Verende zadelpen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JM Biker
Verende zadelpen

Bericht door JM Biker » zo feb 27, 2005 1:09 pm

Hoi mensen,

Ik heb gehoord dat een verende zadelpen wel relaxed is.
Wat is hier over julie mening en welke zadelpen is dan het "beste".

Groetjes

BOSS
Contacteer:

Re:Verende zadelpen

Bericht door BOSS » zo feb 27, 2005 1:16 pm

verend is niet relekst, koop dan een titanium!

dussssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo feb 27, 2005 1:17 pm

tschijnt wel lekker te zitten maar tis ook wel zo dat t altijd een beetje beweegt. Maar ben niet echt ervaren met verende pennen :)

Erikje

Bericht door Erikje » zo feb 27, 2005 1:22 pm

De vrouw vindt het lekker biken, en ja, het beweegt tijdens het rijden, daar is het een verende zadelpen voor.......

Erikje

Giedo

Bericht door Giedo » zo feb 27, 2005 1:22 pm

Waardeloos.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo feb 27, 2005 6:07 pm

Hangt van je uitgangspunt af. Je bike wordt er geen fully door, aan de andere kant geeft het wel iets meer comfort op een hardtail. Je voelt ook minder dus je gevoel met je bike en dus ook je controle kan hierdoor wat minder worden. Het is een "goedkoop" alternatief om toch enige vering/demping te krijgen b.v. bij rugklachten. Persoonlijk prefereer ik een fully, maar je moet ook maar fully centjes hebben.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo feb 27, 2005 8:22 pm

Jumping Hansje schreef:
Hangt van je uitgangspunt af. Je bike wordt er geen fully door, aan de andere kant geeft het wel iets meer comfort op een hardtail. Je voelt ook minder dus je gevoel met je bike en dus ook je controle kan hierdoor wat minder worden. Het is een "goedkoop" alternatief om toch enige vering/demping te krijgen b.v. bij rugklachten. Persoonlijk prefereer ik een fully, maar je moet ook maar fully centjes hebben.

Zeer juist, Hans. Zelf heb ik een Thudbuster www.thudbuster.com op de MTB en die bevalt mij buitengemeen goed. Verder ken ik meerdere mensen met rugklachten die dankzij zo"n pen gewoon op hun hardtail kunnen blijven rijden. Goede pennen kosten tussen de 120 en 160 Euro. Niet goedkoop, maar bij lange na geen fully centjes.

Ga je vaak naar gebieden met grote rotsblokken en meer van dat soort fraais, ja dán is een fully natuurlijk de ultieme fiets, laat dat duidelijk zijn. Maar heb je een fijne fiets en wil je wat meer comfort, dan is een goede verende pen aan te bevelen. Vind ik.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di mar 08, 2005 9:12 pm

Het is een goedkope oplossing als je achtervering wilt die niet deint als je op de pendalen gaat staan. Heb een tijdlang met de Thudbuster van Cane Creek rond gereden. Best een goed ding !

SexXxy Boy

Bericht door SexXxy Boy » wo mar 09, 2005 5:20 pm

Ik heb zelf een paar maandjes met een Cane Creek Thudbuster verende zadelpen rondgereden en moet zeggen dat het wat voor en nadelen heeft

nadelen:
-Werkt niet voor grote schokken: Blijf niet zitten in je zadel bij grote kuilen (schokken), anders wordt je van je fiets geworpen door de rebound.
- Minder feeling met je bike doordat de zadelpen de schokken en trillingen opvangt.
- Gevoelig voor modder en extreme kou of warmte
- Ziet niet uit op je bike.. lelijk dus..

voordelen:
-Werkt goed bij de vele kleine schokken en trillingen, welke meestal de veroorzaker zijn van rugklachten. (De grote schokken vang je namelijk op met je benen en zijn minder frequent)
- uhm...misschien meer druk op het achterwiel in bochten omdat je langer in je zadel kunt blijven zitten???

Verder moet je zelf maar afwegen of de nadelen opwegen tegen de voordelen

tank24

Bericht door tank24 » do mar 10, 2005 1:00 pm

sorry ik vindt het niks

Plaats reactie