hayes?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jojo
hayes?

Bericht door jojo » wo aug 02, 2006 7:43 pm

Mijn schijf slijt beetje aan, dus dacht ff afstellen. Maar nu blijkt dat ik mijn remklauw eigelijk meer opzij (links) moet schuiven, maar dit niet wil aangezien hij al helemaal naar links zit. en de linker zuiger staat ook meer naar buiten dan de rechter.

Oplossing leek mij om de rem te ontluchten, maar helaas werkte dat niet. staat nu weer in precies dezelfde stand.

iemand anders een oplossing?

opzich slijt hij niet veel aan, maar het linker blokje slijt nu sneller dan de rechter (beetje evenwicht is wel fijn ;) )
keybone collector!!!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo aug 02, 2006 11:03 pm

daar heb ik mij bij mijn formula remmen bij neer gelegd.

volgens mij komt het omdat de olie in aan de ene kant, daar waar de remleiding in de remklauw komt net iets eerder tegen de remblok drukt dan bij het andere remblokje.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo aug 02, 2006 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo aug 02, 2006 11:05 pm

Welke hayes zijn het? Helpt ook weer bij het begrijpen van je probleem
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

cHoc

Bericht door cHoc » do aug 03, 2006 6:53 am

zitten de blokken in de caliper wel in het midden, en bij het aanknijpen en loslaten van de remmen gaat dan de ene misschien sneller als de andere?
shoot me again, I ain't dead yet

Rabelista

Bericht door Rabelista » do aug 03, 2006 9:04 am

Dat probleem had ik ook bij mijn achterrem.
Gewoon een heel dun ringetje tussen de remklauw en de aansluiting geplaatst. Maar hayes remmen stellen zich toch af op de schijf?

N I E L S

Bericht door N I E L S » do aug 03, 2006 7:40 pm

Azonic: Hij wil zijn klauw naar links, minder ringen dus. Hayes stelt zich niet af, dat moet je zelf doen. Omdat het postmount is kun je hem vrij goed centreren ten opzichte van het ringetjes verhaal.

Is het niet gewoon een sticky piston? Geen groot probleem en makkelijk op te lossen.

Wat Jurriaan zegt lijkt mij heel onwaarschijnlijk.

jojo

Bericht door jojo » vr aug 04, 2006 7:12 pm

Zijn de HFX versie.

De zuigers zitten niet in het midden, de linker steekt meer uit dan de rechter. maar gaan wel gelijk naar binnen (tegen de schijf).
keybone collector!!!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr aug 04, 2006 8:35 pm

N I E L S schreef:Azonic: Hij wil zijn klauw naar links, minder ringen dus. Hayes stelt zich niet af, dat moet je zelf doen. Omdat het postmount is kun je hem vrij goed centreren ten opzichte van het ringetjes verhaal.

Is het niet gewoon een sticky piston? Geen groot probleem en makkelijk op te lossen.

Wat Jurriaan zegt lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
Magura HS33 deden bij mij hetzelfde. (dus licht het niet aan mij ;) )

jojo

Bericht door jojo » vr aug 04, 2006 8:48 pm

Hoe is een sticky piston op te lossen trouwens?
keybone collector!!!

N I E L S

Bericht door N I E L S » za aug 05, 2006 2:26 pm

@ Jurriaan:

Als je er naar kijkt kan het misschien zijn dat de ene kant eerder naar buiten komt dan de andere maar dat wil niet zeggen dat ie zo blijft staan of dat er daar meer kracht op het blokje komt te staan.

Sticky piston kun je verhelpen door je zuiger wat verder uit je caliper te duwen, maar volgens mij heb ik daar al eens wat over geschreven dus ik ga er even kort op in. Haal je blokken eruit en je caliper van je fiets, knijp je remmen in, kijk naar de pistons. Er is er vaak 1 die verder komt of eerder komt. Hou die tegen en knijp op je rem zodat de luie piston komt als je knijpt. Niet te ver anders ligt ie eruit en uiteraard steeds terugduwen wanneer hij te ver komt. Doe dit een keer of 20. Je kan er ook smeermiddelen voor gebruiken maar let op dat je iets neemt dat warmtebestendig is want anders gaan je blokken eraan. Opzich is dat risico niet zo groot als je het allemaal weer goed schoonmaakt. Belangrijkste is dat je rubber van je piston je piston goed geleidt en dat je piston niet rot is. Gebeurt wel eens bij Hayes.
Succes.

Plaats reactie