irritante der.wieltjes
Moderator:Beheerders
Iemand een oplossing voor het irritante gepiep van Shimano derailleur-wieltjes ? Zijn al uit elkaar geweest, gesmeerd met vet, ook eens met ptfe-spray behandeld en zijn dan ong. 25 km stil.
Daarna zijn ze weer op 100 mtr te horen.
Is hier een remedie voor of moet ik naar triple B of Tacx ?
Tanx revis.
Daarna zijn ze weer op 100 mtr te horen.
Is hier een remedie voor of moet ik naar triple B of Tacx ?
Tanx revis.
Re:irritante der.wieltjes
Voor het eerst dat ik dit hoor, zou ook niet weten wat de oplossing is, wellicht te veel speling.
dusssss©
dusssss©
ptfe/teflon niet gebruiken voor smering bij onderdelen waar speling opzit!
Gebruik erg dik vet, Finish line heeft ooit wat gehad dat op de ouderwetse hobbylijm leek, heel erg dik.
Gebruik erg dik vet, Finish line heeft ooit wat gehad dat op de ouderwetse hobbylijm leek, heel erg dik.
Om met Urnyke eens te zijn en aan te vullen, EP2 lagervet, bijvoorbeeld uit de Automotive/Agri branche, het mooiste nog met toevoeging voor waterbestendigheid.
Erikje
Erikje
- Arnetteman
SRAM monteren ;D
Dik vet kan idd wel helpen, en anders nieuwe der. wieltjes, kost ook geen god vermogen.
Arnetteman schreef:
SRAM monteren ;D
Dat is een anti-oplossing. Slijten nog sneller en zijn nóg duurder! Gewoon van die metalen wieltjes met echte lagers doen.
heb hetzelfde piepende probleem,
wieltjes zijn nochtans maar 3maand oud...
toen ik ze uiteenhaalde was een een roestkleurig poeder,
na het kuisen ging het zoals de topicstarter zei zo"n 25km mee,
maar nu zit ik weer met het probleem
toch maar even uitkijken naar vet zo te horen...
wieltjes zijn nochtans maar 3maand oud...
toen ik ze uiteenhaalde was een een roestkleurig poeder,
na het kuisen ging het zoals de topicstarter zei zo"n 25km mee,
maar nu zit ik weer met het probleem

toch maar even uitkijken naar vet zo te horen...
-
wieltjes kopen me rollementjes in koste bijna niks
grts yannick
grts yannick
Gelagerde der. wieltjes bedoel je dude ;Dyannick482 schreef: wieltjes kopen me rollementjes in koste bijna niks
grts yannick
BBB heeft goede cheapo spare der. wieltjes.
-
- Contacteer:
Als je het echt goed wil doen, monteer je ceramische lagers (hybrid/full ceramic). Deze rollen echt heel mooi, nooit meer last van piepen, want geen metalen delen.
Check: http://www.ceramicspeed.com/
vetvettervetst
gewoon demonteren goei vet ertussen (montagevet voor draaiende delen), indraaien, en wegwezen.....nog steeds pieperdepiep, tering wieltjes wegpleuren en nieuwe kopen want waarschijnlijk zijn die lagers niet goed afgedicht.
make war not love
Zijn die gasten wel zuiver ??King Weel schreef:

Dat wiel

Die stickers

Genant?

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Ach er zijn veel fabrikanten die graag hun stikker op de Lightweight wielen willen hebben. Gewoon omdat ze zo goed zijn. Overigens zijn deze wielen op de site voorzien van ceramische kogels.
Ik had vroeger altijd problemen met piepende rolletjes. Maar sinds ik de laatste jaren eigenlijk alleen maar met Shimano XT/XTR of Ultegra/Dura-Ace derailleurs rijdt is mij het piepprobleem nooit meer opgevallen. Volgens mij gebruikt shimano tegenwoordig ceramische lagertjes maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik had vroeger altijd problemen met piepende rolletjes. Maar sinds ik de laatste jaren eigenlijk alleen maar met Shimano XT/XTR of Ultegra/Dura-Ace derailleurs rijdt is mij het piepprobleem nooit meer opgevallen. Volgens mij gebruikt shimano tegenwoordig ceramische lagertjes maar zeker weten doe ik dat niet.
lagers vergen alleen maar onderhoud, de Tacx wieltjes hebben geen lagers, dus hoef je ze ook niet extreem schoon/gesmeerd te houden, wel zo handig want ze rollen wel prima, in tegenstelling tot lagerwieltjes die smering behoeven.
heb nu Shimano's zitten, de eerste tocht was het erg rumoerig in het bos, al dat gepiep, kom ik toch nog 2 herten tegen, zouden ze doof zijn?
maarre, tacx dus.
heb nu Shimano's zitten, de eerste tocht was het erg rumoerig in het bos, al dat gepiep, kom ik toch nog 2 herten tegen, zouden ze doof zijn?
maarre, tacx dus.

OffRoadTriathlon, voor echte mannen.