Re:Chainsuck voorblad midden
Moderator:Beheerders
-
Wat valt er te doen aan chainsuck op het middenblad voor???
Ik heb er alleen last van als ik ruime tijd door de blubber rijd. Nadat ik alles heb afgespoeld loopt de ketting weer normaal. Oh ja, alles is XT en zit er zo"n half jaar/ 1000 km op.
Wordt dat een nieuw blad/ ketting/ ketting inkorten?
Please help me!
Thanx.
Ik heb er alleen last van als ik ruime tijd door de blubber rijd. Nadat ik alles heb afgespoeld loopt de ketting weer normaal. Oh ja, alles is XT en zit er zo"n half jaar/ 1000 km op.
Wordt dat een nieuw blad/ ketting/ ketting inkorten?
Please help me!
Thanx.
-
Tsja kans op chainsuck met bagger is altijd zeer groot. Wat je sowieso even moet doen is controleren of er eventueel nog bramen op het tandblad zitten en die dus verwijderen. Daarnaast kun je kijken of je zo"n anti-chainsuckblokje kan monteren.
Succes, Remon.
Succes, Remon.
-
Nooit van gehoord; antichainsuckblokje. Tell me more!
Thanx
Thanx
Helm schreef:
Nooit van gehoord; antichainsuckblokje. Tell me more!
Thanx

waarschijnlijk smeer je teveel en/of te vet waardoor er veel vuil blijft hangen aan ketting en tandwiel.
XT staat niet echt bekend als chainsuck gevoelig dus aan je cranks zelf zal het niet liggen.
Je geeft zelf al aan wat de oorzaak is: blubber!
dusssss©
XT staat niet echt bekend als chainsuck gevoelig dus aan je cranks zelf zal het niet liggen.
Je geeft zelf al aan wat de oorzaak is: blubber!
dusssss©
-
Er zijn nog een paar mogelijkheden om het bij de bron aan te pakken.
Opnieuw afstellen van je derrailleurs, de ketting een schakel korter of langer maken, andere smeermiddelen gebruiken, bij een fully een iets andere afstelling achterdemper.
Kortom een kwestie van uitproberen.
Succes.
Opnieuw afstellen van je derrailleurs, de ketting een schakel korter of langer maken, andere smeermiddelen gebruiken, bij een fully een iets andere afstelling achterdemper.
Kortom een kwestie van uitproberen.
Succes.
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn XT shimano suck bladen. Dit gebeurde al binnen 500 km, ook onder slechte omstandigheden.
XT middenblad eraf gehaald en TA of BBB blad erop.
Mag ook een ander zijn maar hij moet wel CNC gefreesd zijn.
Weet zeker dat je het probleem voor 99.5 % kwijt bent.
Succes.
XT middenblad eraf gehaald en TA of BBB blad erop.
Mag ook een ander zijn maar hij moet wel CNC gefreesd zijn.
Weet zeker dat je het probleem voor 99.5 % kwijt bent.
Succes.
-
Ik hoop dat het helpt, zelf heb ik alle drie mijn voorbladen vervangen voor Black Spire bladen(toch niet de minste) en nog was het probleem niet opgelost. Wel is het zo dat ik wel vrij vaak hoor dat het met XT bladen gebeurd.
-
Hey wat is het nu: XT chainsuck-gevoelig of niet? :-X Is enkel het middenblad en alleen na een tijdje blubber. Ik denk dat ik eerst maar eens op zoek ga naar een braampje, alvorens ik de hele shit ga vervangen.
Maar wat is CNC gefreesd?
Wat betreft smeermiddel gebruik ik Pedros, da"s toch niet te vet?
In ieder geval thanx voor de tips! Het weer gaat de goede kant op dus blubber blijft voorlopig uit :P
Maar wat is CNC gefreesd?
Wat betreft smeermiddel gebruik ik Pedros, da"s toch niet te vet?
In ieder geval thanx voor de tips! Het weer gaat de goede kant op dus blubber blijft voorlopig uit :P
Ik heb hetzelfde issue met zowel xt als xtr op het middenste blad.
En dat alleen als het heel vettige ondergrond is.
Voor de rit smeren met teflon of met een heel lichte olie (merk vergeten) geeft niks verschil.
Bladen zijn geinspecteerd op bramen of scheve tanden enzo...
Het lijkt of de modder de ketting TE veel doet vastplakken aan het blad.
Z.
En dat alleen als het heel vettige ondergrond is.
Voor de rit smeren met teflon of met een heel lichte olie (merk vergeten) geeft niks verschil.
Bladen zijn geinspecteerd op bramen of scheve tanden enzo...
Het lijkt of de modder de ketting TE veel doet vastplakken aan het blad.
Z.
Helm schreef:
Hey wat is het nu: XT chainsuck-gevoelig of niet? :-X Is enkel het middenblad en alleen na een tijdje blubber.
Wederom kom je zelf met de oplossing, als je bramen hebt, heb je erook last van als alles schoon is. En dat is niet zo volgens jou.
Je hebt er last van als het vies is, DAT IS DUS HET PROBLEEM!!!!
Blubber plakt aan je ketting & tandbladen omdat deze te vet zijn>chainsuck.
Oplossing: gebruik een droger smeermiddel, De Pedro"s die ik ken zijn aardig vettig (ice wax & syn lube)
Zowiezo een avond vantevoren smeren en voordat je gaat rijden een doek langs de ketting halen om het overtollige smeermiddel te verwijderen. (de ketting hoeft alleen van binnen gesmeerd te zijn)
Of droger smeren, Finish line(rode dop) of wat ik zelf gebruik en heel erg tevreden over ben; Supreme Black(http://www.supremeblack.nl/. Op deze site vind je ook veel nuttige info over kettingonderhoud.
dusssss©
Thx BOSS ik ga het eens proberen zoals jij voorstelt.
Z.
Z.
-
BOSS schreef:
Wederom kom je zelf met de oplossing, als je bramen hebt, heb je erook last van als alles schoon is. En dat is niet zo volgens jou.
Je hebt er last van als het vies is, DAT IS DUS HET PROBLEEM!!!!
Blubber plakt aan je ketting & tandbladen omdat deze te vet zijn>chainsuck.
Oplossing: gebruik een droger smeermiddel, De Pedro"s die ik ken zijn aardig vettig (ice wax & syn lube)
Zowiezo een avond vantevoren smeren en voordat je gaat rijden een doek langs de ketting halen om het overtollige smeermiddel te verwijderen. (de ketting hoeft alleen van binnen gesmeerd te zijn)
Of droger smeren, Finish line(rode dop) of wat ik zelf gebruik en heel erg tevreden over ben; Supreme Black(http://www.supremeblack.nl/. Op deze site vind je ook veel nuttige info over kettingonderhoud.
dusssss©
Hey Boss, ik snap heus wel dat de modder deel van het probleem is maar ik denk dat het ook deels aan de drivetrain ligt. Ik bedoel, in de herfst was het ook volop blubber, smeerde ik ook met Pedros en deed alles het prima!
Off topic: ben jij salesman van dat supreme-black ofzo? Die site kwam erg tell-sell achtig over.
Maar als het werkelijk zo goed is wil ik het wel eens proberen, maar eerst ga ik braampjes zoeken....
Helm schreef:
Ik bedoel, in de herfst was het ook volop blubber, smeerde ik ook met Pedros en deed alles het prima!
Off topic: ben jij salesman van dat supreme-black ofzo? Die site kwam erg tell-sell achtig over.
Ja dat zei je er in eerste instantie niet bij.........Moet ik dat maar raden ofzo????
En nee, ik ben geen salesman, maar het is gewoon een goed produkt vind ik.
En jah het word thuis door iemnad gemaakt ja, maar who gives a fuck???? Het werkt erg goed en is niet duur.
dussssss©
Ik weet uit ervaring dat chainsuck op het middenblad een bekend probleem is bij LX, XT ent XTR bladen. Ik gebruik daarom al een paar jaar TA bladen, deze geven (bijna) geen chainsuck problemen.
En ook ik ben een tevreden Supremeblack (nee geen aandeelhouder/eigenaar). gebruiker.
En ook ik ben een tevreden Supremeblack (nee geen aandeelhouder/eigenaar). gebruiker.