Speling achternaaf mavic crossroc
Moderator:Beheerders
hey people!!
Laatst ben ik weer es wezen fietsen, kom ik thuis, heb ik me fiets schoongemaakt, kom ik erachter dat ik mijn achterwiel zijdelings kan bewegen...
Het gaat hier om een setje Mavic Crossroc, bouwjaar eind 2001.
Klopt het dat dan de lagers zijn versleten?
Of kun je met een of andere sleutel een moertje aandraaien waardoor er minder speling oploopt?
Speling houdt bij deze in: een 3 mm naar beide kanten...
ALvast bedankt!!
Laatst ben ik weer es wezen fietsen, kom ik thuis, heb ik me fiets schoongemaakt, kom ik erachter dat ik mijn achterwiel zijdelings kan bewegen...
Het gaat hier om een setje Mavic Crossroc, bouwjaar eind 2001.
Klopt het dat dan de lagers zijn versleten?
Of kun je met een of andere sleutel een moertje aandraaien waardoor er minder speling oploopt?
Speling houdt bij deze in: een 3 mm naar beide kanten...
ALvast bedankt!!
-
Re:Speling achternaaf mavic crossroc
ist dan niet gewoon net als bij "normale" naven gewoon de bouten aandraaien, netzolang tot de speling weg is?
:-[
Pfft... weet je he... ik ben totaal niet bekend op het gebied van naven.. en de LBS zei dat het niet zo"n enorme ramp was dat er een beetje speling opzat...
Ik hem gevraagd waar het aan lag: aan de lagers... maaruh is dat ook zo?
Pfft... weet je he... ik ben totaal niet bekend op het gebied van naven.. en de LBS zei dat het niet zo"n enorme ramp was dat er een beetje speling opzat...
Ik hem gevraagd waar het aan lag: aan de lagers... maaruh is dat ook zo?
- litespeed.ocoee.fs
volgens mij hebben de crossroc"s net als mijn crossride"s gewoon industrielagers met een as die gewoon na testellen is (licht conische oploop in de lagers). Dit gaat met behulp van een bij mijn set bijgeleverd haaksleutelje, gewoon aan de buitenzijde van je naaf (de sluitcups zijn voorzien van 4 gaatjes waar de sleutel inpast). koud kunstje duss...
suc6
suc6
idd bij crossmax enz wel maar bij de crossroc dus NIET!!!
Lagers rot betekent dus vervangen. Die crossroc"s zijn trouwens wel mega slecht afgedicht, lagers draaien veel te snel alweer rot doordat het water er zo instroomt......
Gegroet
Lagers rot betekent dus vervangen. Die crossroc"s zijn trouwens wel mega slecht afgedicht, lagers draaien veel te snel alweer rot doordat het water er zo instroomt......
Gegroet
k rij zelf ook crossroc (disc) en had meteen na een paar keer rijden ook al zijdelingse speling op zowel het voor- als achterwiel. Gwoon naven afstellen en als je er geen ervaring mee hebt, gwoon aan fietsenmaker vragen...
Thnx gasten... ben vandaag ff na school naar de LBS geweest, vast laten draaien, en het loopt nu weer lekker soepel.
Zonder speling natuurlijk.
Nu de volgende hindernis: weet iemand wat voor sleuteltje erop moet? Ik heb al bij B2B gekeken.... maar daar zie ik nix staan...
Het lijkt me wel handig om dat zelf te kunnen...
Zonder speling natuurlijk.
Nu de volgende hindernis: weet iemand wat voor sleuteltje erop moet? Ik heb al bij B2B gekeken.... maar daar zie ik nix staan...
Het lijkt me wel handig om dat zelf te kunnen...
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Heb je dat sleuteltje niet bij de wielen gekregen. Volgens mij is het een dingetje met een half cirkeltje met daarop 4 puntjes die in de gaatjes van de ring (die ring met 6 gaatjes) op de naaf passen.
asphaltdude on the rocks schreef:
Heb je dat sleuteltje niet bij de wielen gekregen. Volgens mij is het een dingetje met een half cirkeltje met daarop 4 puntjes die in de gaatjes van de ring (die ring met 6 gaatjes) op de naaf passen.
Niet erbij gekregen nee... is de enigste doos die ik nie heb...
Naja... ik ga weer eens op zoek bij de LBS in het magazijn....
Slotje!! :-*