Avid BB7
Moderator:Beheerders
Hey,
Wegens jaren problemen met hydro's ben ik overgestapt op mechanische schijven.
Heb een setje deore's gekregen van een vriend-biker maar is toch niet wat het moet zijn.
Heeft er iemand ervaring met de mech. schijf van avid => BB7?
en wat met de juicy 3?
Alvast bedankt voor jullie reacties
grtzzz
Wegens jaren problemen met hydro's ben ik overgestapt op mechanische schijven.
Heb een setje deore's gekregen van een vriend-biker maar is toch niet wat het moet zijn.
Heeft er iemand ervaring met de mech. schijf van avid => BB7?
en wat met de juicy 3?
Alvast bedankt voor jullie reacties
grtzzz
Standaard stonden de mph op de giant (giant xtc nrs team). regelmatig vastgelopen caliper.
Daarna overgestapt op magura louise. Ik denk dat ik 2 Ã 3 keer per jaar een nieuwe remhendel kreeg, dit om de lekkages op te vangen. Ok, deze waren wel van een oudere generatie, maar heb er toch mijn buik van vol.
Heb zelfs een tijdje gereden met avid v-brakes (sd7). Deze hadden voldoende remkracht, maar ben nu aan nieuwe velgen toe, bijna doorgesleten, en eventjes de deores geplaatst van een kennis. Maar dat is niet alles, moet te hard knijpen en voelen sponzig aan. Vandaar nu de vraag of de bb7 een goede rem is, ga er wel bij zeggen, dat ik nog weinig "zware" afdalingen doe, rij meer rond in Vlaanderen en regelmatig op de vlaamse ardennen.
Daarna overgestapt op magura louise. Ik denk dat ik 2 Ã 3 keer per jaar een nieuwe remhendel kreeg, dit om de lekkages op te vangen. Ok, deze waren wel van een oudere generatie, maar heb er toch mijn buik van vol.
Heb zelfs een tijdje gereden met avid v-brakes (sd7). Deze hadden voldoende remkracht, maar ben nu aan nieuwe velgen toe, bijna doorgesleten, en eventjes de deores geplaatst van een kennis. Maar dat is niet alles, moet te hard knijpen en voelen sponzig aan. Vandaar nu de vraag of de bb7 een goede rem is, ga er wel bij zeggen, dat ik nog weinig "zware" afdalingen doe, rij meer rond in Vlaanderen en regelmatig op de vlaamse ardennen.
-
BB7 kunnen wat betreft remkracht goed mee met de betere hydraulische schijfremmen. Er is 1 nadeel en dat is dat je ze wel goed moet afstellen, als er te veel weerstand zit op je kabel, zal hij niet prettig te bedienen zijn. Dus wanneer je ze koopt, zorg er dan voor dat je de kabels geen onnodige bochten laat maken en geen scherpe bochten. Zorg er ook voor dat je met een vijl of dergelijke de buitenkabels (gainen) vlak vijlt aan de uiteinden.
Heb je hier geen zin in, dan zijn hydraulische remmen wel beter. Zelf vind ik de BB7s de allerbeste remmen die ik ooit gehad heb. Ik heb ze wel nooit voor DH of gelijkaardig gebruikt, enkel voor XC.
Heb je hier geen zin in, dan zijn hydraulische remmen wel beter. Zelf vind ik de BB7s de allerbeste remmen die ik ooit gehad heb. Ik heb ze wel nooit voor DH of gelijkaardig gebruikt, enkel voor XC.
- didadunlop
Ik rij zelf ook al tijden met BB7 en ik zeg dat ze ideaal zijn. Makkelijk af te stellen en overal te repareren. Voor mij ruim voldoende remkracht.
Wat wel belangrijk is dat je goede kabels monteerd. Dus geen standaard kabels van je LBS maar even investeren in flak jackets of nog beter Goodridge binnen en buitenkabels.
Wat wel belangrijk is dat je goede kabels monteerd. Dus geen standaard kabels van je LBS maar even investeren in flak jackets of nog beter Goodridge binnen en buitenkabels.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
is dit een bb7?
misschien een beetje "domme" vraag maar is dit een bb7? Zat op een Giant Warp (goedkope fully). Doe er niets mee; als je deze een keer wilt proberen dan mag je hem wel een tijdje lenen om te kijken of het iets is (heb er wel maar één). Laat maar weten

"plotseling gebeurde er niets" HB