PeteSpeed

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dick Pony
Berichten:368
Lid geworden op:vr feb 06, 2004 3:58 pm
PeteSpeed

Bericht door Dick Pony » di okt 19, 2004 7:27 pm

Een innovatie uit ons eigen landje ("allee ons "ollanders dan) welke internationaal goede reacties oproept, petespeed van B-One. Je had er vast al van gehoord.

Op Pinkbike staat een interviewtje met Marcel van B1.

http://www.pinkbike.com/audio/interbike2004/beone.mp3

Niet om "m te dissen maar aan presentatie mag wel wat gewerkt worden. ;)

En nog wat fotos:
http://www.pinkbike.com/modules/news/?o ... ew&id=2245

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:PeteSpeed

Bericht door DeKerfs » di okt 19, 2004 7:37 pm

Altijd leuk om de zwoele stem van Marcel te horen.. ;) Ik zeg; goed bezig...

Ronney
Berichten:18
Lid geworden op:di sep 21, 2004 9:01 pm

Re:PeteSpeed

Bericht door Ronney » do okt 21, 2004 6:27 pm

http://gallery.mtbr.com/data/mtbr/562/1 ... 67-med.jpg

Beter goed gejat dan slecht bedacht! :?

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Re:PeteSpeed

Bericht door Luc » do okt 21, 2004 6:58 pm

Eerst je huiswerk goed leren maken voordat je met dergelijke beweringen komt. Dit is een ander systeem dan dat van B1. GT werkt voor zover ik weet op basis van een Shimano Nexus naaf, B1 gebruikt een gewone cassette ... ::) :?

Als jij je redenering verder doortrekt, dan zijn Nicolaï, Honda, B1 en GT dus allemaal met hetzelfde bezig? Als je zegt dat het uiteindelijke doel voor al die constructeurs ongeveer hetzelfde is, dan kan ik je nog ergens volgen. Maar ze gebruiken duidelijk verschillende manieren om er te geraken. De 2 systemen die nog het meest met elkaar vergelijkbaar zijn, zijn volgens mij de Nicolaï frames met centrale Rohloff naaf en de GT Gearbox met de Shimano Nexus. Dat zijn beide naven die voor zover ik weet ongeveer rond hetzelfde principe werken, nl. een naafversnelling met planetaire tandwielen. Alleen heeft de Rohloff dus 14 versnellingen en zijn er van de Nexus verschillende versies met een verschillend aantal versnellingen.
De ogenschijnlijke reden waarom GT er niet vroeger mee op de markt gekomen is, zou zijn omdat Shimano tot voor kort die Nexus naaf niet wou vrijgeven/garanderen voor FR/DH gebruik. Zij hebben die immers in eerste instantie ontwikkeld voor stadsfietsen. Maar dat zou ondertussen veranderd zijn...

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Re:PeteSpeed

Bericht door N I E L S » za okt 23, 2004 8:05 pm

Haha,

http://www.pinkbike.com/modules/news/?o ... ew&id=2245

vette Suntour cranks toch?

Dat petespeed maakt je frame misschien wel een paar kilo zwaarder. (?)
Voor DH geen ramp maar als t ook op andere type fietsen gemaakt kon worden zou wel handig geweest zijn.

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:PeteSpeed

Bericht door legion » zo okt 24, 2004 2:32 pm

Gewichtstoename zal met petespeed nog wel mee vallen lijkt me. Wel jammer dat je niet het bereik kan halen dat je voor xc nodig hebt (prop daar maar eens een triple in) maar voor downhill lijkt me dit misschien nog wel een beter systeem dan die complete gearboxxen...

Plaats reactie