Werking vering

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DinoDownhill
Werking vering

Bericht door DinoDownhill » do jun 15, 2006 9:43 pm

Zou iemand me misschien kunnen helpen met het volgende :

Een dwarsdoorsnede van een luchtdemper en een oliedemper, zijn op google zo niet te vinden.In iedergeval ben ik benieuwd naar de werking van de positive en negatieve luchtkamer in een luchtdemper . En wat verandert er eigenlijk bij het veranderen van elastomeerkussentjes in een elastomeervork ik weet dat ze verkrijgbaar zijn in 3 hardheden (geel / Groen / rood ? / maar indien je een hardere elastomeer voor een zachtere inwisselt verandert dan alleen de doorslaggrens of reageert de vork nu ook iets sneller op schokken ?

????????? :? [/list]

pijnig jezelf met nadenken , vallen doet pijn ;)
Laatst gewijzigd door DinoDownhill op zo jun 18, 2006 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Toedeledokie

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jun 15, 2006 9:45 pm

Zou je eens willen beginnen met je topictitel aan te passen zodat dat duidelijk is en je vragen wat helderder te formuleren...

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do jun 15, 2006 11:14 pm

Elastomeer vorken.. wel erg oldscool.. zijn ze niet uitgedroogd :o
Hoe harder de elastomeer des te stugger veert de vork en is meer bedoeld om de vork aan te passen aan het gewicht van de rijder.

Cheers S.

DESL

Re: Werking vering

Bericht door DESL » zo jun 18, 2006 4:29 pm

DinoDownhill schreef:Zou iemand me misschien kunnen helpen met het volgende :

Een dwarsdoorsnede van een luchtdemper en een oliedemper, zijn op google zo niet te vinden.In iedergeval ben ik benieuwd naar de werking van de positive en negatieve luchtkamer in een luchtdemper . En wat verandert er eigenlijk bij het veranderen van elastomeerkussentjes in een elastomeervork ik weet dat ze verkrijgbaar zijn in 3 hardheden (geel / Groen / rood ? / maar indien je een hardere elastomeer voor een zachtere inwisselt verandert dan alleen de doorslaggrens of reageert de vork nu ook iets sneller op schokken ?

????????? :? [/list]

pijnig jezelf met nadenken , vallen doet pijn ;)
Toets eens "exploded view of mtb air shock in" of zoiets in Google of kijk hier eens :http://forums.farkin.net/showthread.php?t=46579 ;)
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

DinoDownhill

Bericht door DinoDownhill » zo jun 18, 2006 10:46 pm

Steelboy schreef:Zou je eens willen beginnen met je topictitel aan te passen zodat dat duidelijk is en je vragen wat helderder te formuleren...

Niet duidelijk dan ?? Ok :

-In welke kleuren zijn elatomeerkussentjes verkrijgbaar ?
-Wat is de functie van elastomeerkussentjes in een voorvork ?
-Wie weet ergens op i-net een dwarsdoorsnede afbeelding te vinden van de werking van een luchtdemper ?

Als het nu niet duidelijk is...
Toedeledokie

DinoDownhill

Bericht door DinoDownhill » zo jun 18, 2006 10:49 pm

Bomber schreef:Elastomeer vorken.. wel erg oldscool.. zijn ze niet uitgedroogd :o
Hoe harder de elastomeer des te stugger veert de vork en is meer bedoeld om de vork aan te passen aan het gewicht van de rijder.

Cheers S.
mmhh ok...elastomeer voorvorken oldscool valt wel mee toch ! volgens mij is de veervorspanning meer de vork aan het gewicht van de rijder aan te passen ... de elastomeerkussentjes zitten aan het eind dus lijken mij meer daar te zitten om doorslag te voorkomen.....
Toedeledokie

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma jun 19, 2006 11:03 pm

Elastomeer is oldskool of goedkoop (over het algemeen op wat uitzonderingen na), tis maar hoe je het bekijkt.

Plaats reactie