Nieuwe Hayesschijf sleept een beetje

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Remon M535i
Nieuwe Hayesschijf sleept een beetje

Bericht door Remon M535i » vr mar 11, 2005 3:29 pm

Hallo heb net m"n nieuwe hayessetje gemonteerd en ben weer helemaal het mannetje wat een heerlijke ankers zeg en makkelijk te monteren en afstellen door dat postmountsysteem. Geen gedoe met vulringetjes.
Echter achter sleept (niet veel hoor) hij een beetje en het lijkt dat de schijf krom is maar als ik verder kijken en laat het wiel vrij draaien dan zie ik de casette ook lekker bewegen tov het wiel....Kan het daar soms ergens in zitten...? Wiel is niet nieuw namelijk.

Alvast bedankt, Remon.

jojo

Re:Nieuwe Hayesschijf sleept een beetje

Bericht door jojo » vr mar 11, 2005 4:03 pm

Klein beetje olie uit het systeem halen, heb ik zelf ook moeten doen met mijn hayes. (hoewel de mijne nog steeds een heel klein beetje aansleept, maar niet irriterend).

Opzich zou het niks met je casette te maken hebben, zit los van de schijf bevestiging.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr mar 11, 2005 4:09 pm

de lagers van je naaf zijn nog goed?
olie uit de remmen halen lijk me geen goed idee.

Remon M535i

Bericht door Remon M535i » vr mar 11, 2005 4:45 pm

Olie laat ik er niet uit. Probleem sowieso is dat de as van de quickrelease krom is en daarnaast lijkt het dus of de cassette scheef op de body zit (als jullie het nog begrijpen).

Remon M535i

Bericht door Remon M535i » vr mar 11, 2005 5:03 pm

Hehe hij loopt inmiddels wel helemaal vrij. Wat een remkracht zeg vergeleken bij Magura Julie.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » zo mar 13, 2005 4:13 pm

hayes heeft inderdaad een heel grote remkracht :) heeft zen voor en zen nadelen , ik rijd voor en achter hayes op 8 inch schijven en dat remt wel enorm goed maar soms moet je wel een beetje oplette da je niet te hard je voorrem gebruikt als het wat schuift , want anders ga je op je bek. na een tijdje went dit wel hoor :) maar int begin toen ik em had ook wel eens aan mispakt in gladde bochten ;)

tank24

Bericht door tank24 » zo mar 27, 2005 8:19 pm

heb ook hayes en ben er zeer te spreken over

Plaats reactie