Re:Rohloff speedhub
Moderator:Beheerders
ik zat laatst eens te denken aan de Rohloff speedhub naaf/versnellingssysteem.
Eigenlijk een perfect systeem lijkt mij, met in mijn ogen alleen maar voordelen.
-altijd schakelen ook belast
-perfecte kettinglijn
-geen last van vuil/bagger
-geen kwetsbare onderdelen
-weinig tot geen onderhoud
Enige minpuntje is wellicht de prijs(±900,-)en voor de grammenjagers het iets hogere gewicht(volgens de Rohloff site scheelt het iets van 200 gram tov derr. schakeling)
heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wat meer vertellen over de voor en nadelen in de praktijk.
Hoe zit dat bijvoorbeeld met je crankstel, moet je dat ook vervangen door een andere dan de huidige triple?
alvast bedankt.
dusssss©
Eigenlijk een perfect systeem lijkt mij, met in mijn ogen alleen maar voordelen.
-altijd schakelen ook belast
-perfecte kettinglijn
-geen last van vuil/bagger
-geen kwetsbare onderdelen
-weinig tot geen onderhoud
Enige minpuntje is wellicht de prijs(±900,-)en voor de grammenjagers het iets hogere gewicht(volgens de Rohloff site scheelt het iets van 200 gram tov derr. schakeling)
heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wat meer vertellen over de voor en nadelen in de praktijk.
Hoe zit dat bijvoorbeeld met je crankstel, moet je dat ook vervangen door een andere dan de huidige triple?
alvast bedankt.
dusssss©
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... 89;start=0
Hij is zwaar en zit in je achterwiel, dus geconcentreerd in 1 punt. Gewichtverdeling is dus niet echt optimaal. Verder heb je maar 1 kettingblad nodig met verder alle voordelen die je opnoemt.
Verder een super apparaat!!
Hij is zwaar en zit in je achterwiel, dus geconcentreerd in 1 punt. Gewichtverdeling is dus niet echt optimaal. Verder heb je maar 1 kettingblad nodig met verder alle voordelen die je opnoemt.
JJ schreef:
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... 89;start=0
ja thnx, die was ik idd al weer vergeten.....

dussssss©
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
No worries
Weet je al wie de importeur is ;D

JJ schreef:
No worries![]()
yep, maar ik vrees dat het zowiezo moeilijk wordt om hier in de omgeving een LBS te vinden die ervaring op dit gebied heeft.......
suggesties zijn welkom
dussssss©
Welke omgeving?
Rijwielpaleis Bilthoven heeft er al een aantal rijden en de laatste keer dat ik er was, was hij bezig met het opbouwen van niewe....
Zij hebben er dus ervaring mee.
Rijwielpaleis Bilthoven heeft er al een aantal rijden en de laatste keer dat ik er was, was hij bezig met het opbouwen van niewe....
B@rt schreef:
Welke omgeving?
Alkmaar, maar als ik er 1 koop wil ik best wel een ommetje maken.
dusssss©
-
mijn lbs heeft er een staan ( wel in een santos str) maargoed die kun je gewoon uitproberen in een proefritje
Zand er over schreef:
mijn lbs heeft er een staan ( wel in een santos str) maargoed die kun je gewoon uitproberen in een proefritje
Waar woont jou LBS???
dusssss©
Misschien is Haarlem dan wat dichterbij?! -->Bikeplanet
heeft ook veel ervaring met deze naven, worden onderandere ook in ligfietsen gebruikt
heeft ook veel ervaring met deze naven, worden onderandere ook in ligfietsen gebruikt
-
volgens mij nogal ver bij jouw vandaan. en dat is pijnacker in zuidholland.. en qua ervaring hoe je niet bij een specifieke shop te zijn volgens mij aangezien er tegenwoordig geen winter/zomer olie meer in hoeft, en het uit elkaar halen van zo"n naaf laat je ook wel uit je hoofd...
Ik denk wij er nu zo"n 5 hebben rijden en de mensen die er mee rijden maken allemaal veel weg kilometers en zijn er super tevreden over.. Het enigste nadeel is de verdeler... ;D
Ik denk wij er nu zo"n 5 hebben rijden en de mensen die er mee rijden maken allemaal veel weg kilometers en zijn er super tevreden over.. Het enigste nadeel is de verdeler... ;D
de verdeler is die met een V zeker. dan heel veel succes. import uit vb duitsland lijkt me dan de beste oplossing.
de enige die ik met een rohloff naaf ken is er zeer te vreden over.
de enige die ik met een rohloff naaf ken is er zeer te vreden over.
Gelukkig heb je met de Rohloff nauwelijks te maken met de service van V.
Je moet op zoek gaan naar een LBS die er ervaring mee heeft. Bikeplanet in Haarlem is daar goed in, doen veel met tandems, ligfietsen en andere zaken waar de Rohloff populair bij is. Voor de prijs moet je wel even opletten, want er komen vaak nog een aantal dingen bij. Zoals bevestigingsdelen, montage, en de bouw van een wiel.
Voor ruig gebruik is de Rohloff ook goed, er zijn steeds meer DH/DS/DJ rijders die er mee rijden!
Je moet op zoek gaan naar een LBS die er ervaring mee heeft. Bikeplanet in Haarlem is daar goed in, doen veel met tandems, ligfietsen en andere zaken waar de Rohloff populair bij is. Voor de prijs moet je wel even opletten, want er komen vaak nog een aantal dingen bij. Zoals bevestigingsdelen, montage, en de bouw van een wiel.
Voor ruig gebruik is de Rohloff ook goed, er zijn steeds meer DH/DS/DJ rijders die er mee rijden!