probleempje cranks
Moderator:Beheerders
Ik heb een probleempje met mijn cranks (zijn er van suntour, geen topkwaliteit dus).
Ik wou ze demonteren maar dit lukte niet met enkel rubberhamer. Ik heb dus zo een cranktrekker gekocht van bbb en nu begint het probleem.
Blijkbaar past de draad van die cranktrekker niet op mijn cranks!!!
Iemand met zelfde probleem of iemand met suggesties om ze op een andere manier los te krijgen?
mvg
Koen.
Ik wou ze demonteren maar dit lukte niet met enkel rubberhamer. Ik heb dus zo een cranktrekker gekocht van bbb en nu begint het probleem.
Blijkbaar past de draad van die cranktrekker niet op mijn cranks!!!
Iemand met zelfde probleem of iemand met suggesties om ze op een andere manier los te krijgen?
mvg
Koen.
-
Re:probleempje cranks
heb je geen crancktrekken voor octalink of isis gekocht i.p.v 4 kante as?? want ik weet niet zeker of die draad wel hetzelfde is..... ???
Het is bij mij een vierkante as en de cranktrekker zou daarvoor bestemd zijn!
- Xircuit
- Contacteer:
Die van BBB is voor isis en octalink én vierkant. kwestie van het kunstof kapje er afhalen.<<<mischien is dat "t probleem....
SR suntour maakt wat afwijkende spullen, maar volgens mij moet het gewoon passen.
SR suntour maakt wat afwijkende spullen, maar volgens mij moet het gewoon passen.
Ik heb de draad van het tooltje al beetje beschadigd in het erop wringen.
Ik versta er niets van!! Klote dingen van suntour, op mijn koersfiets werkt dat spul perfect!
Ik versta er niets van!! Klote dingen van suntour, op mijn koersfiets werkt dat spul perfect!
ff langs de LBS, die weten vast wel wat
-
hahaha, ik ad vorige maand m"n crankset van suntour er af moeten halen met een slijptol. Waarom? Omdat ik de cranktrekker er in had gedraait, draai de trekker tegen de bb aan, pak de steeksleutel, draai zoals altijd efkes flink. Normaal komt dan gewoon m"n crankset er af, maar toen dus niet. Wat er wel gebeurde? Ik trok het draad uit m"n crankset. Toen waren de (spreekwoordelijke) rapen gaar, want hoe krijg je nen crankset er af zonder cranktrekker?
Ik zweer het, cranktrekker gaf geen krimp, dies nog helemaal 101% Maar dat cranksetje had ik er dus met de slijptol al moeten slijpen
Sindsdien maar een "echt" cranksetje aangeschaft, dat werkt stukken beter ;D
Ik zweer het, cranktrekker gaf geen krimp, dies nog helemaal 101% Maar dat cranksetje had ik er dus met de slijptol al moeten slijpen

Sindsdien maar een "echt" cranksetje aangeschaft, dat werkt stukken beter ;D
je krijgt hem er ook af door gewoon eens flink wat drops te maken nadat je de bout los hebt. Kijk wel uit voor je ballen
draad voor octalink/isis/vierkant is krek hetzelfde!!!!
alleen heb je voor de eerste 2 een doppie nodig zodat de cranktrekker niet in de as valt.....
Schroefdraad moet altijd passen, ik zou hem eerst wat opschonen en goed recht erin draaien
GreetZ Rob
alleen heb je voor de eerste 2 een doppie nodig zodat de cranktrekker niet in de as valt.....
Schroefdraad moet altijd passen, ik zou hem eerst wat opschonen en goed recht erin draaien
GreetZ Rob