tik en stroeve vering 888R?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dope-on-Wheels
tik en stroeve vering 888R?

Bericht door Dope-on-Wheels » ma jul 28, 2008 12:02 pm

ik heb 2 vragen betreffende mijn 888R van marz, volgens mij uit 2002-2004 ongeveer. exact weet ik niet. hij heeft niet die dikke letters maar stikkers met 'bombproof' op 1 zijkant.
check:
Afbeelding

aangezien ik nog niet heel bekend ben met deze vorken wend ik mij het liefst tot mensen die dat wel zijn :)
mijn vragen zijn:

als ik me voorkant op til en laat hem vallen van een centimeter of 10-20cm op de voorvering dan hoor je een 'tik' uit een voorkpoot komen. is dit slecht? zit er iets niet goed? is het een normaal geluid uit een 888R? is het de binnenveer (ofzo) die tegen de buis aanslaat?

ook vind ik de demping nog wat stroef inveren. kan het zijn dat ik de binnenste vorkpoten moet invetten/smeren?

de vork heeft in een fiets gezeten die 5x gebruikt is. en dan 3 jaar geleden ofzo. en sinds 2 jaar ongeveer stil heeft gestaan. is het dan behoorlijk noodzakelijk om hem te servicen? weet iemand wat dat kost en waar ik het kan doen omgeving den haag? (sdg bikesports misschien?)

ik hoor het graag! binnekort een tripje in de planning dus is wel belangrijk dat ik zeker weet dat alles goed zit!

gr, hajo

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma jul 28, 2008 4:57 pm

Ik kan je niet direct helpen, maar bel anders Sjors van SDG eens op.
Een man van veel verstand als het om fietsen gaat. Wellicht weet hij het!?

Succes!

Lautje

Bericht door Lautje » ma jul 28, 2008 6:30 pm

Ik zou er even op rijden en flink wat inveren. Het kan zijn dat de olie in het verkeerde deel van de vork zit.

Als je de vork te zwaar vindt inveren dan zou de de preload kunnen aanpassen (veertje binnenin de vork verplaatsen), maar het kan ook zijn dat er te veel olie in zit.

Sjors heeft mijn 888 ook eens geserviced. Hij weet exact hoe het ding in elkaar zit.

Succes ermee! Erik

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di jul 29, 2008 8:45 am

Gezien de leeftijd(ook van de olie)zou ik hem zowiezo eens laten voorzien van verse sap.......

Grtz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

bjardy

Bericht door bjardy » do jul 31, 2008 11:02 pm

dat tikend geluid had ik ook
bij mij is het verdwenen met de vijzen van balhoofd en stuurpen
en derglijke even los te maken
dan alles terug proper aanspannen en was verdwenen
wie weet en kost nix
grtzzz

Plaats reactie