Bericht
door Animine » vr feb 04, 2005 1:21 pm
Ga absoluut NIET voor die Chainpimp !!! Ik heb er 2 gehad, nooit meer! Ik heb dat ding destijds besteld voor ie op de markt was, 9 maanden op kunnen wachten. Uiteindelijk had ik ze, maar ben er absoluut niet over te spreken.
Chainguide uitvoerig getest tijdens dh en freeride, de enigste conclusie is dat ie constant uit elkaar rammelde, maakte niet uit hoeveel loctite er tussen zat. Het principe van de 4 geleidewieltjes is leuk in theorie, maar in de praktijk is het een lawaaierige combo, je ketting maakt een rare lijn door al die geleiders en de geleidewieltjes hebben geen lange levensduur.
De enigste manier waarop ik de Chainpimp heb kunnen laten werken, is hem volledig uit elkaar schroeven en hem zelf aangepast naar eigen wens... Ik reed op m"n bighit met 2 geleidewieltjes, eentje onder en eentje boven. Geen originele wieltjes, maar wieltjes van Point of MRP die een langere levensduur hadden. Na de aanpassing viel er mee te leven, maar nog steeds lawaaierig.
Als je een goede chainguide wil, investeer dan wat geld in een E13 chainguide, die zijn gemakkelijk om op te zetten, heel degelijk materiaal, goeie customer service en nog redelijk van prijs.
Grtz
Animine