Onderdelen bestellen via internet

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mitch
Onderdelen bestellen via internet

Bericht door Mitch » di nov 09, 2004 11:43 pm

Hi guys

Stel dat je een onderdeel wil bestellen via het internet en de goederen die je wilt kopen (bijv een voorvork) zijn 2e hands moet je hierover douanerechten betalen?????

Iaido

Re:Onderdelen bestellen via internet

Bericht door Iaido » wo nov 10, 2004 9:16 am

ligt er natuurlijk aan waar je het vandaan haalt in Europa zal er zowat geen extra kosten aan vast zitten behalve verzendkosten!!

Animine

Bericht door Animine » wo nov 10, 2004 12:52 pm

In Europa moet je geen douanerechten betalen. Als je dingen via ebay in de VS zou kopen en die laat overkomen heb je kans om douanerechten te moeten betalen. Volgens mij is het maar net afhankelijk van de douane ambtenaar die je goederen inklaart.

Douanerechten worden berekend op de verzekerde waarde van het goed. Voorbeeld uit eigen zak: Manitou Slider Plus gekocht via ebay, was nieuw maar via particulier gekocht. Pakket is opgestuurd met verzekerde waarde van $ 700, helaas voor mij is het pakket door customs gecheckt (kan je zien aan een sticker en tape die zij aanbrengen na controle). Bij aflevering van het pakket moest ik niets betalen, maar circa een maand later kreeg ik een rekening gepresenteerd van 27 euro administratiekosten en 21% BTW berekend op de verzekerde waarde, totale factuur van 163 euro!! Nu ja, klagen doe ik niet, want hij was incl douanerechten nog altijd goedkoper dan dat ik hem hier had gekocht.

Grtz
Animine

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo nov 10, 2004 2:48 pm

T lijkt mij he.. dat wanneer je zo"n rekening NOOOOIT betaald jij daar noooit meer wat van hoort of wel? :)

Stuur een brief in gebrekkig nederlands (liefst boers geschreven) met daarin, dat je niet begrijpt waar de rekening voor is omdat je geen engels kan lezen ;D Kan best helpen..

MAD MAX

Bericht door MAD MAX » wo nov 10, 2004 3:46 pm

Het lijkt me sowieso niet handig om tweedehands spullen via internet te kopen zonder het gezien te hebben. :?

Maar da"s dan mijn mening hè ;) Of heb ik het weer verkeerd begrepen.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo nov 10, 2004 7:42 pm

FREAKaZOID schreef:
T lijkt mij he.. dat wanneer je zo"n rekening NOOOOIT betaald jij daar noooit meer wat van hoort of wel? :)

Stuur een brief in gebrekkig nederlands (liefst boers geschreven) met daarin, dat je niet begrijpt waar de rekening voor is omdat je geen engels kan lezen ;D Kan best helpen..

Ahhh, vandaar dat ik vandaag een brief kreeg van UPS, een herinnering, graag binnen zeven dagen betalen anders wordt de openstaande factuur overgedragen aan een incassobureau :)

PS: normaal gezien betaal ik direkt, maar de sukkels hebben me nooit een factuur toegestuurd, dus ja... inmiddels even gebeld om een en ander recht te zetten..

Maar betalen moet je toch..

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 10, 2004 8:22 pm

mijn voormalige psylo had ik in de states gekocht.
douane kosten kwam ik niet onderuit die moest ik rechstreeks voldoen aan de vervoerder.

Plaats reactie