Banden
Moderator:Beheerders
Ik rij tubeless en ben op zoek naar een nieuw setje banden, ze moeten veel grip hebben voor de omstandigheden van het komend seizoen (bagger dus) maar toch niet al te zwaar zijn en als het even kan ook niet erg veel rolweerstand hebben...
Schwalbe RR 2.25, Maxxis Larsen TT en Tioga Red Phoenix vind ik op papier allemaal wel leuk, maar ik ben bang dat ik dan nog flink wat grip tekort ga komen in de bagger en (belangrijker nog) over gladde stenen, wortels en herfstbladen, ervaring?
Michelin XLS of Schwalbe Big Jim vallen ook binnen budget en zullen vast voldoende grip hebben maar ik wil het liefst iets lichters hebben.
Iemand tips, ervaringen of toevoegingen?
Schwalbe RR 2.25, Maxxis Larsen TT en Tioga Red Phoenix vind ik op papier allemaal wel leuk, maar ik ben bang dat ik dan nog flink wat grip tekort ga komen in de bagger en (belangrijker nog) over gladde stenen, wortels en herfstbladen, ervaring?
Michelin XLS of Schwalbe Big Jim vallen ook binnen budget en zullen vast voldoende grip hebben maar ik wil het liefst iets lichters hebben.
Iemand tips, ervaringen of toevoegingen?
Re:Banden
rene schreef:
Bestaat de Conti Explorer niet ook als Tubeless? De gewone versie bevalt prima . . .
Bestaat. Zelf eronder gemonteerd, maar vind het niet de perfecte winter/bagger band.
Blackjack misschien? Veel mensen prijzen em voor zijn moddervaardigheid. Anders de hutchinson scorpion...
-
Wat denk je van Schwalbe Little Albert of Albert lekkere band voor in de modder.
Ook als UST leverbaar.
Ook als UST leverbaar.
-
hutchinson.. heeft ook tube less
-
Tubeless en modder gaan naar mijn ervaring niet zo goed samen, ik switchte dan altijd naar standaard wielen met met Skinny Jimmy of erger. De compound van een tubeless band is doorgaans zachter dan die van een reguliere band.
Kies dus een smalle band en misschien wel geen tubeless als je voor de grip gaat?
Kies dus een smalle band en misschien wel geen tubeless als je voor de grip gaat?
Hutchinsons heb ik er nu om liggen, pythons geloof ik, zijn ok, maar niet veel meer dan dat...
Misschien moet ik er bij zeggen dat ik een dik half jaar eigenlijk niet gereden heb en daarvoor was het nog prima weer...
-
yep Z-max is ook te verkrijgen in tubles versie
http://www.ritcheylogic.com/2005_Ritchey_Catalog.pdf
http://www.ritcheylogic.com/2005_Ritchey_Catalog.pdf