Shimano WH-M765 XT WHEELSET

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rijkenberg
Shimano WH-M765 XT WHEELSET

Bericht door Rijkenberg » wo mar 15, 2006 10:58 pm

Ik wil (moet) een nieuwe wielset voor m'n cannondale F1000 sl 2004 aanschaffen. De wielen die erin zaten waren prut. Welnu mijn oog is gevallen op; is dat wat, wie heeft hiermee ervaring, ze zien er puik uit.

WH-M765 XT WHEELSET
>Disc brake/Tubeless
>Geschikt voor tubeless banden of normale buitenbanden met binnenbanden
>XC wielset: lichtgewicht en duurzaam
>1766g per set
>Alleen geschikt voor schijfremmen met het Center-Lock rotor systeem: zeer eenvoudige bevestiging van de remschijf aan de naaf (2003/2004 XTR en 2004 XT)
>24 spaken per wiel: sterk en stijf genoeg voor de meeste XC rijders

VAN DE SHIMANO WEBSITE
After presenting our XTR tubeless wheels last year, we have prepared a new model: the WH-M765. An XT level MTB wheel set that offers all the technologies of our XTR wheels but at a much lower price. They are compatible for both tubeless and normal "inner tube" tires.

The WH-M765 has been designed with cross country use in mind. Lightweight and reliability were the main challenges. The weight is 1.766 grams per pair, what makes it a very light wheel set itself; but that figure is even more amazing if you keep in mind that they are featuring our Center-Lock rotor assembly system that gives Shimano wheels an extra weight advantage, plus easy assembly.

WH-M765 has 24 spokes per wheel, which delivers enough stiffness and durability for intensive cross country usage. This will be a great opportunity to take the Shimano tubeless system to a bigger number of people.

Pimiento

Bericht door Pimiento » do mar 16, 2006 9:35 am

Is volgens mij een prima wielset. Stijfheid zal ook wel goed zitten, maar dat ligt natuurlijk aan:
-je gebruik
-je gewicht

Als beiden niet te "heavy" zijn ;) (dus gewoon XC/marathon gebruik) zal je een prima set hebben. XT is behoorlijk mainstream dus iedereen moet er met normaal gebruik prima mee uit de voeten kunnen.

Let wel ff op wat voor banden je wil gaan rijden. Tubeless wielen met binnenband rijden is gewoon zonde van het gewicht... Dan kun je beter een dedicated tubewiel kopen.
One-handed Pimpin'®

Gène

Bericht door Gène » do mar 16, 2006 11:35 am

Ik heb gehoord dat die wielsets veel spaak breuk hebben. Als je dat dan hebt, is het moeilijk(er) een nieuwe spaak te monteren. Nu weet ik niet of de nieuwere generatie die problemen nog steeds heeft.

Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee. Het is wel een mooie wielset. Maar inderdaad, je zult je moeten afvragen of ze stevig genoeg zijn. Misschieen eens proefrijden?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mar 18, 2006 1:47 pm

Het gaat dus om deze wielen. Als je een non shimano schijfremset wil monteren zul je een center-lock2IS adaptor moeten bestellen he. Het is maar dat je het weet. Ik heb zelf geen ervaring met deze wielen maar het is weer wat anders dan de mavics en de bontraggers en de deetee's.
Afbeelding

Hanz

Bericht door Hanz » ma mar 20, 2006 5:07 pm

Ik heb deze wielen, ben er erg tevreden mee. Rijden erg lekker door de lichte velgen (naven zijn iets zwaarder). Ook de spaaknippels zitten bij de naaf om wat gewicht naar binnen te brengen. Wielen voelen stijf aan en zijn erg sterk!

Rijkenberg

Bericht door Rijkenberg » di mei 30, 2006 8:53 pm

Het zijn ook wel wielen die er mooi uitzien. Ik kan een set overnemen waar 400 km op gefietst is met schijven voor plm € 225,=
Wens me succes.
grt Ben.

Plaats reactie