Samenstelling XT complete groep

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Beerfly
Samenstelling XT complete groep

Bericht door Beerfly » za nov 23, 2013 10:45 am

Ik wil voor mijn nieuwe SC Chameleon een complete xt dubbel groep aanschaffen en een Race Face narrow wide front ring om 1*10 te gaan rijden. De dubbel kan ik dan altijd nog monteren mocht het nodig zijn en prijstechnisch maakt het weinig uit.

Question 1: Gaat 1*10 met een long cage RD goed werken? Is een dubbel groep ook met Short cage RD te krijgen?

Question 2: Waar is een XT groep voordelig te krijgen incl remmen en schijven?
Ritchey p650b 2015
Turner Burner 2014
Specialized Rockhopper 1992

fbkona

Bericht door fbkona » za nov 23, 2013 9:36 pm

Volgens mij heeft de lengte van de RD te maken met je cassette.
Bij een cassette met bv een 36 tands tandwiel achter kun je niet met een short cage RD rijden.
Hoe kleiner het grootste tandwiel achter is, hoe korter de RD.
Staat ook wel bij de technische specificaties.
Intense Uzzi. R.I.P.

joddi

Bericht door joddi » di nov 26, 2013 10:39 pm

Nee de lengte van de kooi heeft niet te maken met de cassette, kijk bijv. naar de Zee groep deze heeft een korte kooi en werk icm een 12-36 cassette.

het gaat meer om het verschil in kettinglengte wat het noodzakelijk maakt om soms een lange kooi te moeten rijden.

Als je 1x10 wilt rijden, hoezo ga je niet voor een Zee shifter/derr combi nauwelijks zwaarder dan XT en bedoelt voor 1x10 en werkt echt super. evt. wel een setje XT remmen mocht je de Zee's te zwaar vinden crankstel kan je ook voor pakken wat je wilt.

Plaats reactie