Fox RLT lekt olie

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Fox RLT lekt olie

Bericht door Gène » ma jul 03, 2006 8:39 am

Bah, gisteren kwam ik tot de ondekking dat m'n vork een beetje olie lekte bij de treshhold draaiknop onder aan de rechter vorkpoot. Dit 1 uur voor een wedstrijd.

Nu weet ik niet of er iets teveel olie inzat waardoor dit door het warme weer naar buiten wilde?? Ik kan het me haast niet voorstellen.

Gisteravond lekte die niet meer, of er zit niks meer in, dat kan natuurlijk ook.

Ik bel vanmiddag ff m'n lbs. Maar heeft iemand dit nog eens meegemaakt?

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma jul 03, 2006 8:46 am

Ik heb dit weekend ook met mijn '04 RLT gereden, maar niks gemerkt van lekkage (of ik heb er gewoon niet op gelet).

Een Fox is op zich ook vrij makkelijk uit elkaar te halen met het juiste gereedschap, anders even opsturen naar Sabma / Akkermans of je LBS

Gène

Bericht door Gène » di jul 04, 2006 10:33 am

Ik heb even gebelt met m'n lbs. Het bleek niet zo'n probleem te zijn. De vork lekt inmiddels niet meer. Gisteren even nagekeken. De pakking of dop onderaan bij de tresholt knop draaide met de knop mee. Dus als ik aan de blauwe knop draaide dan komt de pakking/ dop mee naar buiten, waardoor er wat olie naar buiten kwam. Er zat gelukkig geen druk op de olie, want bij inveren van de vork spoot de olie niet naar buiten.

M'n lbs vertelde me, dat de olie daar puur zat voor interne smering. Komende week ff langs gaan, in het najaar zal ik de vork wel weer laten servicen.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Plaats reactie