Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Bro
Bericht
door Bro » di jun 19, 2007 3:45 pm
Ok ik zoek verder en vind hun site, best makkelijk toch:
http://www.societyforks.com/
En toch zou ik graag ergens reviews vinden .. maar het is een nieuwe vork, dus die zal eerst verkocht moeten worden voordat er reviews komen.
Het vorkje ziet er leuk uit, 36mm binnenpoten air spring. Air preload en externe rebound. Axle-to-crown van 480, 16mm langer dan een DJ op 80 maar dat mag opzich wel bij zo'n korte vork.
Maar toch leuk speelgoed voor 245euri ..
Dus mocht iemand meer weten over deze vork, ik ben erg benieuwd!
-
Bro
Bericht
door Bro » di jun 19, 2007 6:22 pm
Dat vermoeden had ik al, en dat kwam ik op een ander forum ook al tegen.
..en nu ik op de site van RST zit wordt dat idd helemaal bevestigd (zelfde steekas/qr mechanisme)
Het enige verschil is schijnbaar de hoogte van de vork, de RST Space Jump is 436.5mm lang op 80mm.
..én dan heeft de Society vork wel weer mooiere alu knoppen bovenop.
Maar that's it!
Toch vraag ik mij nu af, begint de kwaliteit van RST zich nu fors aan te trekken - of zien ze er alleen leuk uit?
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » di jun 19, 2007 8:36 pm
Guy Marsh gebruikt 'em ook sinds Manitou al hun sponsorships hebben laten vallen, maar of hij de RST gebruikt omdat die zo goed is, of omdat hij niks beters kan vinden?...
-
jojo
Bericht
door jojo » di jun 19, 2007 9:17 pm
Bro schreef:Toch vraag ik mij nu af, begint de kwaliteit van RST zich nu fors aan te trekken - of zien ze er alleen leuk uit?
kwaliteit zal zeker aantrekken, maar niet fors. En zit nog lang niet op niveau van andere vorken.
Zag in Winterberg tijdens wedstrijd weekend ook een freeride SC vork van suntour (zelfde zowat), zag er wel redelijk uit maar hoe het binnenwerk is......
keybone collector!!!
-
Bro
Bericht
door Bro » di jun 19, 2007 9:35 pm
Yep well, betreft kwaliteit heb je ooknog eens 2 gebieden:
- structurele intergriteit
- dempingssysteem, binnenwerk
De kans is groot dat de structurele integriteit van de vorken tegenwoordig goed is door de inzet van goede materialen, productiemethoden en ontwerpers - de ontwikkeling van dempingssystemen behoeft een hoop meer tijd van ontwikkeling en testen.
Nu maakt het mij niet zo erg veel uit dat de vorken een primitieve demping hebben aangezien ik voornamelijk street en dirt, dus vraag ik me nu af of de vorken nu wel structureel goed in elkaar zitten.
..en het feit dat oa de jongens van Blackmarket er mee rijden doet je denken dat dit wel zo is, tenzij ze zo lekker gesponsord worden dat het niet uitmaakt of ze een vorkje meer of minder breken.
Comment of ervaring met het spul, anyone?
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » di jun 19, 2007 11:15 pm
Bro schreef:..en het feit dat oa de jongens van Blackmarket er mee rijden doet je denken dat dit wel zo is, tenzij ze zo lekker gesponsord worden dat het niet uitmaakt of ze een vorkje meer of minder breken.
Guy Marsh = Tonic Fabrications (van Fall Guy weet je wel)
BlackMarket team wordt gesponsored door "X-Fusion" en ze gebruiken de "Velvet" model van 't merk....maar om daarvoor nou Fox te laten vallen?..(of heeft Fox hun misschien laten vallen?)
-
Nami
Bericht
door Nami » wo jun 20, 2007 9:41 am
Opzich is het juist goed dat sponsors of juist de rijders zelf af en toe iets anders kiezen. Als alles goed uit pakt, dan hebben de nieuwe merken (RST, X Fusion, Society) weer een beter imago te pakken en de rijders gewoon gelegenheid gehad om gratis nieuw spul te testen. Dat Fox misschien uiteindelijk toch beter is, maakt dan opzich niet veel uit.
-
Bomber
-
Contacteer:
Bericht
door Bomber » do jun 21, 2007 3:57 pm
Naar mijn weten worden de wat luxere modellen van RST gemaakt in dezelfde fabriek waar Fox gemaakt wordt. D8 ook dat ze de goedkopere markt willen bedienen zonder de koppeling naar Fox.
De Vorken zijn naar mijn weten goed. Hier nog een lopend topic op een engels forum over deze vork:
http://www.ridestreet.co.uk/forum/viewtopic.php?t=4182
Cheers S.
-
bramus
-
Contacteer:
Bericht
door bramus » za jul 14, 2007 10:10 pm
zelfde fabriek is tegenwoordig normaal
er is ook een vork van RST die het zelfde is als een van Marzocchi (type weet ik niet meer) dus het wordt allemaal een pot nat.
eerst werden (bijna) alle vorken van Marzocchi in italie gemaakt en nu is dat ook al langzaam taiwan (in die richting dan) aan het worden.
Maar weer ff on-topic:
Ik vind die RST Space Jump vorken best strak uitzien als er een beetje reviews over zijn misschien wel eentje kopen.
Gr.
Bram