Banden
Moderator:Beheerders
-
Re:Banden
Ja, met Swalbe Fast Fred, Hutchinson Python en Continental Twister Pro.
Allemaal UST. Ik vind de Python banden wel lekker veel grip hebben, maar zijn zo door het rubber heen..
Schwalbe, ja, super banden! Lekker licht, snel en weining grip
Continental, nee, niet echt.. ook snel lek..
V.
Allemaal UST. Ik vind de Python banden wel lekker veel grip hebben, maar zijn zo door het rubber heen..
Schwalbe, ja, super banden! Lekker licht, snel en weining grip

V.
The Flying V schreef:
Ja, met Swalbe Fast Fred, Hutchinson Python en Continental Twister Pro.
Schwalbe, ja, super banden! Lekker licht, snel en weining grip![]()
V.
Kijk, aan jou heb ik wat! Dank je wel :-*
Ik heb net Conti Explorer UST op mijn rig gezet en sta versteld van de gebodene grip. Nog niet lek gereden dus daar kan ik niets over zeggen.
Verder heb ik 4 jaar lang Conti Vertical pro(tection) gereden en nog nooit lek gereden. Super veel grip en rollen goed. Wel oppassen met natte boomwortels.
Conti Twister bieden voor mij serieus te weinig grip en snel lek.
Michelin Front S en XLS waren ook super maar neem wel de 2.1 versie. Let op: zeer lage rolweerstand
en toch veel grip ???
Verder heb ik 4 jaar lang Conti Vertical pro(tection) gereden en nog nooit lek gereden. Super veel grip en rollen goed. Wel oppassen met natte boomwortels.
Conti Twister bieden voor mij serieus te weinig grip en snel lek.
Michelin Front S en XLS waren ook super maar neem wel de 2.1 versie. Let op: zeer lage rolweerstand

-
ZAG schreef:
als je die schwalbe FF wil, heb er twee in de schuur hangen, zo goed als nieuw, geen UST en de 2.00 light versie.
mail me maar als je interesse hebt
Heb gehoord dat die erg snel lek gaan. Klopt dat? Wil je ze daarom weg?
V.
Ninko schreef:
Gaan niet snel lek en in de fiets kwamen ze als beste uit de test...
Oké, ze kwamen als beste uit de test, maar ik vind dat ze wel snel lek gaan. Ik kijk het nog even aan anders gaan ze de verkoop in. 2x FF light en 2x Skinny Jimmy light.
Waarom overstappen op iets anders ?? Rij al tijden met die IRC"s en ik vind ze geweldig... voorspelbaar in de bochten, slijten niet megasnel en ze kosten niet echt veel ...
Of ben je gewoon toe aan iets anders ?? ::)
crooswijk schreef:
Waarom overstappen op iets anders ?? Rij al tijden met die IRC"s en ik vind ze geweldig... voorspelbaar in de bochten, slijten niet megasnel en ze kosten niet echt veel ...
Mijn bezwaar tegen IRC: Slijtage = "megasnel"
ZAG schreef:
als je die schwalbe FF wil, heb er twee in de schuur hangen, zo goed als nieuw, geen UST en de 2.00 light versie.
mail me maar als je interesse hebt
Bedankt voor het aanbod maar als "t Schwalbe wordt, wordt het de FF 2.35
crooswijk schreef:
Heb je het dan ook over de Mythos XC Slick of een ander type?
Ik weet niet welke crooswijk bedoelt, maar ik heb met die mythos slick gereden, stuurt inderdaad prima maar ik had em toch wel heel rap opgerookt...
Zeker als je ook nog "s wat (verbindings)kilometers moet maken op asfalt oid dan wordt de naam slick wel heel gauw heel toepasselijk...
Zeker als je ook nog "s wat (verbindings)kilometers moet maken op asfalt oid dan wordt de naam slick wel heel gauw heel toepasselijk...
-
@Spook-E, rijd je ook met de UST versie?
V.
V.
-
@Brum, welke?
V.
V.
Spook-E schreef:
[The Flying V schreef:Continental, nee, niet echt.. ook snel lek..
Rij zelf met de Twisters (geen protection) en rij nooit lek...
Afgezien van een kopspijker maar denk dat je dan met iedere band lek rijdt.
Continental Twister Pro heeft anti-leklaag (441 gram, iets zwaarder dus).