Chris King lager vervangen?
Moderator:Beheerders
Samen met een 2e hands frame, ben ik ook een CK balhoofd rijker geworden.
De vreugde was van korte duur, want na montage van de voorvork blijkt er enorm veel speling op het lager te zitten.
Een zoektocht op internet levert niet veel op. Zelfs op de CK site wordt met geen woord over het vervangen van het lager gerept. Alle onderdelen van het balhoofd worden er te koop aangeboden behalve lager en cups.
Ergens op dit forum staat dat het lager niet uit de cup kan. Ergens anders staat dat alle onderdelen vervangen kunnen worden, zelfs de kogeltjes. Iemand hier ervaring mee?
De vreugde was van korte duur, want na montage van de voorvork blijkt er enorm veel speling op het lager te zitten.
Een zoektocht op internet levert niet veel op. Zelfs op de CK site wordt met geen woord over het vervangen van het lager gerept. Alle onderdelen van het balhoofd worden er te koop aangeboden behalve lager en cups.
Ergens op dit forum staat dat het lager niet uit de cup kan. Ergens anders staat dat alle onderdelen vervangen kunnen worden, zelfs de kogeltjes. Iemand hier ervaring mee?
hier krijg je alles, en dat zelfs verzendkostenvrij - duurt alleen wat langer:
www.aspirevelotech.com
het zou ook kunnen zijn, dat de bovenste konusring (bearing cap) versleten is, i.p.v. het lager zelf.
www.aspirevelotech.com
het zou ook kunnen zijn, dat de bovenste konusring (bearing cap) versleten is, i.p.v. het lager zelf.
inderdaad - normaalgesproken hoef je King bearings alleen te servicen, en niet te vervangen, daarom mijn tip, om eerst lagers schoon maken, smeren, en de andere factoren(onderdelen) te controleren. Bovendien kosten de bearings al aardig wat, zodat je je af mag vragen, of je niet beter een nieuw balhoofd koopt, i.p.v. lagers te vervangen. Ik denk, dat de officiele weg zou zijn, om het balhoofd naar King te sturen, en zij vervangen de lagers dan (mocht het echt daar aan liggen).
Anders gewoon Aspire een mail sturen - zij antwoorden meestal direct.
Anders gewoon Aspire een mail sturen - zij antwoorden meestal direct.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Laat je LBS ze opsturen naar Cosmic (of doe het zelf), dan krijg je hem een paar dagen later blinkend weer terug, met nieuw lager. Kosten weet ik zo niet meer, mss wel verstandig om eerst even te vragen 
JJ

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
bedankt voor jullie reakties!
@ Sepp
Ik heb alles nog eens goed schoongemaakt en bekeken. De passing van de bearing cap is niet goed. Je zou best eens gelijk kunnen hebben dat hierdoor de speling wordt veroorzaakt. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld. Als dit de oorzaak is hebben de lagers hun reputatie van onverslijtbaarheid maar weer eens waar gemaakt!
Overigens biedt zelfs aspirevelotech geen vervangend lager aan.
@ JJ
Inderdaad goed om hier even de importeur van CK te vermelden voor toekomstige zoekers. www.cosmicsports.com
@ Sepp
Ik heb alles nog eens goed schoongemaakt en bekeken. De passing van de bearing cap is niet goed. Je zou best eens gelijk kunnen hebben dat hierdoor de speling wordt veroorzaakt. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld. Als dit de oorzaak is hebben de lagers hun reputatie van onverslijtbaarheid maar weer eens waar gemaakt!
Overigens biedt zelfs aspirevelotech geen vervangend lager aan.
@ JJ
Inderdaad goed om hier even de importeur van CK te vermelden voor toekomstige zoekers. www.cosmicsports.com