Re:voorvork cannondale
Moderator:Beheerders
beste mensen ik heb laast een fraaie cannondale supervsl gekocht met een super fatty d vork erin. eigenlijk wil ik mijn fiets een beetje meer gaan ombouwen naar freeride, dus ik ben op zoek naar een andere vork ( en nog meer natuurlijk:) nu vroeg ik mij af of die nieuwe dikke single crown vorken ook in mijn cannondale passen? of moet ik gewoon een 1 1/8 vork kopen en die met bussen passend maken.
Cannondale heeft een eigen maat voor het balhoofd.De 1.5 vorkrn die nu te koop zijn passen daar niet zo in.Je zult speciale bussen(of complete headset)moeten kopen.Ik heb zelf ook een c"dale en heb een Woodman balhoofdset er in gezet die verloopt van de c"dale maat naar 1 1/8.Kost ongeveer 80€Heb er nu een fox vanilla rl in zitten.Het nadeel is alleen dat als je zo"n verloopset gebruikt de garantie van je frame vervalt........Je kunt ook op zoek gaan naar een lefty of een oude moto voorvork
De nieuwe frames hebben gewoon een 1,5" balhoofdsbuis.
hij heeft een super-V die hebben nog geen 1.5(volgens mij)
heb er net voor het eerst mee gereden, maar die headshock moet eruit!!!:), zal ff langsgaan bij de shop, die moeten het wel weten:)
binnenkort gaat me dirtbike eruit denk ik want die full supension is toch wel de shit:)
binnenkort gaat me dirtbike eruit denk ik want die full supension is toch wel de shit:)
Als het goed is kun je wel de luchtdruk in de vork veranderen en hem daardoor wat stugger of soepeler maken.In het midden van de vork (onderkant balhoofd)boven je voorwiel zit als het goed is een nippel.Met een demperpomp kun je hier de druk veranderen.
-
het is nu het ogenblik om uw oude fatty om te ruilen tegen een lefty
sterke korting erop wegens inruilactie !
deze actie loopt tot eind april
sterke korting erop wegens inruilactie !
deze actie loopt tot eind april
tja had ik ook al gehoord, maar dat blijft toch nog een hele uitgave, wil dan ook zeker die lefty met 130mm
weet iemand tot hoever je die fatty super d kan oppompen, hoeveel bar dus heb wel een pompie:)
weet iemand tot hoever je die fatty super d kan oppompen, hoeveel bar dus heb wel een pompie:)
weet niemand dat??????
-
super fatty d is met een veer en niet met lucht
anders heb je een super fatty sl
http://www.cannondale.com/bikes/tech/manuals.html
anders heb je een super fatty sl
http://www.cannondale.com/bikes/tech/manuals.html
Mijn headset

ziet er goed uit zo ga ik het ook doen denk:)
-
- Forumbeheerder
freeko schreef:
Cannondale heeft een eigen maat voor het balhoofd.De 1.5 vorkrn die nu te koop zijn passen daar niet zo in.Je zult speciale bussen(of complete headset)moeten kopen.Ik heb zelf ook een c"dale en heb een Woodman balhoofdset er in gezet die verloopt van de c"dale maat naar 1 1/8.Kost ongeveer 80€Heb er nu een fox vanilla rl in zitten.Het nadeel is alleen dat als je zo"n verloopset gebruikt de garantie van je frame vervalt........Je kunt ook op zoek gaan naar een lefty of een oude moto voorvork
da is zever.
Ik heb nog een SuperV700 gehad. Die kwam stock met een RS judy op 1 1/8e en gewoon headset. Ter compensatie zaten er dan cnc bussen in de head tube. Dus als ze garantie waiven als je er verloopstukken in zet, hebben ze honderden fietsen zonder garantie verkocht......
iemand meer info over die woodman balhoofstel
Hier biedt iemand een nieuw 1.5 - 1 1/8 headsetje aan voor weinig.
Van dat Woodman setje niet veel goeds gehoord.
Van dat Woodman setje niet veel goeds gehoord.
he thanx, heb meteen gerageerd:) scheelt een boel geld
het gaat via de winkel van dirt-online, ben benieuwd, heb daar op deze site nog weinig goeds van gehoord, ik heb geen zin om eeuwig te wachten, dus als die cane creek niks wordt, dan maar een standaard setje, bij het rijwielpalijs
tank24 schreef:
he thanx, heb meteen gerageerd:) scheelt een boel geld
Past alleen niet......
Jij hebt in je "ouwe" C"dale geen 1,5" balhoofdbuis....
Je was een paar posts eerder (van Freeko) ook al gewaarschuwd...
Erikje
1.5 gaat inderdaad niet passen ..............En wat die woodman set betreft.......die is nog steeds ok,en ik gebruik mijn fiets ook voor dual en 4X...Up 2 you ::)
hi ,
Ik heb nog zo een convertor liggen van FSA ...
Toen er nog een DJ3 in de cannondale chase stak van mijn vriend, heeft nu een headschock dus ni echt meer nodig..
Greetz
Ik heb nog zo een convertor liggen van FSA ...
Toen er nog een DJ3 in de cannondale chase stak van mijn vriend, heeft nu een headschock dus ni echt meer nodig..
Greetz
Een SV is ook 1.5" alleen is die 1.5 "niet zo diep in het balhoofd gefreesd.
Misschien moet je de rand van het balhoofd wat bewerken (afzagen, schuin kantje vijlen).
Ze maken twee smaken, de gewone en de "short".
Misschien past "t zo.
http://www.canecreek.com/66.html
Misschien moet je de rand van het balhoofd wat bewerken (afzagen, schuin kantje vijlen).
Ze maken twee smaken, de gewone en de "short".
Misschien past "t zo.
http://www.canecreek.com/66.html
ik was op http://www.cannondale.com/Asset/iu_file ... UP_FAT.pdf alles is aan"t nalezen ...
2 vraagjes :
* hoe zie ik of het een super fatty of super fatty ultra is ==> luchtdruk scheelt behoorlijk wat ?
* men raad aan elke 2 maand nieuw vet te smeren onder die "boot" ......... welke soort is geschikt ?
2 vraagjes :
* hoe zie ik of het een super fatty of super fatty ultra is ==> luchtdruk scheelt behoorlijk wat ?
* men raad aan elke 2 maand nieuw vet te smeren onder die "boot" ......... welke soort is geschikt ?