar je lak-verf weg is aanbrengt , het zou roest en dergelijke weren,daarna gewoon overspuiten( of idd met een lakstift ) .
Vraag me nu niet hoe dat goedje noemt (toen ik in het (belgisch)leger zat hadden ze dat daar mee hopen ,aangezien ze bij ons nog altijd met MAN"s rondrijden van bijna 50 jaar geleden !!!! -"die kunnen nog gebruikt worden ."-![]()
::) :-[
-camou-
PS.:Maybe dat iemand anders weet over welk product ik het zou kunnen hebben.,want men geheugen laat me hierbij in de steek .
om nou een rocky te verlijken met een tank vind ik wel erg ver gaan

Ook betwijfel ik of een tank van easton scandium gemaakt is ???
dusssss©
BOSS schreef:
[camouflage schreef:
Ermmzz,
Vraag me nu niet hoe dat goedje noemt (toen ik in het (belgisch)leger zat hadden ze dat daar mee hopen ,aangezien ze bij ons nog altijd met MAN"s rondrijden van bijna 50 jaar geleden !!!! -"die kunnen nog gebruikt worden ."-![]()
::) :-[
-camou-
om nou een rocky te verlijken met een tank vind ik wel erg ver gaan![]()
![]()
Ook betwijfel ik of een tank van easton scandium gemaakt is ???
dusssss©
Waarom de kop van een Russische kruisrakket wel en een tank niet???
Mhhh, misschien omdat een tank niet door poolijs geschoten met kunnen worden.......
Erikje schreef:
Het is altijd handig om ook een alu frame met beschadigingen even dicht te lakken, ook alu corrodeerd. Alleen wat langzamer dan staal.
Erikje
Alu corrodeerd GELIJK al als t met de lucht in aanraking komt .......

Als ik mn frame door dat menie zo sterk maak als een tank, terwijl ie gewoon 11 kg blijft wegen dan koop ik wel 3 van die tubes ...
Neen ok, gewoon een lak stifje via verfhandel garage of dealer
thx voor de reacties, hoef ik over 6 weken :"( :"( :"( >:( :"( (mn god wat is dat lang....GVD) niet bang te zijn voor roest...
Neen ok, gewoon een lak stifje via verfhandel garage of dealer
thx voor de reacties, hoef ik over 6 weken :"( :"( :"( >:( :"( (mn god wat is dat lang....GVD) niet bang te zijn voor roest...
"Roodmenie" op een Scandium frame?
Wuhahaha ;D
Roodmenie is een "anti-roest grondverf/primer" voor op ordi staal...
De mannen van Imtech zie je dit 1x per jaar op de lantaarnpalen smeren bij onderhoud.
Maar goed...
Wat Scandium voor "primer" nodig heeft weet ik niet.
(Of het Magnesium van je vork...)
Niet zo van belang omdat het om een kras gaat ipv. compl. kaal frame.
Zowieso eerst de de kras wat opschuren zodat je niet meer van die harde randen hebt.
Daarna de kras opvullen met "grondverf" is dikker qua opbouw want een lak(stift) heeft weinig "body".
Zodanig opbouwen tot de kras/oneffenheid compl. gevuld is...
(tussentijds laten drogen per laag & ff opschuren!!!)
Daarna met de lakstift "aflakken"....
Andere vraag is de Rocky kleur; effen of Metallic?
Na het compl. uitharden van de verf heel fijn opschuren en polijsten zodat het bijgetipte plekje vloeiend overgaat in de bestaande lak.
Met een lakstift blijf je nl. harde randen houden t.o.v. spuiten!
Pedro"s Bikewax erover Clara!
Wuhahaha ;D
Roodmenie is een "anti-roest grondverf/primer" voor op ordi staal...
De mannen van Imtech zie je dit 1x per jaar op de lantaarnpalen smeren bij onderhoud.
Maar goed...
Wat Scandium voor "primer" nodig heeft weet ik niet.
(Of het Magnesium van je vork...)
Niet zo van belang omdat het om een kras gaat ipv. compl. kaal frame.
Zowieso eerst de de kras wat opschuren zodat je niet meer van die harde randen hebt.
Daarna de kras opvullen met "grondverf" is dikker qua opbouw want een lak(stift) heeft weinig "body".
Zodanig opbouwen tot de kras/oneffenheid compl. gevuld is...
(tussentijds laten drogen per laag & ff opschuren!!!)
Daarna met de lakstift "aflakken"....
Andere vraag is de Rocky kleur; effen of Metallic?
Na het compl. uitharden van de verf heel fijn opschuren en polijsten zodat het bijgetipte plekje vloeiend overgaat in de bestaande lak.
Met een lakstift blijf je nl. harde randen houden t.o.v. spuiten!
Pedro"s Bikewax erover Clara!