Re:Hulp gezocht.
Moderator:Beheerders
Help me kiezen.
Xtr schifters metr de xtr remhoeven.
X.O met de Hope mini
X.O met de Marta sl.
Persoonlijk zou ik eens voor de mini"s willen gaan maar ben wa bang, ken niemand die da heeft. En van de tests die ik heb liggen is het de ene keer goed dan weer minder.
Help me, kga morgen naar s-tec.
May&vin
Xtr schifters metr de xtr remhoeven.
X.O met de Hope mini
X.O met de Marta sl.
Persoonlijk zou ik eens voor de mini"s willen gaan maar ben wa bang, ken niemand die da heeft. En van de tests die ik heb liggen is het de ene keer goed dan weer minder.
Help me, kga morgen naar s-tec.
May&vin
Mini"s doen. Heb ik ook, remt super! En ziet er erg geil uit ;D. Het mooie vind ik dat alles CNC gefreesd is en het er daarom niet uitziet als een massaprodukt, hoe hou je jezelf voor de gek
.
M.

M.
Hmmm, XTR shifters (2002 versie) met Hope Mini"s klinkt wat mij betreft nog het beste
Zelf rijd ik met deze shifters in combinatie met Hope Mono M4, remt en schakelt als een droom! ;D

Zelf rijd ik met deze shifters in combinatie met Hope Mono M4, remt en schakelt als een droom! ;D
Voelen die krachtig aan of is het als de marta"s sponzig?
May&vin
May&vin
-
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal à la Hope voor handen, maar ben erg tevreden met mijn Marta"s! Zien er prachtig, "gedistingeerd" uit ("k heb de "gewone" zwarte versie met gegraveerde merknaam) en ervaar het niet als "massaproduct".
Ervaar het remmen niet als sponzig, maar juist als erg direct, maar dat zou kunnen worden verklaard vanuit het gebrek aan ervaring met andere schijfjes (alleen HS33/V-brake).
Maar als je hart naar de Hopes uitgaat zou ik dat gewoon doen: slecht zal het niet zijn...
Honey Rider
Ervaar het remmen niet als sponzig, maar juist als erg direct, maar dat zou kunnen worden verklaard vanuit het gebrek aan ervaring met andere schijfjes (alleen HS33/V-brake).
Maar als je hart naar de Hopes uitgaat zou ik dat gewoon doen: slecht zal het niet zijn...
Honey Rider
Ik zou sowieso voor die X.0 gaan, welke schijven je er dan bij kiest: toen ik bij S-Tec was hadden ze mij die Marta"s aangeraden (boven de Mini"s) maar dat kan natuurlijk ook omdat daar meer ervaring mee hadden of domweg omdat er daar nog meer van lagen...
Denk niet dat je met één van de twee per sé beter uit bent en je doet in ieder geval geen miskoop.
Denk niet dat je met één van de twee per sé beter uit bent en je doet in ieder geval geen miskoop.
Mini"s met xtr shifter heb ik nu en totaal geen recht van klagen....
XO is ook een optie, maar marta"s zou ik niet nemen... Daar remt hope te goed voor.
XO is ook een optie, maar marta"s zou ik niet nemen... Daar remt hope te goed voor.
-
Vraag als je toch naar S-Tec gaat eens wat zij er van vinden wat de voordelen en nadelen zijn van verschillende remmen.
Een aantal medewerkers daar zijn zelf ook fietsfanaat en dus met een beetje geluk weten zij het uit eigen ervaring.
Een aantal medewerkers daar zijn zelf ook fietsfanaat en dus met een beetje geluk weten zij het uit eigen ervaring.
Ik heb naar s-tec dus geweest, en de X.O staat nu aan 169€ ;D
De Mini hadden ze dus niet enkel de oude hadden ze. Een probleem met de leverancier zeggen ze.
Ik ga nu niet echt kwaad spreken maar ik ben wel vriendelijk behandeld geweest maar toch. Vroeg 3 xtr cassettes en ze hadden ze niet, een float 2005 rlc hadden ze ook niet vroeg dan deus crankstel, ook niet 2 sets hope mini ook niet de .
Opeens hadden ze wel de cassettes en de deus en 5 minuten erna de vork.
Blijkbaar hebben ze daar geen overzicht van hun stock.
Zijn ervoor in Duitsland ergens een vork f100X gaan afhalen,
We moesten de faktuur meenemen ivm met garantie. Dus aangekomen wa gepraat en de vork gekregen, hij vraagt de aankoopbewijs. En zegt gewoon sorry ik kan dat niet doen; De vork kwam dus van s-tec en daar mogen ze geen fox vorken meer verkopen van fox europe. Wat gelult en uiteindelijk toch moeten betalen.
De persoon wist te zeggen dat s-tec, cycles4u en nog een grote winkel van Rob akkermans ( rob akkermans niet hé, hij mag wel). maar de naam is me ontglipt geen vorken meer mpag verkopen. En de garantie vervalt.
Pech want ik heb er ook twee van s-tec.
Waar kan je het best die hope"s kopen? Engeland?
May&vin
De Mini hadden ze dus niet enkel de oude hadden ze. Een probleem met de leverancier zeggen ze.
Ik ga nu niet echt kwaad spreken maar ik ben wel vriendelijk behandeld geweest maar toch. Vroeg 3 xtr cassettes en ze hadden ze niet, een float 2005 rlc hadden ze ook niet vroeg dan deus crankstel, ook niet 2 sets hope mini ook niet de .
Opeens hadden ze wel de cassettes en de deus en 5 minuten erna de vork.
Blijkbaar hebben ze daar geen overzicht van hun stock.
Zijn ervoor in Duitsland ergens een vork f100X gaan afhalen,
We moesten de faktuur meenemen ivm met garantie. Dus aangekomen wa gepraat en de vork gekregen, hij vraagt de aankoopbewijs. En zegt gewoon sorry ik kan dat niet doen; De vork kwam dus van s-tec en daar mogen ze geen fox vorken meer verkopen van fox europe. Wat gelult en uiteindelijk toch moeten betalen.
De persoon wist te zeggen dat s-tec, cycles4u en nog een grote winkel van Rob akkermans ( rob akkermans niet hé, hij mag wel). maar de naam is me ontglipt geen vorken meer mpag verkopen. En de garantie vervalt.
Pech want ik heb er ook twee van s-tec.
Waar kan je het best die hope"s kopen? Engeland?
May&vin
-
Het verhaal begint zo wel steeds vreemder te worden, bij S-Tec verkopen
ze ook geen Chris King. Volgens eigen zeggen van hun i.v.m. problemen/
moelijkheden met de importeur?!? Let wel dit is mij door de grote baas van S-Tec mede gedeeld.
ze ook geen Chris King. Volgens eigen zeggen van hun i.v.m. problemen/
moelijkheden met de importeur?!? Let wel dit is mij door de grote baas van S-Tec mede gedeeld.
ik weet uit zeer goede bron, dat S-tec enorm veel problemen heeft met verschillende bedrijven.
Het excuus "Slechte ervaringen met invoerders" is dan maar een smoesje, want het is juist andersom.
Vroeger, toen ik jong en knap was, was er ook zo een zaak in Koln, en die is er mee moeten ophouden omdat hij gewoon niks meer mocht verkopen.
Ik geef, en dat is mijn persoonlijke mening, S-tec hooguit nog een jaar.
En het mooie van de zaak is, dat nu reeds menig fabrikant GEEN garantie geeft op spullen die van S-tec komen.
Dus opletten zou ik zo maar eens zeggen
Support your local dealer, is een logo dat in de bikewereld meer en meer opduikt !
Het excuus "Slechte ervaringen met invoerders" is dan maar een smoesje, want het is juist andersom.
Vroeger, toen ik jong en knap was, was er ook zo een zaak in Koln, en die is er mee moeten ophouden omdat hij gewoon niks meer mocht verkopen.
Ik geef, en dat is mijn persoonlijke mening, S-tec hooguit nog een jaar.
En het mooie van de zaak is, dat nu reeds menig fabrikant GEEN garantie geeft op spullen die van S-tec komen.
Dus opletten zou ik zo maar eens zeggen
Support your local dealer, is een logo dat in de bikewereld meer en meer opduikt !
-
Mmmh en volgens mij hebben ze bij S-Tec zelfs nog uitbreidingsplannen.
Wat ik weet is dat ze ook met het pand er naast bezig zijn te verbouwen.
De tijd zal het leren.
Wat ik weet is dat ze ook met het pand er naast bezig zijn te verbouwen.
De tijd zal het leren.
Inderdaad, de tijd zal zeker leren, maar tis wel een teken aan de wand als merken als Fox en Chris King al WEIGEREN service te doen op produkten.
Mischien dat Steelboy wel meer weet van andere merken...
Mischien dat Steelboy wel meer weet van andere merken...
-
Hoezo is hij vertegenwoordiger in bike spullen of heeft hij een eigen zaak of zo?!?
Steelboy is de enigste die nog "echt" in de bikebranche werkt, en beter nog, in de OEM business.
Steelboy knows his shit.
Steelboy knows his shit.
S-tec ritselt teveel overal en nergens... en als je dat te vaak doet kan je niet meer kopen en krijg je geen garantie meer gereclameert...
-
Helemaal duidelijk.
KoeniE schreef:
S-tec ritselt teveel overal en nergens... en als je dat te vaak doet kan je niet meer kopen en krijg je geen garantie meer gereclameert...
het bekende verhaal...net zoals bij de vrienden van shimano
KoeniE schreef:
Steelboy en Koenie, oeps...
-
- Contacteer:
T lijkt me toch, dat wanneer jij, garantie wil, en de vork van s-tec vandaan komt dat de gene die garantie moet verlenen niet kan natrekken waar de vork nu daadwerkelijk vandaan komt. Tenminste hier is gemakkelijk mee te sjoemelen. Ik bedoel, schrijf gewoon es je eigen bonnetje ofzo. Is natuurlijk niet netjes , maar het lijkt me voor Fox toch moeilijk te controlleren waar jouw vork nu vandaan komt, niet?
Ten eerste moet je al een kopie kunnen voor leggen van de faktuur, wat geen probleem is.
En ten tweede mag er geen oe onderaan de vork staan of zoiets. En daaruit weten ze direct waar ze vandaan komt (land vermoed ik) en of het losse verkoop is.
May&vin
En ten tweede mag er geen oe onderaan de vork staan of zoiets. En daaruit weten ze direct waar ze vandaan komt (land vermoed ik) en of het losse verkoop is.
May&vin
En om nu eens een vergelijking te maken, iemand die meewas had ook het ene en het andere nodig.
2 sets crosmax sl disc
1 xtr cassette
2 X.O.X acheterder. +schifters. en
Fox float 100 rl of rlt (weet da nu niet juist meer).
Voor een 1890€.
Ik denk dat dat wel goedkoop is of nie?
Had vorige week eens gevraagd wa ik moest betalen voor een set sl bij mijn lbs waar ik toch zeer goed klant ben en dat was 625€ .
@Plons kon je dat nie eerder zeggen van je intense, heb een Yeti gekocht vorige week.
May&vin
2 sets crosmax sl disc
1 xtr cassette
2 X.O.X acheterder. +schifters. en
Fox float 100 rl of rlt (weet da nu niet juist meer).
Voor een 1890€.
Ik denk dat dat wel goedkoop is of nie?
Had vorige week eens gevraagd wa ik moest betalen voor een set sl bij mijn lbs waar ik toch zeer goed klant ben en dat was 625€ .
@Plons kon je dat nie eerder zeggen van je intense, heb een Yeti gekocht vorige week.
May&vin
-
@ May werd die "bestelling" toevallig opgehaald met een zilver grijze Renault?!?
Ja toevallig wel, een grijze opgezette Kangoo.
En we waren met twee en we zagen er zeer mottig uit.
Hebben zeker een 5 uur in de wagen gezeten. Met een tussenstop wel te verstaan.
@Hansje moet ik je toevallig gezien hebben.
May&vin
En we waren met twee en we zagen er zeer mottig uit.
Hebben zeker een 5 uur in de wagen gezeten. Met een tussenstop wel te verstaan.
@Hansje moet ik je toevallig gezien hebben.
May&vin