snee/scheur in Schwalbe Racing Ralph

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arnetteman
snee/scheur in Schwalbe Racing Ralph

Bericht door Arnetteman » wo mei 04, 2005 5:59 pm

ik weet niet of de vraag hier allicht eerder gesteld is maar ik zit met het volgende.

Vorige week hadden we training van de club. We reden een schelpenpaadje op en ik was er nog maar net op en ontdekte dat mijn achterband leeg liep.
Ik had natuurlijk niets bij en de rest had niets door dus ik ben teruggelopen.
Gelukkig woont een medeclublid vlakbij en die wilde me wel van een verse binnen- en buitenband voorzien. Wij de oude achterband eraf halen. Eerst het gat maar gezocht. Een schelpje dat dwars door de band heen stak. Kan gebeuren. Maar wat we nog meer ontdekten was dat er over bijna de gehele lengte van de band kleine tot grotere (ongeveer 5 cm) scheurtjes in de band zaten over de naad die in het midden van het loopvlak zit.

Ik heb de banden nog niet zo gek lang, nog niet zo heel erg veel mee gereden en nou zitter en allemaal scheurtjes in, precies op de naad.
Heeft iemand van jullie deze problemen als een gehad met de Racing Ralphs?
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Arnetteman

Jumping Hansje

Re:snee/scheur in Schwalbe Racing Ralph

Bericht door Jumping Hansje » wo mei 04, 2005 8:21 pm

Ik heb dit zelf nog niet aan de hand gehad, maar ik zou terug gaan naar waar ik de band gekocht heb.
Het lijkt zo op je verhaal afgaant op een productiefout.
Ik weet niet precies hoe een band geproduceerd wordt, maar midden op het loopvlak lijkt wel
een soort giet/ smelt randje te zitten.
Alsof de band uit 2 helften bestaand wordt gegoten/ gevulkaniseerd.
En dan maar afwachten wat de reactie is van de verkoper, wellicht dat dit een vaker voorkomend
probleem is.

boktor

Bericht door boktor » do mei 05, 2005 2:13 pm

Op welke druk had je je banden opgepompt?
Bij een te lage bandenspanning kunnen er ook eerder scheurtjes in het oppervlak ontstaan.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do mei 05, 2005 3:54 pm

3 bar

Gène

Bericht door Gène » di mei 17, 2005 9:12 pm

Ik heb ook al een racig raplh gescheurt. Maar die scheur zat niet in de naad. Wellicht dat het misschien een productie fout is. Kun je misschien wel een leuke korting of nieuwe mee krijgen. Veel succes verder is het trouwens wel een band die tegen een stootje kan
mzzl
Gène

Plaats reactie