hollowtech II cranckset in combinatie met italiaanse draad

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bieste
Contacteer:
hollowtech II cranckset in combinatie met italiaanse draad

Bericht door bieste » di jan 17, 2006 10:49 pm

Ik wou een LX hollowtech II crankset plaatsen op mijn strandbike. Het probleem is nu dat de draad van het bracket Italiaanse draad is.De cups van LX crankset passen dus niet. Kan ik dit oplossen door cups te plaatsen van een hollowtech II race. Deze zijn beschikbaar voor Italiaanse draad. Het enige probleem is de breedte van het bracket, bij mij 70 mm (zoals bij race), bij een mountainbike 68 of 73 mm . Kan ik dit verhelpen door met de breedte van de spacers te spelen? En is de diameter van de as van beide crankset de zelfde of zit er daar ook een verschil in. Dit zou ik dan wel kunnen oplossen door andere lagers te plaatsen.
Iemand ervaring hier mee?
Alvast bedankt.

Brum.

Bericht door Brum. » di jan 17, 2006 11:17 pm

Mij lijkt het allemaal wat duur voor op een strandbike. Gewoon een degelijk XT vierkant BB'tje met een 440 crankstel, lekker goedkoop, superdegelijk en boeit niet als het wat corrodeert van het zout...

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » wo jan 18, 2006 7:33 am

inderdaad , nix is zo erg als strand race voor je materiaal..

bieste
Contacteer:

Bericht door bieste » wo jan 18, 2006 12:15 pm

Dat valt allemaal wel goed mee zo'n strandrace. Als je daarna de bike goed onderhoudt is er niks aan de hand.
Stel dan dat het geen bike is om te strandracen. Wat kan ik dan doen?
Ik ben ook niet van plan om eeuwig te strandracen, maar die bike wordt ook gebruikt voor de platte tt's in het vlaanderenland.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » zo jan 22, 2006 9:37 am

ja ok , maar dan moet je idd je bike wel HEEL doed onderhoude.. als in elemaal uit mekaar hale :o

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo jan 29, 2006 5:50 pm

Ik weet het niet zeker maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de asmaat anders zou zijn omdat dat de productie veel moeilijker maken zou en ze toch wel compatibel met hun eigen spullen willen zijn (hoop ik? :( ).

Ik zou of Shimano zelf even bellen erover of naar de grotere fietsenzaak gaan en het daar even vragen.

Een gewone XT crankset zou mooier zijn maar als het net even te duur is, tja...

Je kan je XT lagers waarschijnlijk nog wel makkelijk verkopen want die schijnen niet echt slijtvast te zijn (van wat ik gehoord heb dan, de mijne werken nog prima).
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

wictor

Bericht door wictor » zo jan 29, 2006 9:36 pm

In principe is de makkelijkste oplossing een 105/Ultegra set bracket cups monteren, en het verschil in inbouwbreedte opvullen met ringen (zoals je ook op een three-piece crank op de BMX of dirt fiets zou doen).

Plaats reactie